Toyota je u fazi lansiranja ne jednog, već dva električna SUV-a s tri reda sedišta, a oba će se proizvoditi u SAD.
Japanska kompanija je još ranije potvrdila da će proizvoditi novi električni terenac sa sedam sedišta, a sada je najavila da je u planu još jedan.
Japanski gigant ulaže dodatne 1,4 milijarde američkih dolara u svoju fabriku u Prinstonu (Indijana), gde će se proizvoditi novi električni SUV, koji bi trebalo da bude drugačiji u odnosu na ranije najavljeni.
Ova fabrika će takođe dobiti liniju za sklapanje paketa koji će koristiti litijum-jonske baterije iz Toyotinog pogona u Severnoj Karolini vrednog 13,9 milijardi dolara, koji treba da započne s radom 2025.
U fabrici u Indijani trenutno se proizvodi Highlander, kao i srodni Toyota Grand Highlander i Lexus TX, uz popularni monovolumen Sienna.
Toyota je u februaru objavila da ulaže 1,3 milijarde dolara u fabriku u Džordžtaunu (Kentaki), gde se trenutno proizvodi Camry, za potrebe proizvodnje novog SUV-a s tri reda sedišta.
Ova fabrika će takođe koristiti baterije iz pogona u Severnoj Karolini.
Toyota kaže da je od 2021. najavila nova ulaganja u ukupnom iznosu od 18,6 milijardi dolara, u napore za elektrifikaciju u svojim proizvodnim operacijama u SAD.
Japanska kompanija nije rekla kada će dva SUV-a s tri reda sedišta biti predstavljena, niti kako će se zvati, dok je Automotive News izvestio da će onaj koji će se proizvoditi u Kentakiju ući u proizvodnju 2026. i zvaće se bZ5X.
Prema predsedniku Toyota Motor Manufacturinga Indiana, Timu Holanderu, neće imati konstrukciju u stilu skejtborda kao mnoga električna vozila, u kojima baterija postaje strukturni element karoserije.
To ukazuje na to da se potencijalno radi o električnoj veziji postojećeg vozila koje pogoni motor s unutrašnjim sagorevanjem. S obzirom na to da je Grand Highlander lansiran tek 2023. godine (zajedno s bliskim Lexusom TX), on se nameće kao najverovatniji kandidat za električnu energiju.
Nedavni izveštaj CarBuzza sugeriše da će jedan od dolazećih SUV-a zameniti aktuelni Highlander, iako se ovaj prilično dobro prodaje.
Prošle godine, Toyota je obelodanila električni SUV koncept s tri reda sedišta pod nazivom Land Cruiser Se. Dugačak je 5.150, širok 1.990 i visok 1.705 milimetara, uz međuosovinsko rastojanje od 3050 milimetara.
Za razliku od drugih modela Land Cruisera, ovaj ima samonoseću karoseriju, ne karoseriju na šasiji, što ukazuje na to da će biti više fokusiran na asfaltirane puteve nego na terensku vožnju.
Mada Toyota proširuje svoju bZ liniju električnih vozila, samo jedan, bZ4X je globalni model. Očekuje se da će bZ3 sedan, kao i krosover bZ3X i bZ3C, nedavno predstavljeni na Salonu automobila u Pekingu, ostati rezervisani za kinesko tržište.