Škoda Auto održava svoj pozitivan zamah: isporuke kupcima u prvih devet meseci 2024. porasle su na 671.300 vozila (+4,5% na godišnjem nivou).
Ovaj rast podržan je snažnim trećim kvartalom, s 222.700 isporučenih vozila (+6%). Proizvođač automobila ima posebno dobre rezultate u Evropi, nadmašujući ukupno evropsko tržište.
Finansijske brojke kompaije naglašavaju njen položaj: prihodi su porasli na 20,4 milijarde evra (+3,8%), operativni profit porastao je za 34,8% na 1,7 milijardi evra, a povrat od prodaje (RoS) dosegao je 8,3% (6,4%). Najuspešnija tržišta po apsolutnom rastu u prva tri kvartala su Nemačka, Turska, Velika Britanija, Poljska i Francuska. Potpuno električni Enyaq ostaje jedan od najprodavanijih BEV modela na ključnim tržištima poput Nemačke, gde je takođe zauzeo prvo mesto među električnim automobilima u septembru. Ovaj rezultat čini Enyaq drugim najprodavanijim električnim automobilom u Nemačkoj u prvih devet meseci 2024. Škoda je učvrstila svoju poziciju četvrtog najprodavanijeg brenda u Evropi. Cilj je da nastavi ovaj uspeh: nedavno lansirani potpuno električni kompaktni SUV, Elroq, ističe se kao najpristupačnije električno vozilo u svojoj klasi, uzimajući u obzir njegovu opsežnu standardnu opremu i veličinu baterije. Po prvi put za brend, prodaja je započela odmah nakon premijere.
„Škoda Auto podiže naš uspeh na viši nivo sa strategijom proizvoda koja odjekuje kod naših kupaca i koja zadovoljava potrebe ove ere tranzicije u mobilnosti. Dve brojke pričaju priču: 4 i 8. Pozicionirali smo naš brend u Evropi na 4. mesto sa 7. mesta u 2023. i 10. mesta godinu pre, na profitabilan način koji podržava povrat od prodaje veći od 8 posto. Zahvalan sam svima koji dizajniraju, proizvode i prodaju naše automobile, kao i našoj prodajnoj mreži i dobavljačima. Ono što je najvažnije – veliko hvala našim cenjenim kupcima na njihovoj nepokolebljivoj podršci i što su deo naše porodice. Zajedno vodimo Škoda Auto napred na robustan i odgovoran način. Nedavno predstavljeni potpuno električni Elroq dodatno će doprineti ovom putu kao nova ulazna tačka za e-mobilnost, s izvrsnim odnosom cene i performansi za široku publiku. Naš program internacionalizacije takođe će vrlo brzo dobiti podsticaj s otkrivanjem kompaktnog SUV modela Kylaq, razvijenog i proizvedenog u Indiji za njihovo tržište.“
Klaus Zellmer, generalni direktor Škoda Auto
„Finansijski rezultati za prva tri kvartala ponovo potvrđuju da, uprkos izazovima ovog perioda transformacije, uspešno poslujemo. Svi ključni finansijski pokazatelji ukazuju na rast, posebno naša operativna dobit, koja se povećala za više od 34%, doprinoseći snažnom neto novčanom toku od gotovo 2 milijarde evra. Ovi solidni rezultati važni su faktori za stalno ulaganje u buduće proizvode, naše proizvodne pogone i procese digitalizacije, čime dosledno osiguravamo našu stabilnost. Mere u sklopu programa Next Level Efficiency+ i dalje se pokazuju efikasnim i pomoći će nam da održimo povrat od prodaje iznad 8% u bliskoj budućnosti. Među faktorima uspeha koji doprinose snažnoj finansijskoj uspešnosti su sinergije unutar jezgra Grupe brendova – brendova Volkswagen Grupe – i zajednički napori za efikasno smanjenje troškova. Međutim, moramo zajedno da nastavimo da napredujemo u tom smeru i kontrolišemo naše faktorske troškove, budući da su uslovi na tržištu i dalje izazovni.“
Holger Peters, član uprave Škoda Auto za finansije, informatiku i pravne poslove
„Isporuke na globalnom nivou, a posebno u Evropi, pokazuju da naša brend kampanja ima efekta i da je naša linija modela pogodila metu u smislu dizajna, korisnosti i cena. Škoda Auto je među najuspešnijim ponuđačima u evropskom flotnom segmentu, gde naša kompanija kumulativno drži treće mesto. Uveren sam da će se novi potpuno električni Elroq pridružiti redovima naših uspešnih modela kako u voznom parku tako i u privatnom sektoru, budući da je njegova visoka upotrebna vrednost u kombinaciji s atraktivnom cenom izazvala zasluženo interesovanje. Na mnogim tržištima, cena ovog EV-a već se može uporediti sa svojim ICE parnjakom, Karoqom, ispunjavajući našu obvezu da kupcima ponudimo najbolje od oba sveta – bilo da preferiraju konvencionalne motore ili električni pogon.“
Martin Jahn, član uprave Škoda Auto zadužen za prodaju i marketing
Snažna operativna dobit i stabilan ROS
Nakon snažnog učinka iz prve polovine godine, Škoda Auto je ponovo potvrdila svoju finansijsku stabilnost u trećem kvartalu 2024. U prvih devet meseci 2024. prihodi su porasli za 3,8% na 20,4 milijarde evra na godišnjem nivou, operativna dobit porasla za 34,8% na 1,7 milijardi evra, dok je ROS dosegao 8,3%. Glavni pokretači rasta profita kompanije Škoda Auto su sveobuhvatna linija modela i efikasna struktura troškova. Neto novčani tok porastao je za 98 % na 2 milijarde €.
Škodina sveobuhvatno ažurirana gama modela, raznolike opcije pogona i visoka upotrebna vrednost doprineli su povećanju globalnih isporuka od 4,5% u odnosu na prošlu godinu na 671.300 jedinica. Treće tromesečje bilo je posebno uspešno, a Škoda Auto je isporučila 222.700 vozila širom sveta, što je 6,0% više u odnosu na isti period prošle godine. Septembar 2024. označio je Škodin najbolji mesec u više od tri godine s 84.200 isporučenih vozila, što je najveća brojka od juna 2021, što daje oprezno optimističnu prognozu za ostatak godine.
Brojke isporuke približavaju se rekordima iz 2019. uz snažan rast na ključnim tržištima
Škoda nadmašuje celokupno evropsko tržište, gde je ostvarila najveće isporuke u avgustu i septembru u svojoj istoriji. U prva tri tromesečja Škoda je u Evropi porasla za 8,2%, čime je učvrstila svoju poziciju četvrtog najprodavanijeg brenda. S 552.400 isporučenih vozila u prva tri kvartala 2024, Škoda se vratila na nivo pre pandemije koji je posljednji put zabeležen 2019.
Najveći apsolutni porast zabeležen je u Nemačkoj (140.000 vozila; +24.600), Turskoj (30.100; +5.700), Velikoj Britaniji (58.300; +5.200), Poljskoj (43.900; +4.600) i Francuskoj (31.600; +4.300) . Značajna poboljšanja nastavila su se u mediteranskoj regiji, s najvećim porastom u Izraelu (15.900; +3.100), Italiji (27.900; +2.400) i Španiji (24.600; +2.400).
Posebno snažan rast prodaje zabeležen je u Nemačkoj, najvećem pojedinačnom tržištu brenda. Ove godine je proizvođač automobila isporučio 21,4% više vozila u odnosu na prethodnu godinu, a potpuno električna Škoda Enyaq postala je najprodavanije električno vozilo u septembru s 3400 prodatih jedinica.
Najmlađi portfolio modela u istoriji brenda, Enyaq među najtraženijim BEV modelima
Potražnja za Škoda modelima ostaje visoka. Najmlađi portfolio brenda u istoriji odjekuje kod kupaca u više regija, zahvaljujući svom dizajnu, naprednim karakteristikama i ubedljivoj ponudi cene i vrednosti. Sveobuhvatan raspon mogućnosti pogonskog sklopa – od modernih, štedljivih ICE modela do plug-in hibrida i potpuno električnih modela – takođe doprinosi ovom uspehu.
Osvežena najprodavanija Octavia zabeležila je rast prodaje od 13,7% tokom prva tri kvartala. Isporuke popularnog modela Fabia takođe su značajno porasle, 21,3%. S velikim brojem narudžbina, izgledi za ostatak 2024. godine ostaju optimistični.
Uprkos sveukupnom usporavanju prodaje električnih vozila, potpuno električni Enyaq i dalje je među najprodavanijim električnim vozilima u Evropi, osiguravajući vodeće pozicije na tržištima kao što su Češka, Finska, Nemačka i Švajcarska.
Postavljanje temelja za dalji rast uz Škoda Elroq i Škoda Kylaq
Škoda nastavlja da širi svoj portfolio električnih vozila uvođenjem modela Elroq, koji ulazi u vrlo traženi podsegment kompaktnih SUV vozila. Po prvi put u istoriji brenda, Škoda je pokrenula prodaju odmah nakon svetske premijere 1. oktobra, a model je već izazvao značajano interesovanje što dokazuje aktivnost na web konfiguratorima u 11 zemalja prvog talasa u kojima je prodaja krenula.
Škodina potpuno električna linija dodatno će se ojačati lansiranjem novog Enyaqa 2025. godine, nakon čega će uslediti potpuno novi Epiq – kompaktni urbani crossover – 2026. godine.
U narednim danima, Škoda Auto će proširiti svoju ponudu u Indiji lansiranjem kompaktnog SUV-a, Kylaq, ulazeći u vrlo konkurentan segment vozila dužine do 4 metra. Kylaq će se proizvoditi lokalno, koristeći komponente regionalnih dobavljača.