Mnogi smatraju da je Lando Noris trebalo da trijumfuje na VN Kanadi, ali Formula 1 je na kraju krajeva timski sport, tako da je pobeda Red Bulla u potpunosti zaslužena.
Naime, McLarenov tim nije odreagovao adekvatno prilikom izlaska vozila bezbednosti na stazu, što je za posledicu imalo poništavanje sjajne Norisove vožnje u trci kojom su dominirali promenljivi vremenski uslovi.
Mladi Britanac je na stazi pretekao Ferstapena i osvajača pol pozicije, Džordža Rasela iz Mercedesa, i bilo je očigledno da je sjajno raspoložen, čemu u prilog ide činjenica da je ostvario pet sekundi prednosti nakon što je preuzeo vođstvo u 21. krugu (od 70). Vlažna staza, mogućnost ponovnog padanja kiše, bili su uslovi za demonstraciju istinske vozačke veštine.
Međutim, Logan Sardžent se pod drugi put okrenuo na sazi u krivini 4, zakačivši zid zadnjim delom, što je neminovno iniciralo izlazak vozila bezbednosti.
Svi Norisovi rivali su iskoristili priliku da se „ponove“ novim intermedijum pneumaticima, budući da je kiša prestala da pada, ali je staza još uvek bila mokra. Noris nije otišao u boks, što je, ispostaviće se, bila velika greška.
Istini za volju, McLarenov tim je imao malo vremena za reakciju, ali to je nešto od odvaja šampionske ekipe od onih drugih, rekli bismo. Noris je na zamenu guma otišao krug kasnije i vratio se na treće mesto, iza Ferstapena i Rasela.
„Bilo je ludo“, rekao je Noris posle trke. „Bio je to haos, gomila događaja, imao sam sjajan tempo, ali me je vozilo bezbednosti poremetilo.
U prvom stintu vodio sam s 10, 12 sekundi prednosti, ostvarujući sekundu po krugu. Stvari su sjajno išle po mene, ali radi se o Montrealu, tako da je nešto moralo da se desi. Vozilo bezbednosti mi je pomoglo u Majamiju pre par nedelja, tako da nemam prava da se žalim. Nastavićemo da se borimo.“
Ipak, treba imati u vidu da trka nije u tim momentima bila izgubljena za vozača McLarena. Do još jednog potencijalno ključnog momenta došlo je u 46. krugu, kada su njegovi rivali prešli na „slik“ pneumatike. On je i dalje nizao najbolja vremena i ponovo se našao u vođstvu.
Ovakva strategija je definitivno bila vredna pokušaja. Omogućila mu je da da se teoretski nađe ispred Rasela nakon zamene guma par krugova kasnije i čak preuzme vođstvo. Ipak, izašao je na stazu kao drugi da bi ga vozač Mercedesa pretekao. Međutim, Noris je ubrzo uzvratio.
„Fokusiraj se Džordž, fokusiraj se“, bile su instrukcije Tota Volfa.
Nekako, dramatičan vikend u smislu vremenskih uslova bio je odraz onoga što se dešavalo među vozačima. Ćudljivi uslovi, nepredivive kvalifikacije i trka, bili su u stilu „dok nekom ne smrkne, drugome ne svane“.
Kiša je takav faktor u trkama Formule 1, da neke vozače proizvodi u heroje a druge u gubitnike. Ferrari je bio primer ovog drugog. Uprkos pobedi u Monaku pre dve nedelje, kvalifikovali su se tek na 11. i 12. mesto, da bi stvari u trci bile još gore.
Leklerov motor je bio „jogunast“, oduzevši dosta vremena timu Ferrarija da ga pripremi, što je Monačanina bacilo na začelje. Još luđa stvar se desila kada su mu montirani „slikovi“ tokom drugog pljuska uz komentar „samo se potrudi da ostaneš na stazi, a nakon toga žemo biti brzi“. Suvišno je reći da je ovo izazvalo salve smeha. Naravno, Lekler je ubrzo povučen sa staze, da bi naknadno odustao.
Što se Karlosa Sainsa tiče u drugom Ferrariju, on se kasnije okrenuo na stazi, usput zakačivši bespomoćnog Albona u Williamsu. Scena Sainsovog bolida koji ne može da se izvuče s travnate površine, simbolično je prikazivala izdanje Scuderije na VN Kanade.
