BYD Dolphin će startovati s cenom od oko 30.000 evra kada bude započeo s prodajom do kraja 2023., stavljajući se naspram priuštivijih elektromobila kao što je MG4.
Kineski proizvođač električnih automobila, BYD, lansiraće kompaktni hečbek Dolphin do kraja godine u Evropi, s osnovnom cenom od 30.000 evra, u nastojanju da uđe na rastuće tržište jeftinijih električnih vozila.
BYD će lansirati i limuzinu srednje veličine pod imenom Seal, takođe do kraja ove godine, da bi kompletirao svoju čisto električnu ponudu na Starom kontinentu, koja trenutno uključuje Atto 3 kompaktni krosover, veliku limuzinu Han i Tang veliki SUV.
Kineski proizvođač širi svoje poslovanje u Evropi i kaže da će prodavati automobile na „svim glavnim tržištima“ do kraja prve polovine ove godine. Prodaja je najpre startovala u Norveškoj, Švedskoj i zemljama Beneluksa, da bi se proširila na Nemačku, Veliku Britaniju i Francusku.
U tu grupu je ušla Španija prošlog meseca, s tim što će prodaja započeti i u Italiji u mesecima koji slede.
Dolphin će verovatno biti najpopularniji BYD-ov model među evropskim kupcima, kaže Pere Brugal, šef prodaje ove kineske marke za Evropu, dodavši da će se verovatno najbolje prodavati u južnoj Evropi, dok bi odsustvo pogona na sve točkove moglo da ograniči prisustvo u nordijskim zemljama.
Uz to, biće najjeftiniji BYD na Starom kontinentu. Verzija s 45-kilovatnom baterijom će startovati s cenom od oko 30.000 evra, dok će biti dostupan i model s baterijom od 60 kWh, s najvišom cenom od 38.000 evra. Veća baterija će pružiti domet od 427 kilometara i prva će stupiti na tržište.
Ove cene su relativno slične kao i u slučaju MG4, kompaktnog krosovera koji proizvodi kineski SAIC, koji je prodat u 4.972 primerka u Evropi u prva dva meseca 2023., kažu podaci Dataforcea.
Raste tržište priuštivih elektromobila
Električna vozila s nižom cenovnom etiketom obično dolaze iz ponude kineskih prozvođača ili je reč o modelima koji se proizvode u Kini, kao što je Dacia Spring. Ora Great Wall Motors, još jedna kineska marka, lansirala je kompaktni Funky Cat u Nemačkoj i planira da se proširi na druga evropska tržišta. U isto vreme, Citroen je skresao cenu e-C4 zbog „viška konkurencije“.
Brugal nije izneo prodajne ciljeve BYD-a u Evropi. Po Dataforceu, BYD je prodao 4.040 automobila na ovom tržištu 2022., gotovo četiri puta više u odnosu na 1.068 jedinica prodatih u 2021. BYD je prodao 512 automobila na Starom kontinentu ove godine zaključno s februarom, u poređenju sa 186 tokom istog perioda prošle godine.
Prodaja Dolphina je već startovala u Kini, ali će evropska verzija biti 190 milimetara duža (4.290 mm), s međuosovinskim rastojanjem od 2.700 milimetara. Počiva na istoj BYD 3.0 platformi kao i Atto 3.
Seal, koji je dugačak 4.800 milimetara, potencijalni je rival Teslinog Modela 3, koji se i sam pruža u dužinu 4.700 milimetara. Poseduje bateriju od 82 kWh, koja nudi domet od 570 kilometara. U Evropi je predsatavljen na Salonu automobila u Parizu prošlog oktobra.
Brugal je takođe rekao da će Dolphin biti ulazni model BYD-a u Evropi, mada ova kineska marka prodaje nekoliko manjih modela u Kini.
Dolphin i Seal poseduju verziju BYD-ove baterije s „blade“ tehnologijom, koju koristi i Atto 3. BYD sam proizvodi baterije, koristeći jeftiniju litijum-gvožđe-fosfatnu hemiju, koja je generalno trajnija i bezbednija, ali poseduje manju energetsku gustinu od drugih litijum-jonskih varijanti.
Po BYD-u, Seal je prvo vozilo koje koristi nešto što naziva „cell-to-body“ tehnologijom, koja u potpunosti integriše „blade“ bateriju u strukturu vozila, u cilju poboljšanja bezbednosti.
Struktura ove baterije je 10 milimetara tanja i nešto lakša u odnosu na postojeću tehnologiju, što doprinosi poboljšanju aerodinamičnosti vozila, kaže Vejđi Žang, šef sektora istraživanja i razvoja BYD-a u Evropi.
„Plug-in“ hibridi se ne isključuju iz Evrope
Brugal kaže da bi prodaja „priključnih“ hibrida u Evropi mogla da predstavlja opciju za BYD, posebno u zemljama s nedovoljno razvijenom infrastrukturom. Na „plug-in“ hibride se odnosi otprilike polovina prodaje svih elektrifikovanih vozila BYD-a u Kini.
Prošle godine, kompanija je prodala oko 1,86 miliona PHEV i EV vozila, gotovo sve u Kini.
Ovaj kineski proizvođač će u drugom kvartalu proširiti poslovanje na Italiju, Irsku, Portugal, Island i Finsku. Takođe planira da udvostruči broj prodajnih lokacija na Starom kontinentu za oko 200 do kraja godine, odnosno na više od 500 do kraja 2024.
BYD koristi dva različita prodajna modela u Evropi: u Holandiji, Belgiji i Švedskoj prati takozvani „diler plus“ model, u okviru kojeg treće lice, odnosno uvoznik, upravlja poslovanjem u zemlji.
U Velikoj Britaniji, Francuskoj, Španiji i Italiji, BYD uspostavlja nacionalne prodajne kompanije koje će kreirati dilersku mrežu. Ugovori s prodavcima će biti zasnovani na tradicionalnom maloprodajnom modelu a ne na modelu agencije za direktnu prodaju.