Naslovna AKTUELNO Da li kupiti električni automobil odmah ili sačekati, pitanje je sada

Da li kupiti električni automobil odmah ili sačekati, pitanje je sada

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Pandemija koronavirusa dovela je do skoro nezabeleženog skoka cena vozila.

Budući da je nedostatak čipova otežavao poslovanje, proizvođači automobila su bili prisiljeni da rasporede zalihe, ugrađujući čipove uglavnom u svoje najprofitabilnije i najskuplje modele. Milioni pristupačnih automobila, onih koji su dostupni većini kupaca, nikada nisu proizvedeni.

To je podiglo srednju cenu novih vozila na referentnom američkom tržištu s oko 38.000 dolara pre pandemije na rekordnih 49.000 dolara u februaru, prema Cox Automotiveu.

Kada su električna vozila u pitanju, problem je bio još akutniji, ako ste uopšte mogli da pronađete neki model na raspolaganju.

U februaru je prosečna cena EV-a porasla na više od 58.000 dolara, prema Kelley Blue Booku, što je otprilike medijalni godišnji prihod radnika u SAD. Dileri su uspeli da naplate znatno više od cene na etiketi, jer su kupci izgubili mogućnost pregovaranja.

„Ako neko nije bio prisutan na tržištu neko vreme, biće zaista šokiran koliko košta vozilo“, kaže Mark Vejkfild, specijalista za automobile u globalnoj konsultantskoj firmi AlixPartners.

Ograničena ponuda električnih vozila je u koliziji s neočekivanom potražnjom. Uprkos zalihama koje su bile tek delić onog nivoa od pre pandemije, prodaja električnih vozila nadmašuje čak i one optimistične projekcije od pre nekoliko godina. U januaru 2022., električna vozila su predstavljala samo 4,3 odsto nove prodaje. Januara ove godine, udeo je bio više od 7 odsto.

„Elektromobili su i dalje dovoljno ’vruća roba’, tako da su u suštini rasprodati do kraja godine“, kaže Ajvan Druri, koji analizira tržište automobila za Edmunds.

Međutim, čak i s cenama vozila blizu onih rekordnih, bolje ponude bi uskoro mogle da pristignu. Tesla snižava cene, podstičući ostatak industrije električnih vozila da sledi njihov primer. Nove federalne poreske subvencije stupaju na snagu, iako je relativno koja vozila će biti kvalifikovana u tu kategoriju. S druge strane, proizvođači automobila najavljuju čitave flote novih potpuno električnih modela u narednim mesecima.

Šta potencijalni kupac EV-a treba da uradi, da li da obavi kupovinu ili da sačeka?

Ne postoji pravi odgovor, ali odluka se svodi na nekoliko drugih pitanja: Koliko možete potrošiti? Koja vrsta vozila vam je potrebna? Da li se vi (ili vaš EV) kvalifikujete za subvencije? Da li biste kupili polovno vozilo ili ga uzeli na lizing?

Evo ključnih pitanja za kupce električnih vozila.

Da li se cene električnih vozila vraćaju na nekadašnji nivo?

Da, ali polako. Elektromobili su i dalje daleko iznad industrijskog proseka, izveštava Kelley Blue Book, ali cene su u stalnom padu od početka godine. Novi savezni podsticaji mogli bi ih još više smanjiti.

Tesla je počeo da snižava cene kako bi zaštitio svoje dominantno tržište, pošto su neki federalni podsticaji za Teslina električna vozila postepeno ukinuti prema novim pravilima od 18. aprila. Od januara, Tesla je snizio cene Modela 3 i Modela Y za 11 odnosno 20 odsto. Tesla i dalje kontroliše više od polovine tržišta električnih vozila u Sjedinjenim Državama, a drugi proizvođači automobila su sledili njegov primer. Prosečna cena plaćena za novo električno vozilo u februaru pala je za 1,8 odsto, ili 1.050 dolara, u odnosu na prethodni mesec, izveštava Kelley Blue Book.

