Naslovna AKTUELNO Volkswagen priprema model koji bi mogao da pomrsi račune Tesli

Volkswagen priprema model koji bi mogao da pomrsi račune Tesli

Volkswagen polako ali sigurno proširuje svoju I.D. ponudu električnih vozila. Međutim, ono što mu je nedostajalo je istinski priuštiv automobil.

ID.2all koncept je prethodnica takvog jednog modela, a nemački proizvođač tvrdi da će koštati ispod 25.000 evra.

Kao što znamo, „Volkswagen“ znači „narodni automobil“ na nemačkom, i mada je to bila osnovna ideja u neka davna vremena, to trenutno naravno da nije slučaj. VW-ova služba za odnose s javnošću je čak bila uvređena pre par godina kada je jedna poznata svetska publikacija nazvala Passat „narodnim automobilom“ u okviru jednog članka. Ipak, čini se da VW želi da se poveže sa svojim korenima, ili bar nastoji da nas ubedi u to s ID.2all konceptom.

Prezentacija je započela pomalo bizarno, s tvrdnjama u vezi s „impresivnim softverom“što će Volkswagen ponovo učiniti „voljenom markom“. To nas podseća, kao i ostatak publike, na poznate probleme sa softverom kroz koje je prolazio proizvođač iz Volfsburga. Međutim, koiko god da je ovaj deo prezentacije bio razočaravajući, I.D. 2all koncept je zapravo lepo iznenađenje.

Izložbeni primerak sjedinjuje smernice dizajna Golfa i Pola, što je jasan iskorak od „Pixar“ anfasa ID.3. Novajlija nije revolucionaran u bilo kom smislu, čak se može reći da je pomalo „dosadan“, na „tradicionalan“ Volkswagenov način. Daleko od toga da izgleda loše, ali nekako šalje poruku da se dizajneri nisu previše potrudili oko njega. Uzimajući u obzir da je I.D. 2all verovatno „nacrtan“ u žurbi nakon što je ID. Life etiketiran kao neprikladan za udarni termin, to je razumljivo.

Andreas Mind, šef dizajna Volkswagena, kaže da I.D. 2all označava debi novog dizajnerskog jezika baziranog na tri stuba: stabilnost, dopadljivost i entuzijazam. Bilo bi interesantno pitati Nemce šta podrazumevaju pod „entuzijazmom“, jer I.D. 2all uopšte ne izgleda kao vozilo oko kojeg su dizajneri bili entuzijastični. Što se tiče dopadljivosti, tu već stvari stoje bolje. Sa startnom cenom ispod 25.000 evra, serijska verzija bi trebalo u najmanju ruku da bude zanimljiva.

Dakle, I.D. 2all je prethodnica budućeg elektromobila iz B segmenta, veličine Pola, što znači da ne bi trebalo da bude duži od 4,05 metara. Nemački proizvođač tvrdi da će I.D. 2 biti mnogo veći iznutra, u paraleli s Golfom. Prtljažnik raspolaže korisnom zapreminom od 490/1.330 litara, što je impresivno i više nego što može da ponese popularni Golf.

Kabinski prostor izgleda skladno, s jednim ekranom iza volana, kao virtuelnim panelom instrumentacije, odnosno velikim centralnim displejem uz pomoć se kontroliše većina funkcija automobila. Volkswagen ističe klasične kontrolne jedinice za pojačavanje zvuka i odvojenu kontrolu klima uređaja, što su dva detalja kojih nema u I.D. 3 i I.D. 4. Materijali na armaturnoj tabli deluju prilično jeftino, ali vrlo je verovatno da su robusni i trajni.

I.D. 2all će posedovati prednji pogon, a Volkswagen kaže da ga to kvalifikuuje kao sjajan prvi automobil za tinejdžere. Električni pogon je posebno efikasan zahvaljujući elektromotoru s 226 ks na prednjoj osovini. Volkswagen se nije izjasnio o kapacitetu baterije, ali tvrdi da maksimalan domet iznosi oko 450 kilometra po WLTP ciklusu. I.D. 2all nije „sporać“, budući da do „stotke“ ubrzava za manje od sedam sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h.

Serijska verzija I.D. 2all će biti baziran na dolazećoj MEB Entry platformi, prvoj arhitekturi u MEB porodici s prednjim pogonom. Volkswagen se ne izjašnjava kada će I.D. 2 pristići na tržište, ali ono što znamo je da će novajlija biti jedan od deset novih elektromobila koje će Volkswagen lansirati do 2026.

Prethodni tekstOpel Sajamska Akcija: SUV modeli dostupni odmah za isporuku!
Sledeći tekstBMW i VW takođe smanjuju cene nakon potresa koje je izazvao Tesla

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime