Maks Ferstapen je demonstrirao svoju klasu; startovavši sa 17. pozicije, na kraju je došao do ubedljivog trijumfa.
Spektakularnu trku u Brazilu upotpunili su vozači Alpinea, koji su kompletirali podijum.
Holanđanin je samo u prvom krugu nadoknadio sedam pozicija. Probijao se s lakoćom kroz poredak, a vožnja koju je prikazao, bila je jasan dokaz zašto na kontu ima uknjižene tri šampionske titule.
Dodatno mu je u prilog išlo isticanje crvene zastave u 33. krugu, nakon udesa Franka Kolapinta, jer je dobio „besplatnu“ zamenu pneumatika, mada to definitivno nije bio odlučujući momenat. Ono što je odlučilo trku je bila njegova fenomenalna vožnja.
Nakon ponovnog (letećeg) starta i drugog izlaska vozila bezbednosti na stazu, Ferstapen je odmah preuzeo vodeću poziciju od Okona, pretekavši ga s unutrašnje strane u krivini 1, u 44. krugu.
Holanđanin je i nakon toga nastavio da vozi svoju trku, u potpuno drugoj dimenziji u odnosu na ostatak čopora. Do kraja, on je čak 17 puta postavio najbrži krug trke, trijumfovavši s gotovo 20 sekundi prednosti u odnosu na drugoplasiranog Okona. Ovo je njegova osma pobeda sezone i prva od VN Španije u junu, kojom je čini se definitivno osigurao titulu šampiona, četvrtu po redu.
Ferstapen vodi u generalnom poretku sa 62 poena prednosti, što ga je dovelo na korak od osiguravanja nove titule, već na sledećoj trci u Las Vegasu.
Okon je, uz Gaslija, osvojio značajne poene za Alpine. Ovo je bio najsjajniji momenat francuskog tima u ovogodišnjoj F1 sezoni, koja je bila sve samo ne laka za njih.
Lando Noris, s druge strane, nije uspeo da profitira na pol poziciji, završivši trku na šestom mestu, dok su se ispred njega našli Šarl Lekler iz Ferrarija i Džordž Rasel iz Mercedesa. Ipak, Britanac je nakon trke konstatovao da je “sreća” odlučila ishod, što je pomalo loš način da se izrazi frustracija. Ako je neko kriv za nedovoljan broj osvojenih poena, onda je to on sam.
McLarenova odluka da uvede Norisa u boks pre isticanja crvene zastave se ispostavila pogrešnom, ali to ne opravdava Britanca koji je napravio nekoliko grešaka, uključujući preširok odlazak u krivini 1 tokom očajnog restarta, kada je sa četvrtog pao na sedmo mesto.
Do kraja je uspeo da nadoknadi samo jednu poziciju, i to zbog timske naredbe nakon koje ga je propustio klupski kolega, Oskar Pjastri, drugi put tokom ovog trkačkog vikenda. Pored toga, Noris i McLaren su bili predmet istrage zbog navodnog kršenja procedure prilikom starta.
Noris se greškom udaljio od grida da bi započeo drugi krug formacije, nakon što je start trke odložen zbog izletanja sa staze Lensa Strola.
Rasel i RB-ov tandem, Juki Cunoda i Liam Loson, takođe su bili pod lupom stjuarda zbog istog potencijalnog prekršaja.
Japanac je na kraju bio sedmi, ispred Oskara Pjastrija, koji je dobio kaznenih 10 sekundi zbog kontakta s Losonom, koji je završio trku kao deveti, ispred sedmostrukog šampiona, Luisa Hamiltona.
Karlos Sains iz Ferrarija je još jedan od vozača koji su se slupali. Španac je izleteo sa staze u krivini 1, dok je Niko Hulkenberg postao prvi vozač od 2007., kojem je pokazana crno-bela zastava, nakon što su mu redari pomogli da se vrati na stazu.
Aleks Albon, koji se kvalifikovao kao sedmi, morao je da odustane pre početka trke, zbog ozbiljnog oštećenja koje je njegov bolid zadobio u Q3.
Pavle Barta
VN Brazila 2024. (Interlagos) |
||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Vreme |
1 | Max Verstappen | NED | Oracle Red Bull Racing | 69 krugova |
2 | Esteban Ocon | FRA | BWT Alpine F1 Team | 19.477s |
3 | Pierre Gasly | FRA | BWT Alpine F1 Team | 22.532s |
4 | George Russell | GBR | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 23.265s |
5 | Charles Leclerc | MON | Scuderia Ferrari | 30.177s |
6 | Lando Norris | GBR | McLaren F1 Team | 31.372s |
7 | Yuki Tsunoda | JPN | Visa Cash App RB F1 Team | 42.056s |
8 | Oscar Piastri | AUS | McLaren F1 Team | 44.943s |
9 | Liam Lawson | NZL | Visa Cash App RB F1 Team | 50.452s |
10 | Lewis Hamilton | GBR | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 50.753s |
11 | Sergio Perez | MEX | Oracle Red Bull Racing | 51.531s |
12 | Ollie Bearman | GBR | MoneyGram Haas F1 Team | 57.085s |
13 | Valtteri Bottas | FIN | Stake F1 Team Kick Sauber | 63.588s |
14 | Fernando Alonso | ESP | Aston Martin Aramco F1 Team | 78.049s |
15 | Zhou Guanyu | CHN | Stake F1 Team Kick Sauber | 79.649s |
Carlos Sainz | ESP | Scuderia Ferrari | DNF | |
Franco Colapinto | ARG | Williams Racing | DNF | |
Nico Hulkenberg | GER | MoneyGram Haas F1 Team | DNF | |
Lance Stroll | CAN | Aston Martin Aramco F1 Team | DNS | |
Alex Albon | THA | Williams Racing | DNS |
Poz. | Vozač | Poeni |
---|---|---|
1 |
Max Verstappen
Red Bull
|
393.00 |
2 |
Lando Norris
McLaren
|
331.00 |
3 |
Charles Leclerc
Ferrari
|
307.00 |
4 |
Oscar Piastri
McLaren
|
262.00 |
5 |
Carlos Sainz
Ferrari
|
244.00 |
6 |
George Russell
Mercedes
|
192.00 |
7 |
Lewis Hamilton
Mercedes
|
190.00 |
8 |
Sergio Perez
Red Bull
|
151.00 |
9 |
Fernando Alonso
Aston Martin
|
62.00 |
10 |
Nico Hulkenberg
Haas
|
31.00 |
11 |
Yuki Tsunoda
RB
|
28.00 |
12 |
Pierre Gasly
Alpine
|
26.00 |
13 |
Lance Stroll
Aston Martin
|
24.00 |
14 |
Esteban Ocon
Alpine
|
23.00 |
15 |
Kevin Magnussen
Haas
|
14.00 |
16 |
Daniel Ricciardo
RB
|
12.00 |
17 |
Alex Albon
Williams
|
12.00 |
18 |
Oliver Bearman
Ferrari, Haas
|
7.00 |
19 |
Franco Colapinto
Williams
|
5.00 |
20 |
Liam Lawson
RB
|
4.00 |
21 |
Logan Sargeant
Williams
|
0.00 |
22 |
Valtteri Bottas
Sauber
|
0.00 |
23 |
Zhou Guanyu
Sauber
|
0.00 |
Poz. | Konstruktor | Poeni |
---|---|---|
1 |
McLaren
|
593.00 |
2 |
Ferrari
|
557.00 |
3 |
Red Bull
|
544.00 |
4 |
Mercedes
|
382.00 |
5 |
Aston Martin
|
86.00 |
6 |
Alpine
|
49.00 |
7 |
Haas
|
46.00 |
8 |
RB
|
44.00 |
9 |
Williams
|
17.00 |
10 |
Sauber
|
0.00 |