Drugi faktor predstavlja činjenica da veći broj modela pristiže u izložbene salone. Očekuje se da će desetine novih potpuno električnih automobila debitovati u naredne dve godine, proširujući izbor električnih vozila van današnjih segmenata sedana i SUV/krosovera, u kojima su trenutno koncentrisani. Rivali bi mogli da počnu dodatno da snižavaju cene kako se konkurencija zahuktava.

Da čekam nove modele?

Kada su u pitanju električna vozila, opcije su velike, pristupačne ili „dalekometne“. „Možete izabrati dva“, kaže Dejvid Anderkofler iz Autolista, platforme za „onlajn“ kupovinu automobila. Male limuzine i hečbekovi kao što su Model 3, Model Y, Chevy Bolt i Nissan Leaf, bili su glavni oslonci tržišta. Bolt počinje s cenom od 26.500 dolara. Nedavno su se proizvođači automobila fokusirali na prodaju donekle kompaktnih SUV/krosovera, s dometom od oko 400 kilometara. To uključuje Hyundai Ioniq 5, Kiju EV6, Ford Mustang Mach-E, Teslu Model Y, Kiju Niro EV i Volkswagen ID.4.

„Ako je vozilo veličine koju traže, to je to“, kaže Anderkofler. „Ali za porodicu srednje klase koja je u potrazi za velikim, pristupačnim, porodičnim, električnim SUV-om, još uvek nema ničega.“

Izbor je oskudan, posebno po pitanju većih vozila popularnih u Sjedinjenim Državama. Ako želite kamionet, Rivian bi mogao da isporuči svoj vodeći model od 80.000 dolara za nekoliko meseci. Ako želite Ford F-150 Lightning, isporuka bi mogla da potraje čak tri godine.

Očekujte da će proizvođači automobila kao što su Kia i Hyundai, oba s velikim uspehom na planu električnog pogona, proširiti opcije u nižim tržišnim segmentima. Toyota je, nakon što se odupirala čisto električnim modelima, prošle godine konačno lansirala bZ4X.

Pored toga, postoji daleka perspektiva da jeftina električna vozila proizvedena u Kini stignu u Sjedinjene Države, kao što se polako dešava s Evropom.

Kineski proizvođači električnih automobila željni su da uđu na američko tržište, baš kao što su to Toyota, Hyundai i drugi azijski proizvođači automobila uradili pre nekoliko decenija, prodajući mala, jeftina vozila. Godine 2021., Toyota je nadmašila GM kao najprodavaniji proizvođač automobila u Sjedinjenim Državama.

Za sada, jedini kineski proizvođač automobila koji prodaje veliki broj vozila u Sjedinjenim Državama je Zhejiang Geely Holding Group, nakon što je kupio švedski Volvo 2010. godine. Kompanije se suočavaju s teškim ekonomskim okolnostima zbog oštrih američkih carinskih nameta. Prethodni pokušaji kineskih proizvođača automobila da izbegnu carine proizvodnjom vozila u Južnoj Koreji, doživeli su bankrot. Kako se odnosi s Kinom pogoršavaju, treba biti oprezan kada je reč o jeftinim, kineskim uvoznim automobilima.

Da li je revolucionarna EV tehnologija na putu?

Nova čisto električna vozila sada pristižu. Rani električni modeli zapravo su bili automobili s konvencionalnim, benzinskim pogonskim sklopom, koji je izvađen i zamenjen elektromotorima, kako bi bili u skladu sa strogim kalifornijskim propisima o čistom vazduhu. Ovi „automobili za usaglašenost“ proizvedeni su u malom broju s ne tako uzbudljivom tehnologijom ili marketingom da bi privukli kupce u nekoj većoj meri.

„Današnja vozila su tako različita“, kaže Druri iz Edmundsa. „To više nisu isti automobili.“ Nova električna vozila ne samo da nude superiorne performanse, već obećavaju niže cene od konvencionalnih vozila, od onog momenta kada svetski proizvođači povećaju obim proizvodnje uz pomoć više od pola biliona dolara u okviru novih investicija.

Međutim,  retko ko misli da će velike promene u okviru naprednih tehnologija učiniti vaš novi elektromobil zastarelim u skorije vreme. Prognoze kažu da će biti ostvarivan stabilan, inkrementalan napredak, uglavnom po pitanju dometa koji pružaju baterije i raznolikosti modela. „Kupovina EV-a je kao kupovina desktop računara u prošlosti“, kaže Anderkofler. „Svakih 12 meseci izlazi novija, brža i jeftinija verzija. Ali ako čekate, nikada nećete kupiti računar.“

Baterije u čvrstom stanju

Jedina stvar na koju treba obratiti pažnju su baterije u čvrstom stanju. Ipak, čak i za to će biti potrebno dosta vremena.

Današnji elektromobili se uglavnom oslanjaju na litijum-jonske baterije. Oni koriste tečni elektrolit za provođenje električne energije. Čvrste baterije zamenjuju ovu tečnost čvrstim, često keramičkim materijalom. Njihova primarna prednost je što omogućavaju proizvođačima da spakuju oko dva puta više energije u isti prostor.

Zamislite čvrstu bateriju od 250 kilograma s istim dometom kao današnji litijum-jonski paketi od 500 kilograma. Može se potpuno napuniti za oko 10 minuta, uz manji rizik od požara. Takođe je brža i jeftinija za proizvodnju.

Začkoljica? Baterije u čvrstom stanju su i dalje skupe, intenzivni su potrošači po pitanju resursa i teško ih je reciklirati. Kada se te prepreke prevaziđu, mogle bi da promene pravila igre. Međutim, komercijalna proizvodnja može biti udaljena tri do pet godina, a usvajanje od strane masovnog tržišta deceniju ili više.

Kako da iskoristim sve pogodnosti vezane za elektromobile?

Sledeća decenija biće američko „zlatno doba“ za elektrifikovana vozila, kaže Sara Boldvin iz Energy Innovationa, firme za energetsku i ekološku politiku. To je uglavnom zahvaljujući Zakonu o smanjenju inflacije, koji kupcima kvalifikovanih električnih vozila nudi punu (7.500 dolara) ili delimičnu (3.750 dolara) poresku olakšicu za vozila proizvedena u Sjedinjenim Državama i podržana od strane domaćih lanaca snabdevanja ili zemalja sa sporazumima o slobodnoj trgovini.

Međutim, kriterijumi su prilično komplikovani. Da bi se kvalifikovala za subvencije, sva vozila moraju biti sklopljena u Severnoj Americi. Bilo koje vozilo s baterijama ili ključnim mineralima iz još uvek neodređenog „stranog subjekta od interesa” ne ulazi u kvalifikaciju. Sve veći procenti baterija, komponenti baterija i ključnih minerala, takođe moraju biti nabavljeni iz Severne Amerike ili zemalja koje su potpisale sporazum o slobodnoj trgovini. Primjenjuju se ograničenja ličnih prihoda i cena vozila.

Zbunjeni? Ne brinite ništa. Zbunjen je i jedan od ključnih autora zakona, senator Džo Mančin III. Ovaj senator, koji je insistirao da se subvencije za električna vozila fokusiraju na američke dobavljače, nedavno je priznao da nije znao da sporazum o slobodnoj trgovini između Evropske unije i Sjedinjenih Država ne postoji, ugrožavajući na taj način sposobnost bloka da se takmiči u Sjedinjenim Državama. Sada se radi na dotičnom trgovinskom sporazumu.

Drugi način da se ovo shvati? Ko je sačekao do 18. aprila mogao je sa uvidi da je poreska služba ažurirala listu vozila koja se kvalifikuju u okviru programa podsticaja. Lista će se verovatno smanjiti pre nego što poraste, jer proizvođači automobila moraju da preusmere svoje lance snabdevanja ka Severnoj Americi i zemljama koje su potpisale sporazum o slobodnoj trgovini, kako bi ispunili sve strože kriterijume. „Kada lista bude ovde, biće prilično jednostavna“, kaže Boldvinova. „To su dobre vesti.“

U isto vreme, savezna vlada razmatra još stroža pravila kako bi izvršila pritisak na proizvođače automobila da prodaju više električnih vozila. Jedan od planova za smanjenje emisije štetnih gasova koje proizvode automobili, koji je predložila Agencija za zaštitu životne sredine, imao bi za cilj da čak dve trećine svih prodatih novih putničkih vozila budu električna do 2032.

