BMW proizvodi „Clubsport“ modele još od vremena E9, što je najbolja stvar koja se može dobiti posle CSL-a.
Nakon što je prethodna generacija M3 primila CS tretman krajem 2017., dobivši više snage a manje mase, skinut je veo s naslednika.
Recept je isti kao kod F80 modela, što znači da je dostupan isključivo s automatskim menjačem, ali postoji jedna ključna razlika. Novi M3 CS poseduje xDrive pogonski sistem s tim što se može podesiti na čisto zadnji, dok je prošli model dostupan isključivo sa zadnjim pogonom.
Inženjeri BMW M divizije su „frizirali“ 3,0-litarski twin-turbo S58 na 550 konja, što se savršeno poklapa sa M4 CSL (sa zadnjim pogonom). Doduše, to nije najpotentniji redni šestocilindraš u istoriji bavarske kompanije, jer time može da se pohvali jedan raritet, a reč je o 3.0 CSL-u s 560 ks. Maksimalni obrtni moment iznosi 650 Nm, što znači da nije promenjen u poređenju s M3 Competition xDrive, na kome je baziran.
Pored dodatnih 40 konja, M3 CS je izgubio oko 35 kilograma zahvaljujući upotrebi plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFRP). Ona je svoje mesto našla u slučaju haube motora, prednjeg splitera, usisnika vazduha, obloga retrovizora, zadnjeg difuzora i zadnjeg spojlera. Krov je takođe napravljen od istog, lakog i u isto vreme ekstremno izdržljivog materijala, baš kao i polugice za menjanje stepena prenosa i elementi trima enterijera.
U dijetu su uključeni i titanijumske komponente poput prednjih kadica (ugljenična školjka) i zadnji „prigušivač“ izduvnog sistema. Pored toga, zadnji ventilacioni otvori i kontrolne jedinice su uklonjeni, sve u cilju skidanja dodatnih grama. Kod M4 je primenjen ekstremniji princip, jer nema ni zadnjih sedišta, ali to bi bilo pomalo besmisleno u slučaju automobila s četvoro vrata. S tim u vezi, podsetimo da je isti recept uklanjanja zadnjih sedišta primenio i Jagur s XE SV Project 8. Prethodne generacije M3 CS i M5 CS, poseduju zadnja sedišta, mada su kod potonjeg umesto zadnje klupe mesto pronašla dva individualna sedišta s boljom lateralnom podrškom.
S obzirom na suficit u snazi, M3 CS do „stotke“ ubrzava za 3,4 sekunde, što je dve desetinke brže u odnosu na Competition xDrive. M vozački paket je standardan, što znači da BMW-ova sportska limuzina može da pojuri do 303 km/h.
Stajling je naravno kontroverzan, i to se ne odnosi isključivo na hipertrofirane „dabrove zube“. „Signal“ zeleni finiš i žuta dnevna svetla evociraju na M4 CSL, M5 CS i trkačke automobile. Baš kao i u slučaju „hardkor“ kupea, konture maske hladnjaka su obojene u crveno, dok je prednji odbojnik u velikoj meri identičan. Pored toga, izložene sekcije od ugljeničnih vlakana na haubi takođe su refleksija rešenja na M4 CSL.
Atraktivna zelena boja neće biti jedina u ponudi, jer će kupci moći da se odluče za „Sapphire“ crnu, „Brooklin“ sivu metalik, kao i „Frozen Solid Individual“ belu. Što se unutrašnjosti tiče, elektropodesiva, grejana prednja sedišta, poseduju osvetljene „CS“ logoe, presvučena su „Merino“ kožom i „Mugello“ crvenim akcentima. Obruč volana je presvučen alkantarom, dok poznate „M“ boje ukrašavaju bezbednosne pojaseve.
Mada se radi o najperformantnijem M3 do sada, BMW dodatno naplaćuje za karbon-keramičke kočnice, jer standardni model poseduje konvencionalne kočnice. Što se „obuće“ tiče, radi se o Michelin Pilot Sport Cup 2 jedinicama, dimenzija 275/35 ZR19 napred i 285/30 ZR 20 pozadi. Naplaci su od kovane legure, dostupni u crnoj ili „zlatno-bronzanoj“ varijanti.
BMW kaže da će M3 CS proizvesti u ograničenoj seriji, ali nam nije otkrio koliko to tačno iznosi. Ukoliko u priču uključimo logiku, uvidećemo da je manje ekskluzivan od M4 CSL-a, koji je proizveden u 1.000 primeraka, tako da bi, uz činjenicu da je reč o praktičnijem modelu s četvoro vrata, trebalo očekivati nešto veću brojku.
Auto Moto Show