Naslovna AKTUELNO Stellantis ostvario veći profit uz manju prodaju

Stellantis ostvario veći profit uz manju prodaju

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Stellantis je ostvario mešovite rezultate u 2022., a ono što je bitno za kompaniju je da je uspela da poveća svoju maržu iz poslovanja za 1,2 procentna poena između 2021. i 2022., postavši jedna od najprofitabilnijih na svetu.

Ovo se ne odnosi samo na 2021. kada je došlo do spajanja, već i u poređenju s prethodnim godinama, kada je reč o markama pod Stellantisovim krovom.

Istraživanje je sprovedeno u odnosu na kombinovanu prodaju nekadašnjih FCA (Fiat Chrysler Automotive), PSA i Opel/Vauxhalla, koji su svoju najslabiju prodaju ostvarili od najbliže 1996. Rezultati su prilično interesantni.

Sve grupacije koje trenutno formiraju Stellantis, doživljavaju globalni pad obima prodaje. Ovaj trend potvrđuje uticaj mnogih brojnih spajanja kompanija, koje postaju konkurentnije kroz kresanje troškova, i u mnogim slučajevima, kroz prodaju manjeg broja automobila zbog potencijalnog „suženog toka“.

Sužena prodaja

Stellantis je prodao 5,84 miliona vozila širom sveta prošle godine. Bio je četvrti po veličini automobilski konglomerat iza Toyote, Volkswagena i Hyundai/Kia grupacije. Pored jakih pozicija u Evropi i Severnoj Americi, konsolidovao se kao vodeći proizvođač u Latinskoj Americi. Međutim, nastavlja da igra marginalnu ulogu u Aziji, najvažnijem svetskom automobilskom tržištu trenutno.

Obim ostvaren u 2022. je u suprotnosti s onim što su ove grupacije prodavale zasebno pre mnogo godina, pre formiranja Stellantisa. Zapravo, ostvarena brojka predstavlja samo 58 odsto najveće prodaje zabeležene 2007. godine, kada su ovi entiteti zajednički prodali 10,04 miliona jedinica. Drugim rečima, prodaja je opala za neverovatnih 42 odsto za 15 godina. Nasuprot tome, obim Volkswagen grupe je porastao sa 6,2 miliona jedinica u 2007. na 8,3 miliona primeraka prošle godine.

Manji troškovi veće marže

Primarni cilj spajanja je povećanje profitabilnosti uz štednju novca kroz smanjenje troškova. Umesto trošenja milijardi na razvoj jednog modela, možete potrošiti polovinu te sume na razvoj dva ili više modela. Podela platforme i ultimativni razvoj softvera, samo su dva od mnogih benefita zajedničkog rada umesto rivaliteta.

Međutim, među sekundarnim efektima spajanja su posledice na proizvodnju i prodaju. Budući da je konkurentnost manja, repozicioniranje marki u okviru nove grupacije može izazvati odustajanje od nekih modela, da bi se izbegle redundandnost ili kanibalizacija.

Ovome treba dodati i promenjene uslove na globalnom tržištu. Kina sada igra važnu ulogu. Tesla je zavladao tržišnom nišom električnih automobila. Lanci snabdevanja su sada važniji nego ikada, a u mnogim slučajevima softver je važniji od performansi automobila. Drugim rečima, industrija se u velikoj meri promenila u poslednjih 20 godina.

Proizvodni obim više nije toliko važan kao nekada. Pridošlice u vidu marki kao što su Tesla, Lucid, Rivian i BYD moraju da se šire, dok etablirani proizvođači poput Stellantisa, moraju da se transformišu.

Da li se spajanja isplate?

Čini se da je odgovor pozitivan. Cilj bilo kojeg poslovanja u kapitalističkom svetu je ostvarivanje profita, a rezultati iz 2022. su pozitivni za Stellantis, koji je prodao manje automobila, ali uz višu zaradu. Međutim, smanjenje obima isporuka čini proizvođače ranjivijim u odnosu na rastuću konkurenciji iz Kine. Ipak, Stellantis ubrzano raste, a planovi vezani za globalnu ekspanziju bi mogli da uključe pripajanje ranjivih zapadnih proizvođača. Da li će se to desiti, vreme će pokazati.

Autor: Felipe Munoz (JATO Dynamics)

Priredio: Pavle Barta

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime