Naslovna AKTUELNO Evropski proizvođači automobila najprofitabilniji

Evropski proizvođači automobila najprofitabilniji

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Analiza finansijskih rezultata većine zapadnih proizvođača automobila i nekih velikih kineskih kompanija, pokazuje da je postignut sjajan uspeh u okviru fiskalne godine između januara i decembra 2022.

Analiza uključuje informacije u vezi s 25 različitih kompanija širom sveta, uključujući osam japanskih marki (Isuzu, Subaru, Honda, Toyota, Mitsubishi, Mazda, Nissan i Suzuki), sedam evropskih (Ferrari, Mercedes-Benz, BMW, Stellantis, Volkswagen, Renault i Aston Martin), pet kineskih (BYD, Great Wall, Geely, Xpeng i NIO), tri iz SAD (Tesla, General Motors i Ford), južnokorejski Hyundai i indijsku Tatu, koja poseduje Jaguar Land Rover.

Evropljani kolo vode

Prva interesantna činjenica koja se nameće iz analize je da su evropski proizvođači vodeći po pitanju profitabilnosti. Tokom 2022., oni su ostvarili dobit iz poslovanja u vrednosti od gotovo 79 milijardi evra, iz ukupnog prihoda koji je iznosio više od 804 milijarde evra.

To znači da je kombinovana marža iz poslovanja iznosila 9,8 odsto.Taj rezultat je najbolji među svim geografskim regionima i čak 0,5 poena bolji u odnosu na onaj iz 2021.

Pozitivni rezultati delom mogu biti objašnjeni sposobnošću ovih kompanija da problem pretvore u mogućnost. Glavna prepreka s kojom su se suočili svi globalni proizvođači 2022. je bila kriza u lancu snabdevanja. Nije bilo moguće održati visoku stopu proizvodnje, jer nije bilo dostupnih komponenti koje koriste poluprovodnike. Potrošači širom sveta su bili prisiljeni da mesecima čekaju na novo vozilo.

Mada je ova situacija imala negativan uticaj na prodaju, predstavljala je sjajnu mogućnost za smanjenje zaliha, povećanje efikasnosti proizvodnje i sledstveno tome, priliku za povećanje profitabilnosti. I proizvođači i potrošači su naučili da žive s ovom novom realnošću, i mada ona nije toliko prijatna za potonje, prvonavedeni su se navikli na nju i iskoristili je na pravi način.

Nenadmašni Ferrari

Drugi veliki zaključak proistekao iz finansijske analize je da je Ferrari i dalje neprikosnoven po pitanju profita. Mada je marža iz poslovanja pala za jedan procentni poen između 2021. i 2022., italijanski proizvođač egzotičnih automobila je i dalje nepobediv na ovom polju, čak i u poređenju s drugoplasiranim Teslom.

Prošle godine, Ferrari je isporučio 13.221 novo vozilo širom sveta, što je doprinelo ostvarivanju poslovnog prometa od 5,09 milijardi evra. Iz ovog totala, kompanija je zaradila 1,22 milijarde evra posle plaćanja poslovnih rashoda. Drugim rečima, Ferrari je zaradio 24 evrocenta po evru iz prodaje. Ovo je ogroman udeo u odnosu na industrijski prosek, koji iznosi samo 7,6 evrocenti. To nije sve, jer najbolje tek treba da dođe, budući da Purosangue SUV tek treba da pruži svoj doprinos.

Tesla je druga najprofitabilnija kompanija i jedna s najvećim povećanjem marže iz poslovanja između 2021. i 2022. Tesline marže su povećane s 12,1 odsto iz 2021. na 16,8 odsto prošle godine. Kompanija Ilona Maska je jedan od retkih primera profitabilnosti u segmentu električnih automobila. Višestruki su razlozi za to: više prodatih automobila, odsustvo razvoja novih vozila (Model Y je najnoviji u gami,  lansiran 2019.), i veća ekonomija obima.

Kako stoje stvari s Kinom?

Teško je dobiti kompletnu sliku kineske industrije, jer mnoge od tamošnjih velikih kompanija takođe proizvode automobile za zapadne brendove kroz zajedničke poduhvate. Međutim, iz onih informacija koje su dostupne, može se zaključiti da je situacija prilično heterogena.. Great Wall je ostvario najvišu profitabilnost sa 6,8 odsto, a slede BYD i Geely. Za razliku od njih, Xpeng i NIO, dva električna startapa, ostvarili su strmoglave gubitke u 2022.

Autor: Felipe Munoz (JATO Dynamics)

Priredio: Pavle Barta

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime