Naslovna BEZBEDNOST Pneumatici: životni vek i DOT broj

Pneumatici: životni vek i DOT broj

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Kada na red dođe tema automobilskih guma, mnogi se pitaju koji je zapravo njihov životni vek?

U članku koji sledi objašnjavamo na koji način prepoznati datum proizvodnje, šta treba uzeti u obzir kada je u pitanju starost gume i kada isluženi pneumatici mogu postati opasni.

Guma osetljivija na oštećenja, male pukotine, produženi kočni trag, sve su to posledice činjenice da automobilske gume vremenom menjaju i gube svojstva relevantna za bezbednost. Ovo je uglavnom vezano za fizičke i hemijske uticaje. Naime, ekstremno visoke ili niske temperature mogu da dovedu do promene na planu elastičnosti i prijanjanja pneumatika. Čak i kada su u pitanju gume koje se malo ili uopšte ne koriste, njihova smeša može da se stvrdne tokom vremena, što može pogoršati prijanjanje i dužinu kočnog traga u mokrim uslovima, primera radi. Vremenom vožnja na starim gumama može biti opasna, a verovatno se pitate, kolika je to starost, odnosno koliki je radni vek automobilske gume.

Maksimalna starost pneumatika

U Evropi ne postoji zakonska regulativa vezana za to koliko stare mogu da budu gume za putničke automobile, ni kada je u pitanju njihovo trajanje ni koliko su stare kada ih kupimo nove. Zakonom je propisana samo minimalna dubina gazećeg sloja, a ona iznosi 1,6 (letnje) odnosno 4 milimetra (zimske gume). U principu, stručnjaci iz ove oblasti preporučuju da se gume ne koriste duže od šest godina. To posebno važi za zimske pneumatike, jer su napravljeni od meke gume kako bi se obezbedile dobre karakteristike na klizavim voznim podlogama tokom hladnog vremena. Ako se plastifikator (supstanca koja se dodaje materijalu radi dodavanja mekoće i elastičnosti) istroši, bezbednost takođe opada. Međutim, ni letnje ni gume za sva godišnja doba ne bi trebalo da budu starije od šest, maksimalno osam godina. Ono što je važno je pažnju obratiti i na pneumatike za prikolice!

DOT broj: određivanje starosti pneumatika

Koliko su zapravo stare automobilske gume može se lako utvrditi po datumu proizvodnje koji obezbeđuje takozvani DOT broj, utisnut na bočnom zidu pneumatika. Sastoji se od nekoliko sekcija, pri čemu su poslednje četiri brojke relevantne kada je starost pneumatika u pitanju. Prve dve „cifre“ označavaju kalendarsku nedelju a poslednje dve pružaju informaciju o godini proizvodnje. Primera radi, guma za putnički automobil s DOT brojem 2323 proizvedena je u 23. nedelji 2023. godine.

Koliko mogu biti stare nove gume koje kupujete?

Ovde dolazimo do još jedne važne stvari. Čak i kada kupujemo nove pneumatike u prodavnici, ponekad možemo da dobijemo gumu koja je na lageru nekoliko godina. To ne treba da nas brine, jer se guma smatra novom kada je starosti do pet godina, pod uslovom da je pravilno čuvana i skladištena. U Nemačkoj, primera radi, tamošnje Savezno udruženje trgovaca gumama i vulkanizera, utvrdilo je da se gume stare do tri godine mogu prodavati kao „potpuno nove“, a gume stare do pet godina kao „nove“.

U principu, ništa vas ne sprečava da montirate gume koje su profesionalno skladištene pet godina. Međutim, gume se mogu koristiti mnogo kraće pre nego što izgube svoja svojstva, te je iz tog razloga bolje da se unapred dogorovorite o maksimalnoj starosti guma, kako biste dobili što mlađe jedinice. Nemački ADAC preporučuje da prilikom kupovine obratite pažnju na maksimalnu starost od dve godine.

Kada je vreme za nove pneumatike?

Ne postoji rok upotrebe za gume. Procena stanja guma se praktično izvodi po sopstvenom nahođenju. Naravno, upotreba starih, istrošenih pneumatika nikako nije poželjna, čak je i opasna, tako da je imperativ da lica koja vrše tehnički pregled budu maksimalno rigorozna po ovom pitanju.

I ne zaboravite na kraju – ukoliko učestvujete u saobraćajnom incidentu s istrošenim pneumaticima, možete snositi posledice!

Pavle Barta

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime