Verovali ili ne, aktuelna generacija Jeep Wranglera je već pet godina prisutna na sceni. Debitovala je krajem 2017., a budući da se u međuvremenu pojavio i arhirival, Ford Bronco, Jeep mora svog pulena da održava atraktivnim za kupce.
Američki proizvođač je uspešno držao u tajnosti skidanje vela sa restilizovanog modela, koji se u punom sjaju pojavio na Salonu automobila u Njujorku.
Spoljašnjost
U svetu restilizacija, ova je jedna od onih kod kojih mala promena ima veliki efekat. Naime, Jeep je revidirao Wranglerovu kultnu masku sa sedam pregrada, učiniviši je manjom, u vreme kada dolazi do hipertrofiranja svega i svačega u automobilskoj industriji. Naravno, i dalje je dovoljno široka da bude prepoznatljiva, ali je i vidno umanjena. Pregrade su crne sem kod Sahare, dizajnirane tako da poboljšaju hlađenje. Nova maska je takođe napravila prostor za fabrički instalirano Warn vitlo koje može da povuče 3.600 kilograma, i dostupno je na Rubicon modelima.
Uz novu masku, Jeep nudi čitav niz opcija što se tiče naplataka, od onih prečnika 17, pa sve do 20 cola. U zavisnosti od paketa, oni mogu biti „obuveni“ u pneumatike do 35 inča. Tu su i nove vrhunske opcije za tvrde i meke krovove, uključujući Sky One-Touch elektropokretanu jedinicu. U svrhu bolje aerodinamičnosti, tu je i nova „stealth“ antena integrisana u vetrobran.
Veći ekran, ugrađeni digitalni vodiči za stazu
Sem vidljivih promena na spoljašnjosti, putnici će primetiti i one u unutrašnjosti vozila, jer tu je novi 12,3-inčni centralni ekran osetljiv na dodir, koji je standardan u svim nivoima opreme. Njegovo pozicioniranje je zahtevalo odbacivanje okruglih kontrolnih ventilacionih otvora na sredini armaturne table, tako da su manje pravougaone jedinice pronašle mesto ispod ekrana. Doduše, one okrugle su i dalje prisutne u uglovima, dok je ostatak enterijera praktično neizmenjen u vizuelnom smislu.
„U pozadini“ funkcioniše novi Uconnect 5 sistem, koji donosi sve moguće usluge digitalnog povezivanja. Među njima je prvi fabrički dostupni Trails Offroad digitalni vodič s mnoštvom poznatih terenskih staza unesenih u info-zabavni sistem. Ovi vodiči uključuju California’s Rubicon Trail, Hell’s Revenge at Moab i brojne druge „62 Jeep Badge of Honor Trails“ staze. Ovi vodiči se pojavljuju na centralnom displeju i ukazuju na važne tačke puta, zanimljive karakteristike i težinu staze. Za one koji žele nešto više, tu je „premijum pretplata“, koja otvara katalog od preko 3.000 staza.
Novi trimovi, nova oprema i stari dobri pogon
Svi poznati nivoi opreme su tu za 2024. uz dve akvizicije. Sport S 4xe “plug-in” hibridnu moć uvodi u niži paket opreme, mada i dalje s felnama od 20 cola i spektrom sistema vozačke asistencije. Rubicon X donosi više sposobnosti i tehnologije za više pozicionirane članove Wranglerove porodice, s prednjim sedištima koja se podešavaju u 12 smerova, Alpine stereo uređajem s devet zvučnika, sedištima presvučenim napa kožom, integrisanim off-road kamerama, čeličnim odbojnicima, konstantnim reduktorom, gumama od 35 cola itd.
Svoje mesto je pronašla i nova Dana 44 HD Full Float kruta zadnja osovina za Rubicon model. Novi 100:1 odnos „puzanja“ je takođe dostupan, a 4xe hibridni modeli od sada dobijaju Power Box baterijski paket s četiri 120-voltna priključka za napajanje uređaja tokom vožnje. Wrangler za 2024. dobija preko 85 aktivnih i pasivnih sistema bezbednosti, uključujući spoljne bezbednosne pojaseve sa predzatezačima za drugi red sedišta i poboljšano strukturalno ojačanje u slučaju bočnog sudara.
Što se pogonskih sklopova tiče i njihove snage, situacija ostaje neizmenjena. Podsećanja radi, dostupni su 2,0-litarski turbomotor s četiri cilindra, 3,6-litarski V6, 4xe 2,0-litarski turbo PHEV i naravno Rubicon 392 i dalje uživa u uslugama 6,4-litarskog V8 Hemi agregata. Osmostepeni automatski menjač je prisutan širom ponude, s tim što četvorocilindarski i V6 modeli mogu da se naruče s manuelnom šestostepenom transmisijom. Ipak, promena će biti, jer Jeep namerava da elektrifikuje čitavu gamu do kraja 2025.