Juče 08.05.2023. u Beogradu, u izložbenom salonu Honda – Deltaautomoto, upriličena je konferencija za medije i promocija takmičarskog prototipa sa kojim će se u predstojećoj sezoni takmičiti srpski automobilista Uroš Brkić.
Uroš Brkić započeo je svoju karijeru u automobilizmu kao junior sa 16 godina, sada već davne 2004. godine u popularnoj zastavi 850, a tu debitantsku sezonu završio je na 3. mestu u juniorskoj konkurenciji.
Te godine nastupao je za AK Floyd iz Beograda. Već naredne godine prelazi u klasu popularnih “jugića”. Nakon “juga” vozio je VW SCIROCCO 1.4, WV SCIROCO 1.6, HONDU CIVIC 1.6VTi, RENAULT TWINGO EUROCUP, RENAULT CLIO IV RS CUP, VW GOLF 1.6GTI, HONDU CIVIC 2.0VTi, HONDU INTEGRU TYPE R, VW SCIROCCO 2.0, FORD FOCUS 2.0ST, WV Polo S2000. Takmičio se za različite klubove u displinama na kružnim, brdskim, reli, autoslalom i trkama izdržljivosti. Najzapaženije rezultate ostvario je na brdskim auto trkama, a poslednjih 8 godina se takmiči za AK GALAX iz Beograda.
Do sada je 7 puta bio šampion Srbije, 2015. godine je bio šampion evropskog ESET kupa u kružnim trkama izdržljivosti, kao i vicešampion centralne Evrope takođe u kružnim trkama izdržljivosti, da bi prethodne sezone posatao najbolje rangirani automobilista Srbije kada je osvojio titulu šampiona centralne Evrope u brdskim auto trkama u kategoriji D1, automobilom VW POLO S2000.
Osim toga, vlasnik je i pojedinih nacionalnih rekorda staza i rekorda klasa. Nakon punih 19 sezona bez trke pauze za 2023. godinu, odnosno svoju jubilarnu dvadesetu sezonu, došao je u posed nove trkačke sprave kakva još uvek nije viđena među takmičarima u Srbiji. U pitanju je namenski proizveden takmičarski dvosed – prototip francuske fabrike NORMA, a model automobila je M20F druge evolucije, koji pogoni Hondin popularni agregat s oznakom K20, koji je modifikovan i tjuniran u Hondinom sportskom odeljenju Mugen, i čija je deklarisana snaga 270 konja na 9000 o/min. Spreman automobil za takmičenje ima masu od svega 560 kilograma i centralno postavljen motor sa zadnjim pogonom i šestostepenim sekvencijalnim menjačem. Prototipovi su godinama unazad najbrži automobili na brdskim auto trkama i uvek ostvaruju najbolje pozicije i obararaju rekorde staza. U skladu s tim i od ovog automobila se očekuju vrhunski rezultati.
U sezoni koja je pred nama takmičiće se u Centralnoevropskom šampionatu (CEZ), u brdskim auto trkama gde će novim automobilom pokušati da odbrani titulu šampiona. Prva trka će se održati u Kotoru 14.05.2023., a poslednja će se održati 24.09.2023. u Austriji. Osim CEZ šampionata pokušaće ove sezone da nastupi i u najvišem rangu takmičenja na nekim od trka za FIA internacionalni kup na brdskim auto trkama kako bih se oprobao i u najjačoj svetskoj konkurenciji i stekao iskustvo za sezone koje predstoje.
Kalendar takmičenja 2023:
-13/14.05. Kotor (MNE)
-27/28.05. Tara (SRB)
-10/11.06. Paradsasvar (HU)
-17/18.06. Split (HRV)
-24/25.06. Gorjanci (SLO)
-01/02.07. Kruja (ALB)
-22/23.07. Kočani (NMK)
-29/30.07. Cazin (BIH)
-16/17.09. Kočani (NMK)
-23/24. 09. St. Agatha (AUT)