Da li treba da uzmem EV na lizing?

Postoji jedan način da zaobiđete mnoga od ovih ograničenja: uzmete električno vozilo na lizing. Boldvinova kaže da se svi iznajmljeni električni automobili kvalifikuju za puni poreski kredit od 7.500 dolara, jer prodavci automobila imaju pravo da uzmu poreski kredit kao komercijalni subjekti. „Za one koji žele da odmah počnu da voze električne automobile i počnu da štede na troškovima goriva, iznajmljeno vozilo može da ponudi odlično privremeno rešenje“, kaže ona.

Da li da kupim polovni EV?

Druga opcija je kupovina polovnih vozila. To je mnogo jeftiniji put do tržišta električnih vozila i nema ograničenja u vezi s markom ili modelom za poresku olakšicu od 30 odsto odnosno do 4.000 dolara, pod pretpostavkom da su ispunjeni zahtevi za cenu vozila i prihod kupca. „Ovaj poreski kredit bi mogao da se pokaže kao značajna promena na tržištu, s obzirom na to da većina ljudi danas kupuje polovna vozila“, kaže Boldvinova.

Cene polovnih automobila su konačno počele da se normalizuju. Na visokom nivou, kompanija za istraživanje automobila iSeeCars.com, otkrila je da su električni modeli kao što su Audi e-tron, Volkswagen ID.4 i Ford Mustang Mach-E, u proseku sniženi za 20 odsto ili više ispod cena novih automobila, što predstavlja uštedu do 23.000 dolara. „Postoje ponude ako malo istražite“, kaže Karl Brauer s iSeeCars.com.

Za pristupačniju opciju, mogu se naći rane verzije Nissan Leafa, Ford Focus električnog hečbeka i Fiata 500e, koje se prodaju za 5.000 do 9.000 dolara. Njihov domet može biti smanjen na osamdesetak kilometara ili manje, ali ako vam je potreban gradski automobil ili drugo vozilo u domaćinstvu, stariji modeli bi mogli biti pravi izbor.

Rezime?

Sa strogo finansijskog stanovišta, bolje je sačekati ako možete. Novi automobili predstavljaju finansijski gubitak u trenutku kada ih odvezete iz salona, s izuzetkom kolekcionarskih Tesla Roadstera.

„Kupovina novog automobila nikada nije dobra investicija“, kaže Vejkfild iz AlixPartnersa. „Ovo su sredstva koja se amortizuju.“ Odlaganje kupovine automobila dok vam on zaista ne zatreba omogućava vam da izvučete maksimum iz postojećeg vozila.

Međutim, postoje izuzeci: Da li planirate dugo putovanje? Da li još uvek vozite tridesetogodišnjeg gutača goriva? Da li vam se staro vozilo pokvarilo? Tada EV mogu doneti znatno niže troškove u okviru životnog veka i emisije. Električna energija je generalno jeftinija i čistija. Održavanje kao što je zamena ulja i filtera nije potrebno. Očekuje se da će elektromobili trajati mnogo duže, a neki proizvođači govore o baterijama koje mogu da prevale preko milion i po kilometara.

Dakle, ako vam treba automobil trenutno, u boljoj ste situaciji nego pre nekoliko meseci. Ako možete da sačekate, vaš bankovni račun će vam biti zahvalan.

Ipak, za mnoge ljude automobili nisu samo guma, metal i baterije. Kao što istraživači i trgovci to vrlo dobro shvataju, kupovina automobila nije ekonomski racionalna odluka. Radi se o onome što cenimo.

Za one koji žele da imaju manji uticaj na klimu, a potreban im je automobil, elektromobil bi mogao da vredi svakog dinara.

Priredio: Pavle Barta

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime