Naslovna INFO Šef Volvoa smatra da je dug put do autonomnih vozila

Šef Volvoa smatra da je dug put do autonomnih vozila

Po šefu Volvoa, Džimu Rouenu, potpuno autonomna vozila su i dalje „na dugačkom štapu“, uprkos tome što je tehnologija sazrela.

On je takođe rekao da je aktuelni sistem klasifikacije samovozećih automobila u pet nivoa „besmislen“, kao i da nepotkrepljene tvrdnje o razvoju vozila bez vozača više nemaju takvu težinu kao što je to bio slučaj pre nekoliko godina.

U nedavnom intervjuu, bivši šef Dysona, objasnio je da postoje samo dva stepena autonomne vožnje: s rukama na volanu (ADAS) i rukama koje nisu na volanu (AD). On je dodao da tehnologija potpune autonomne vožnje već sada postoji, ali je problem u regulativi, koja trenutno ne dozvoljava upotrebu takvog tipa vozila.

„Verovatno ćemo svedočiti tome da će prva eksploatacija autonomne vožnje biti vezana za nešto poput taksi usluge. Dakle, uskočite u vozilo u kojem nema vozača ili sami možete da skinete ruke s volana i koristite sopstveni AD sistem.

Međutim, vožnja u gradu, gde ima škola, radova na putu, gde se dešava mnogo promena na svakodnevnom planu, prilično je komplikovana po tom pitanju. Mislim da smo veoma udaljeni od svega toga“, rekao je Rouen.

Njegovo stanovište reflektuje percepciju bivšeg CEO-a Volvoa, Hakana Samuelsona, ističući da javni stav o autonomnim automobilima nije tako pozitivan kako bi neko pomislio. Mnogi ljudi su i dalje skeptični u vezi s dotičnom tehnologijom i zabrinuti su oko bezbednosti.

Ipak, to ne znači da će Volvo prestati da razvija dotičnu naprednu tehnologiju. Švedska kompanija u vlasništvu kineskog Geelyja i dalje razvija sopstveni softver koji će biti od ključnog značaja za tehnologiju potpune autonomne vožnje.

„U tehnološkom smislu, prilično sam uveren da ćemo imati tu tehnologiju kada je regulativa dozvoli pod izvesnim uslovima“, dodao je Rouen.

Volvoova nova električna perjanica s tri reda sedišta, EX90, etiketiran je kao „najpametnije“ vozilo do sada, koje u sebi sadrži tehnologije razvijene u saradnji s Googleom i Luminarom. Poseduje osam kamera u kombinaciji s miksom senzora, preciznije jednim dalekometnim lidarom, pet radarskih i šesnaest ultrasoničnih senzora, gde su svi kreirani na način da odgovore i reaguju brže nego što je moguće kada su u pitanju ljudske reakcije.

Prethodni tekstNissan Qashqai “jogunast” na testu “severnog jelena” (VIDEO)
Sledeći tekstVolkswagen se neće baviti vodoničnim pogonom, bar ne u ovoj dekadi

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime