EQS odlazi u istoriju nakon kratke egzistencije, a na scenu stupa S klasa EV. Mercedesova perjanica sledeće generacije posedovaće i „električne“ i „vatrene konje“.
Štutgartska marka je rano zakoračila u svet električne energije s modelom EQS, a naš test dotičnog modela možete da pogledate OVDE.
Naime, dok su se konkurenti iz premijum segmenta uglavnom držali konvencionalnog stila za svoje elektromobile, Mercedes je iskoristio novootkriveni prostor da napravi veću kabinu i karoseriju s kraćim prepustima. Rezultat se ogledao u prostranom enterijeru unutar zaobljene karoserije, što je naišlo na brojne kritike.
U međuvremenu, S klasa je nastavila da vrši ulogu vodeće limuzine u konvencionalnoj ponudi, deleći praktično rolu perjanice unutar Mercedesove hijerarhije. Ipak, to će se promeniti, sudeći po nedavnim izjavama šefa kompanije, Ole Kelenijusa. Nova električna S klasa je u razvoju i praktično će eliminisati EQS i njegov dizajn „čudnih“ proporcija, kada bude lansirana kasnije u toku ove dekade.
Međutim, šta možemo očekivati od novog elektromobila budući da će dva potpuno različita pogonska sklopa pogoniti S klasu? Pred nama su za sada poznate činjenice.
Ime
U razgovoru s britanskom publikacijom Autocar, Kelenijus je već potvrdio da će u narednoj generaciji egzistirati dva modela S klase, jedan s motorima s unutrašnjim sagorevanjem i drugi električni. U svakom slučaju će se raditi o S klasi, ali specifični modeli će imati podvučene razlike u pogonskom sistemu.
Tu dolazimo do misterije vezane za nomenklaturu. Možda će biti uveden jednostavan „E“ sufiks ili će Mercedes možda primeniti pomalo nezgrapno „EQ Technology“ rešenje, koje trenutno koristi u slučaju električne G klase.
Izgled
Buduća električna S klasa će negovati tradicionalniji limuzinski stil u poređenju s aktuelnim EQS-om. Bez obzira na kritike EQ linije, Kelenijus je potvrdio da će električna i konvencionalna S klasa imati sličan dizajn.
Važno je napomenuti da, iako će EV i SUS limuzine imati sličan dizajn, koristiće različite platforme. Glasine kažu da će MRA arhitektura aktuelne S klase biti modifikovana za potrebe modela sledeće generacije, dok će električni pandan koristiti MB.EA Large arhitekturu. Samim tim, ne treba očekivati da će limuzine biti identične na način na koji je to slučaj s varijantama G klase, koje i dalje dele šasiju u vidu merdevina, bilo da se radi o SUS ili električnom modelu.
Izveštaj koji se pojavio ranije ove godine sugerisao je da bi naredna S klasa mogla da usvoji volan u vidu „jarma“, poput konkurenta u vidu Teslinog Modela S. Za pretpostaviti je da će Merecedes odbaciti većinu kapacitivnih tastera u korist fizičkih dugmića, što naravno pozdravljamo.
Pogon
Još uvek nisu poznati detalji vezani za pogonske sklopove, domet i kapacitet punjenja. Uz to, nema razloga da se misli da će biti manje snažan ili sposoban od trenutnog EQS-a. To podrazumeva opcije s jednim ili dva elektromotora, sa snagom koja će verovatno počinjati od oko 360, pa sve do preko 500 konja. Za očekivati je i primenu baterija od preko 100 kWh, koje će pružiti domet između 560 do 800 kilometara.
Premijera
Trenutna W223 generacija S klase je debitovala 2020. i otprilike je na polovini svog procenjenog životnog veka. Električni model neće debitovati dok ne pristigne sledeća generacija, što bi trebalo da se dogodi 2029. ili možda verovatnije 2030. godine.
Izvor: Motor1