Mazda je i zvanično objavila planove vezane za proizvodnju serijske verzije atraktivnog Iconic SP koncepta.
Prvi put predstavljen na Japan Mobility Show manifestaciji 2023., Iconic SP privukao je pažnju svojim Wankel motorom s dva rotora, uparenim s električnim pogonskim sklopom, s kojim u kombinaciji isporučuje 272 kW (370 ks).
Šef Mazdinog odeljenja za dizajn, Masaši Nakajama, potvrdio je vesti: „Ovaj koncept nije samo jedan od onih praznih izložbenih automobila. Dizajniran je sa stvarnom namerom da se pretvori u serijski model u ne tako dalekoj budućnosti.“
Koncept Iconic SP demonstrira Mazdin reinterpretirani rotacioni motor, integrisan s robusnim električnim pogonom, koji praktično pruža spoj tradicionalnog i modernog inženjeringa.
Mazda predviđa da bi ovaj automobil mogao da bude potencijalni naslednik cenjenih modela kao što su RX-7 i RX-8, a možda uz nešto manje dimenzije da odgovara formatu MX-5 roudstera. Kao što smo spomenuli ova „rotaciono-hibridna“ postavka, mogla bi da isporučuje čak 370 ks, što su sjajne vesti za ljubitelje ove japanske marke.
Izvršni direktor Mazde, Naohito Saga, istakao je temeljan pristup dizajnu, koji je zauzet s Iconic SP: „Što više vremena provedete gledajući ga, više će vam ovaj automobil otkriti.“
„Sve, od položaja vrata i guma, do dužine vozila, položaja sedenja putnika i preglednosti, pažljivo je istraženo pre nego što se došlo do konačnih specifikacija. Pažnja obraćena na detalje obuhvata svaki aspekt automobila, osiguravajući da je funkcionalan koliko i vizuelno fascinantan“, dodao je on.
Centralni deo hibridnog dizajna Iconica SP predstavlja njegov rotacioni motor s dva rotora, za koji Mazda tvrdi da bi mogao da radi na različita goriva bez ugljenika, potencijalno smanjujući emisiju za čak 90 odsto.
Saga je primetio jedinstvene prednosti rotacionog motora, kao što su kompaktnost i fleksibilnost na planu goriva, za koje veruje da bi mogle dobro da pozicioniraju Mazdu u trci ka održivoj tehnologiji vozila.
„Rotacioni motor može biti veoma kompaktan i veoma moćan u isto vreme“, rekao je Saga. „To je jedna od prednosti, ali takođe može da se napaja različitim vrstama goriva, a to bi nam moglo pružiti prednost u trci za pronalaženje izvodljivog rešenja za budućnost mobilnosti.“
Mazda takođe istražuje novu tehnologiju za hvatanje ugljen-dioksida iz izduvnih gasova, što bi moglo dodatno poboljšati ekološki profil budućih modela. Ako ova inovacija uspe, može biti integrisana u serijsku verziju Iconica SP, podržavajući Mazdine pojačane napore u pogledu održivosti.
Iako ova japanska marka tek treba da potvrdi konkretne detalje o konfiguraciji pogonskog sklopa serijskog modela, izlazak ovog projekta na tržište je navodno uslovljen rešavanjem nekoliko tehničkih izazova.
Entuzijasti mogu da se raduju serijskom modelu koji zadržava minimalističke, čiste linije koncepta, kao i prepoznatljive farove koji „iskaču“ iz karoserije, što je nostalgični detalj koji se retko viđa kod današnjih vozila.
Novi sportista obećava da će se istaći u Mazdinoj budućoj proizvodnoj liniji, kombinujući istorijske principe vezane za visoke performanse s rešenjima koja su okrenuta budućnosti koja podrazumeva smanjenje emisije štetnih gasova i prilagođavanje rastućim zahtevima životne sredine.