Po vetrovitom i kišnom vremenu u Češkoj Republici, imali smo priliku da odradimo prvu vožnju restilizovane Octavije, kako u limuzinskoj, tako i karavanskoj verziji.
Marka iz Mlada Boleslave je s razlogom ponosna na Octavijino nasleđe, jer moramo imati u vidu da istorija ovog kultnog modela praktično traje 65 godina, uz četiri moderne iteracije od 1996. Pored toga, Octavija je do sada prodata u više od sedam miliona primeraka!
Šta nam to restilizacija donosi? Na prvom mestu, četvrtu generaciju krasi vizuelna izbrušenost, novi LED matrični farovi druge generacije s 36 svetlosnih elemenata, revidirani enterijer u sedam Design Selection izdanja, 13-inčni displej info-zabavnog sistema, više održivih materijala, bolja konektivnosti i poboljšana bezbednost.
Odbojnici su ažurirani, tako da je automobil sada nešto duži. Restilizovana je prednja maska, kao i zadnje LED signalne grupe s aktivnim pokazivačima pravca. Neizbežno, tu su i naplaci novog dizajna. Mada je ponuda podeljena u tri paketa opreme, personalizacija se može postići kroz sedam Design Selection paketa enterijera. Što se održivih, ekološki podobnih materijala tiče, oni su primenjeni na sedištima, armaturnoj tabli i panelima vrata. Po prvi put u Octaviji, tu je 13-inčni digitalni displej info-zabavnog sistema predviđen za prestižnije modele, dok je 10,25-inčna Virtual Cockpit jedinica standardna od osnovnog modela.
Kao opcija je dostupan i „head-up“ displej, uz moćnije 15-vatno bežično punjenje i četiri USB-C priključka za brzo punjenje od 45 W. ChatGPT četbot baziran na veštačkoj inteligenciji je integrisan u Laura glasovnu asistenciju, a u novine se ubrajaju i sistemi asistencije pri parkiranju i daljinske asistencije pri parkiranju.
Kada su u pitanju pogonski sklopovi, u ponudi su tri benzinca, dva dizelaša i dva blaga hibrida. Osnovnu motorizaciju čine 1,5-litarski TSI i 2,0-litarski TDI motor sa 116 ks, upareni sa šestostepenom manuelnom transmisijom. Dakle, ulazni benzinac se vratio na četiri cilindra, budući da je pre restilizacije ovu ulogu trocilindarski turbomotor radne zapremine 1,0 litar. Snažnije varijante od 150 ks pristižu s blago hibridnom tehnologijom i opcionim sedmostepenim DSG menjačem. Najsnažniji dizel raspolaže istom vatrenom moći i dostupan je isključivo s DSG transmisijom. Na kraju, tu je 2,0-litarski TSI s 265 konja, koji nažalost nismo imali prilike da isprobamo.
Ono što je preovlađujući utisak je da su svi motori krajnje efikasni i potentni, prvenstveno zahvaljujući visokom obrtnom momentu, zadovoljavajući potrebe velike većine vozača. Kada tome dodamo Škodinu poslovičnu praktičnost, eto dobitne kombinacije.
Dodatne utiske očekujte u jednoj od narednih emisija Auto Moto Show – nedeljom u 16.30h na b92.
Pavle Barta