Naslovna SPORT F1 Dobili smo prvi F1 tim koji može da živi čisto od sponzorskih...

Dobili smo prvi F1 tim koji može da živi čisto od sponzorskih ugovora

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club
Pascal Wehrlein (GER) Manor Racing MRT05 reverses to the correct grid slot at the start of the race. 03.07.2016. Formula 1 World Championship, Rd 9, Austrian Grand Prix, Spielberg, Austria, Race Day.

Tokom istorije Formule 1, 150 timova je ušlo u ovaj elitni auto-moto sport, a ostalo ih je samo 10. Neko bi pomislio da se veći deo toga desio u davnijoj prošlosti, ali u pet sezona pre nego što je Liberty Media stekla prava na F1, tri tima su nestala, a dva su prodata zbog finansijskih poteškoća.

U proteklih pet sezona samo je Force India bila prinuđena na primenjivanje administrativnih mera, ali se zapravo radilo o „feniksu“ koji se izdigao iz pepela, budući da je na ostacima tima nastao Racing Point, koji je odmah bio funkcionalan i solventan.

Libertyjev radikalni novi poslovni model u F1

Finansijske prilike u Formuli 1 su se drastično promenile u poslednjih nekoliko sezona i to uglavnom zbog pristupa Liberty Medije vođenju ovog sporta.

Model Bernija Eklstona je podrazumevao da održi F1 kao „ekskluzivni“ klub, koji bi postigao najvišu cenu kod sponzora i promotera, ali za Liberty se čini da je model „što više, to bolje“.

Otkako je pušten u rad Drive to Survive, interesovanje za Formulu 1 u SAD je značajno poraslo, a gledanost nikada nije bila veća.

U demografskom rasponu od 18 do 49 godina, Formula 1 je po prvi put zasenila NASCAR 2022. godine. Prošlosezonska trka u Ostinu generisala je veliki broj TV gledalaca (1,6 miliona), što je treća najveća zabeležena gledanost za Veliku nagradu SAD.

Posećenost u SAD i TV publika brzo rastu

Inauguralna VN Majamija akumulirala je rekordnih 2,6 miliona gledalaca, a događaj je rasprodat za manje od sat vremena.

Tokom godine, američka publika je porasla za 29% u odnosu na 2021., iako se pre ranog završetka šampionata vozača kretala oko 35% prema blackbookmotorsport.com.

Pod upravom Liberty Medije, broj sponzora iz SAD je porastao za 50% za samo pet godina, a u timovima je 2022. bilo 150 takvih sponzora.

Svaki od timova je imao koristi od Libertyjevog novog pristupa, a Sauber je najbolji primer za to. Tim sa sedištem u Švajcarskoj se borio da pronađe 10 partnera u 2017. a sada ima čak dva generalna sponzora, Alfu Romeo i Stake, uz više od 41 ostalih, od kojih šest dolazi iz tehnološke sfere.

Red Bull može da živi „u potpunosti“ od sponzorstva

Red Bull je sklopio petogodišnji ugovor s kompanijom Oracle sa sedištem u Njujorku u vrednosti od 100 miliona dolara godišnje, a glavni sponzor tima obezbeđuje iznos sličan Mercedesovom, koji „Srebrne strele“ dobijaju od Petronasa.

S rastućim prihodima i ograničenim rashodima, računi F1 timova primetno evoluiraju. Od pojave ograničenja troškova Mercedesovi godišnji računi pokazuju porast profita od 400%, s 20 na 80 miliona dolara

Komercijalni direktor Red Bulla, Nik Stoker, nedavno je u Sports’ Business Journalu izjavio da će austrijski tim uskoro postati prvi u Formuli 1 koji će u potpunosti živeti od sponzorskih prihoda.

Očekuje se da će sledeća garnitura godišnjih računa obelodaniti da samo tri tima Formule 1 ne troše do samog limita budžeta i da bi koristi od ovog ambijenta s izraženijom ravnopravnošću, trebalo da budu očigledne u narednim godinama.

Formula 1 sada više „fokusirana na fanove“

Na VN SAD 2022, Zek Braun iz McLarena je prokomentarisao: „U najboljem smo stanju kojem sam ja ikada svedočio, i to iz razloga što je ovaj sport do te mere aktuelan. Mislim da je to i zbog toga što je Formula 1 sada „poznatija“ i fokusirana na fanove.”

Ugostiteljski objekat McLarena bio je prepun tokom trodnevnog vikenda prema Braunu.

„Moglo bi se reći da je situacija povoljnija u korporativnom smislu, zbog načina na koji je Liberty pozicionirao sport u odnosu na Bernija Eklstona, koji je uradio sjajan posao da dovede Formulu 1 tamo gde ona jeste.“

Liberty treba da zahvali FIA-i na inicijativi u pogledu održivosti

Ipak, stav FIA-e o održivosti potencijalno je pružio američkoj kompaniji veliku priliku da prevaziđe prepreke u korporativnom svetu, pre definisanja novih „neto nultih“ ciljeva vezanih za 2030.

„Smatram da je postojao rizik  za kompanije koje su želele da se uključe u F1, ali mislim da je sport to kolektivno prevazišao“, rekao je Braun. „Kada bi se na nas gledalo kao velike proizvođače štetnih gasova, korporativni svet bi napustio čitavu stvar, govoreći: ‘To jednostavno nije održivo’.

Međutim, s obzirom na hibridne pogonske sklopove i biogoriva koja dolaze 2026. smatramo da smo lideri u održivosti, a ne samo da radimo manje loše.

Sport ide u tom pravcu.”

Čemu onda zabrinutost zbog novih F1 timova?

Čini se da je Braun propustio da konstatuje da su timovi tri godine daleko od korišćenja biogoriva.

Budući da je Red Bull na ivici samodovoljnosti kroz svoj sponzorski program, čak i pre nego što se zaračunaju novčane nagrade, upitno je zašto su veći timovi toliko protiv novih F1 učesnika.

Mnogo toga su izjavile relevantne ličnosti, kao što su Horner i Volf, o efektu koji bi novi timovi imali na sadašnje manje imućne ekipe.

S obzirom na to da postoji ograničen broj automobila privlačnih za sponzore, kao i finansijski nezavisan status Red Bulla, možda bi fond od 200 miliona dolara trebalo da ide timovima koji tek treba da dostignu limit potrošnje budžeta.

Auto Moto Show

Priredio: Pavle Barta

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime