Honda Civic Type R je prošla krug na Nirburgring Nordšlajfeu za 7 minuta, 44,881 sekundu.
Japanski proizvođač tvrdi da je to novi rekord staze dugačke 20.832 metra. Ako ta brojka izgleda čudno u poređenju s prethodnom generacijom koja je takođe postavila rekordan krug, evo i objašnjenja:
Naime, 2019. su zvaničnici staze uveli nova pravila, proširujući krug s 20.600 metara na 20.832 metra. Prethodna generacija Type R-a je kompletirala rutu po starim pravilima, dok je novajlija to dradio po novim. FK8 Civic je ostvario slično vreme od 7 minuta, 44,8 sekundi, ali na nešto kraćem krugu.
„Šest godina nakon rekordnog kruga prošle generacije Civica Type R, dostigli smo novu dimenziju, kao rezultat strasti koju smo uneli u sva unapređenja koja smo implementirali u novi model“, rekao je Hideki Kakinuma, šef razvojnog tima novajlije.
Aktuelni CRT je koristio Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect poneumatike, dostupne u prodajnim salonima, dok je standardna guma Michelin Pilot Sport 4 S.
Mada je Honda temeljno poradila na dizajnu novog modela, na planu pogonskog sklopa se nije mnogo toga promenila. K20C1 agregat isporučuje 329 ks i 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je prirast od 9 konja i 20 Nm u odnosu na prošli model. Menjač je i dalje šestostepeni manuelni.
Da podsetimo, novajlija takođe drži rekord najbržeg kruga na izazovnoj japanskoj stazi Suzuka, koji je prošao za 2 minuta, 23,120 sekundi. FK8 je postigao vreme od 2 minuta, 23.992 sekundi.