Frančesko Banjaja je u Maleziji pokazao od kakvog je materijala napravljen, što mu i dalje održava nade živim, kada je reč o osvajanju šampionske titule.
Italijan je dominirao u trci u Sepangu, nakon uzbudljive početne borbe koju je vodio s Horheom Martinom.
S 29 poena koji su razdvajali Martina i Banjaju pre trke u Maleziji, eventualna razlika od 38 bodova mogla je da označi osvajanje titule od strane vozača Pramaca. Međutim, to se nije desilo.
Peko je bio odlučan i čvrst u odbrani pozicije u početnoj fazi trke, da bi na kraju trijumfovao s 3,141 sekundom prednosti. Ovo je ujedno njegova 10. pobeda sezone.
Martin je završio kao drugi, tako da je njegovo vođstvo u generalnom poretku smanjeno na 24 poena, što ostavlja otvorenom borbu za osvajanje šampionske titule. Poslednja MotoGP bitka bi trebalo da bude održana u Barseloni, mada još uvek nema zvanične potvrde, zbog katastrofalnih poplava koje su zadesile Španiju.
Enea Bastijanini je kompletirao podijum za Ducati GP24, dok je Mark Markes, koji je uspešno držao priključak s vodećom dvojicom, izleteo sa staze u sedmom krugu, da bi na kraju bio 12.
Crvena zastava je istaknuta u uvodnom krugu nakon jezivog incidenta u krivini 2, u kojem su učestvovali vozači KTM-a, Bred Binder i Džek Miler, kao i Fabio Kvartararo iz Yamahe.
Binder je napravio kontakt s motociklom ispred sebe, a zatim se naslonio na Kvartarara, koji je imao Milera sa svoje unutrašnje strane. Australijanac je morao da dobije lekarsku pomoć, ali na svu sreću nije pretrpeo ozbiljnije povrede. Binder takođe nije ponovo startovao zbog lošeg fizičkog stanja.
Prilikom restarta, Banjaja je najbolje započeo trku, zadržavši Martina iza sebe, dok je Mark Markes bio treći. Vozač Pramaca je u krivini 6 napravio smeo manevar ali je otišao nešto šire, što je Banjaji omogućilo da povrati poziciju.
Vodeći u generalnom plasmanu je zatim pokušao preticanje u krivini 14, koje je bilo uspešnije, mada je ponovo otišao za nijansu preširoko. Međutim, u krivini 1 u drugom krugu, Banjaja je ponovo nadmašio Martina, da bi odbio napad Španca u krivini 4.
Vozač Pramaca je ponovo preuzeo vođstvo u krivini 14, ali je ponovo dopustio Banjaji da ga pretekne u krivini 1 u trećem krugu, kada je otišao nešto šire. Aktuelni šampion je odbio još jedan napad u krivini 4, da bi ga Martin napao ušavši duboko u krivinu 5.
Banjaja je zatim ušao s unutrašnje strane pored Matina i ponovo preuzeo vodeću poziciju, što se pokazalo kao odlučujući potez trke.
Na kraju petog kruga, Banjajino vođstvo je orbitiralo oko osam desetinki, da bi nastavilo da raste, dok je izletanje Marka Markesa u sedmom krugu definitivno opustilo Martina.
Što se pneumatika tiče, vodeći dvojac se odlučio za različite opcije. Banjaja je imao meki prednji pneumatik a Martin gumu srednje tvrdoće. U 15. krugu, činilo se da se ova strategija isplaćuje, jer je Martin smanjio prednost svog rivala s dve na 1,5 sekundi. Međutim, greška u krivini 9 u 16. krugu, dovela je do gubitka dodatnih osam desetinki, što je praktično odlučilo trku.
Banjaja je prvi prošao pored karirane zastavice, 3,141 sekundu ispred Martina, dok je Bastijanini bio usamljen na trećem mestu, sa 7,3 sekunde zaostatka.
Aleks Markes je bio četvrti na GP23 (Gresini), dok je Pedro Akosta zaokružio prvih pet za Tech3 GASGAS.
Kvartararo je ponovo startovao nakon incidenta u drugom krugu s KTM-ovim vozačima, da bi trku završio kao šesti za Yamahu.
Maverik Vinjales je bio sedmi za Apriliju, dok su prvih deset kompletirali Aleks Rins (Yamaha), Marko Bezeki (VR46) i Augusto Fernandes (Tech3).
Žoan Zarko je bio najbolji među Hondama na 11. mestu, dok je Mark Markes, kao što smo spomenuli, na kraju bio 12. što mu je omogućilo da sačuva treće mesto u generalnom plasmanu.
Aleš Espargaro (Aprilia) je bio 13. ispred Franka Morbidelija, koji je nastavio trku nakon sudara u krivini 9 i Luke Marinija iz Honde.
Povratnik, Andrea Janone, na kraju je bio 17. za VR46, u svom prvom MotoGP izdanju od 2019., dok su pre vremena trku završili Đoan Mir (Honda) i Takaki Nakagami (LCR).
Pavle Barta
2024 Malaysian MotoGP, Sepang – Race Results |
||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Razl. |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 38m 4.563s |
2 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +3.141s |
3 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +10.484s |
4 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +12.230s |
5 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +13.699s |
6 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +16.245s |
7 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +19.447s |
8 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +20.611s |
9 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +21.994s |
10 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +22.174s |
11 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +25.625s |
12 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +27.276s |
13 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +27.604s |
14 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +27.949s |
15 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +28.838s |
16 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +38.847s |
17 | Andrea Iannone | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +47.599s |
18 | Lorenzo Savadori | ITA | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +48.956s |
Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | DNF | |
Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | DNF | |
Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | DNF | |
Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | DNF |
* Novajlija
MotoGP Malezije 2024. (Sepang) |
||||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Poeni | Razl. | |
1 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | 485 | |
2 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 461 | (-24) |
3 | = | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 369 | (-116) |
4 | = | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 368 | (-117) |
5 | ^1 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | 209 | (-276) |
6 | ˅1 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 206 | (-279) |
7 | = | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | 189 | (-296) |
8 | = | Fabio di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | 165 | (-320) |
9 | = | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | 161 | (-324) |
10 | ^1 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 155 | (-330) |
11 | ˅1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | 146 | (-339) |
12 | = | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | 144 | (-341) |
13 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 108 | (-377) |
14 | = | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 84 | (-401) |
15 | = | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | 71 | (-414) |
16 | = | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | 66 | (-419) |
17 | = | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | 53 | (-432) |
18 | ^1 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 31 | (-454) |
19 | ˅1 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 31 | (-454) |
20 | ^1 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | 27 | (-458) |
21 | ˅1 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 21 | (-464) |
22 | = | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | 14 | (-471) |
23 | = | Pol Espargaro | SPA | Red Bull KTM (RC16) | 12 | (-473) |
24 | = | Daniel Pedrosa | SPA | Red Bull KTM (RC16) | 7 | (-478) |
25 | = | Stefan Bradl | GER | HRC Test Team (RC213V) | 2 | (-483) |