Proizvođači poput Toyote, Hyundaija, BMW-a i Renaulta nastavljaju da investiraju u razvoj automobila koji koriste vodonične gorivne ćelije, odnosno vodonik kao gorivo, uprkos tome što se veći deo automobilske industrije okrenuo isključivo baterijskom pogonu.
Ipak, ne može se poreći da izvestan potencijal postoji kada su vodonična vozila u pitanju. Međutim, Volkswagen je jedna od kompanija koja ne vidi smisao u svemu tome, te ne gaji planove vezane za lansiranje nekog serijskog modela s vodoničnim pogonskim sklopom, bar ne u toku ove decenije.
Šef Volkswagena, Tomas Šefer, na CES-u u Las Vegasu izjavio je da nemačka kompanija nije zagrejana za vodonik, jer u ovoj soluciji vidi neke nedostatke u poređenju s baterijskom tehnologijom.
„Nije konkurentna, posebno ne u slučaju putničkih automobila. Rezervoari oduzimaju prostor unutar kabine. Možda za komercijalna vozila, ali ne i putnička, tako da ne vidim da bi se tako nešto moglo dogoditi u ovoj dekadi. Ne što se Volkswagena tiče.“
Toyota i BMW su među kompanijama koje najviše ulažu u tehnologiju vodonika. Bavarci su nedavno započeli proizvodnju prototipova BMW-a X5 pogonjenih ovim gasom, dok je japanski gigant skinuo veo s Corolle Cross H2 Concept, istražujući novu tehnologiju gorivnih ćelija. U međuvremenu, Renault radi na novoj generaciji Mastera, koji po svemu sudeći dobija vodoničnu verziju.
S druge strane, Volkswagen je fokusiran na BEV strategiju. U Las Vegasu je nemački proizvođač predstavio šestog člana ID porodice u formi ID.7, prve električne limuzine u ponudi. Po Šeferu, Volkswagen uživa u veoma lojalnoj bazi kupaca, s tim što sve veći broj njih želi da se s konvencionalnih prebaci na električne modele.
Volkswagenova globalna prodaja u 2022. bila je slabija za sedam odsto, ali su se električni modeli prodavali dobro. Problem s nestašicom čipova nije nestao, a kompanija očekuje da će negativan uticaj osetiti i u 2023. Ipak, potražnja je na visokom nivou.