Kada je reč o Ferstapenu, ni on nije bio bez problema. Njegov Red Bull nije bio dobro podešen za ivičnjake staze Gilles Villeneuve. Ipak, završio je trku s 3,8 sekundi prednosti u odnosu na Norisa.
Rasel, koji je u izvesnim momentima grešio, hrabro se borio, tako da je zasluženo završio na podijumu, a dobro izdanje Mercedesa zaokružio je Luis Hamilton, koji je bio četvrti, startovavši sa sedmog mesta.
Naslovna fotografija (crop): Chris Graythen/Getty Images
Pavle Barta
VN Kanade 2024. (Montreal) | ||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Vreme |
1 | Max Verstappen | NED | Oracle Red Bull Racing | 70 krugova |
2 | Lando Norris | GBR | McLaren F1 Team | +3.879s |
3 | George Russell | GBR | Mercedes AMG Petronas F1 Team | +4.317s |
4 | Lewis Hamilton | GBR | Mercedes AMG Petronas F1 Team | +4.915s |
5 | Oscar Piastri | AUS | McLaren F1 Team | +10.199s |
6 | Fernando Alonso | ESP | Aston Martin Aramco F1 Team | +17.510s |
7 | Lance Stroll | CAN | Aston Martin Aramco F1 Team | +23.625s |
8 | Daniel Ricciardo | AUS | Visa Cash App RB F1 Team | +28.672s |
9 | Pierre Gasly | FRA | BWT Alpine F1 Team | +30.021s |
10 | Esteban Ocon | FRA | BWT Alpine F1 Team | +30.313s |
11 | Nico Hulkenberg | GER | MoneyGram Haas F1 Team | +30.824s |
12 | Kevin Magnussen | DEN | MoneyGram Haas F1 Team | +31.253s |
13 | Valtteri Bottas | FIN | Stake F1 Team Kick Sauber | +40.487s |
14 | Yuki Tsunoda | JPN | Visa Cash App RB F1 Team | +52.694s |
15 | Zhou Guanyu | CHN | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1 krug |
DNF | Carlos Sainz | ESP | Scuderia Ferrari | 56 krugova |
DNF | Alex Albon | THA | Williams Racing | 54 kruga |
DNF | Sergio Perez | MEX | Oracle Red Bull Racing | 54 kruga |
DNF | Charles Leclerc | MON | Scuderia Ferrari | 43 kruga |
DNF | Logan Sargeant | USA | Williams Racing | 23 kruga |
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | NED | RED BULL RACING HONDA RBPT | 194 |
2 | Charles Leclerc | MON | FERRARI | 138 |
3 | Lando Norris | GBR | MCLAREN MERCEDES | 131 |
4 | Carlos Sainz | ESP | FERRARI | 108 |
5 | Sergio Perez | MEX | RED BULL RACING HONDA RBPT | 107 |
6 | Oscar Piastri | AUS | MCLAREN MERCEDES | 81 |
7 | George Russell | GBR | MERCEDES | 69 |
8 | Lewis Hamilton | GBR | MERCEDES | 55 |
9 | Fernando Alonso | ESP | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 41 |
10 | Yuki Tsunoda | JPN | RB HONDA RBPT | 19 |
11 | Lance Stroll | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 17 |
12 | Daniel Ricciardo | AUS | RB HONDA RBPT | 9 |
13 | Oliver Bearman | GBR | FERRARI | 6 |
14 | Nico Hulkenberg | GER | HAAS FERRARI | 6 |
15 | Pierre Gasly | FRA | ALPINE RENAULT | 3 |
16 | Alexander Albon | THA | WILLIAMS MERCEDES | 2 |
17 | Esteban Ocon | FRA | ALPINE RENAULT | 2 |
18 | Kevin Magnussen | DEN | HAAS FERRARI | 1 |
19 | Zhou Guanyu | CHN | KICK SAUBER FERRARI | 0 |
20 | Valtteri Bottas | FIN | KICK SAUBER FERRARI | 0 |
21 | Logan Sargeant | USA | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 301 |
2 | FERRARI | 252 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 212 |
4 | MERCEDES | 124 |
5 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 58 |
6 | RB HONDA RBPT | 28 |
7 | HAAS FERRARI | 7 |
8 | ALPINE RENAULT | 5 |
9 | WILLIAMS MERCEDES | 2 |
10 | KICK SAUBER FERRARI | 0 |