Nemački automobilski gigant je saopštio da se obavezuje na investiciju od 5,8 milijardi dolara, kako bi podstakao elektrifikaciju u svojim redovima, i to u saradnji s američkim proizvođačem električnih vozila, Rivianom.
Naime, Volkswagen je pokrenuo zajedničko preduzeće s ovom američkom markom.
Vrednost poduhvata iznosi 5,46 milijardi evra ukupnih investicija. Očekuje se da će partnerstvo biti izgrađeno na Rivianovom naprednom softveru i tehnologiji vezanoj za električna vozila, a prvi modeli se očekuju 2027., rekao je generalni direktor VW grupacije, Oliver Blume, na otvaranju novoformiranog preduzeća u Palo Altu u Kaliforniji.
Blume je rekao da će uvođenje 2027. početi s Volkswagenom, a primer će zatim slediti Audi, Scout, Porsche i drugi brendovi.
U junu su nemačka i američka kompanija najavile nameru da krenu u zajedničko ulaganje u cilju stvaranja „softverski definisanih (SDV) platformi sledeće generacije“, koje će se koristiti u električnim vozilima obe kompanije.
Novo zajedničko preduzeće je ove nedelje započelo s radom i biće bazirano u Palo Altu, s drugim lokacijama planiranim za Evropu i Severnu Ameriku.
Izazovi s kojima se suočavaju obe kompanije
Ugovor nudi važan finansijski pogodak za Rivian, pri čemu kompanija radi s gubitkom zbog smanjenog apetita SAD za električnim vozilima.
Rivian je osnovan 2009. i specijalizovao se za proizvodnju velikih terenaca i kamioneta, koji su popularni preko „velike bare“.
U poslednjem kvartalu, Rivian je prijavio gubitak od 392 miliona dolara u odnosu na 874 miliona dolara prihoda, uprkos isporuci od oko 10.000 vozila.
VW je u istom periodu isporučio gotovo 2,2 miliona jedinica, generišući 78,5 milijardi evra prihoda, obezbedivši profit od 1,58 milijardi evra nakon oporezivanja, što predstavlja neto gubitak u odnosu na prethodnu godinu.
Već smo pisali o tome da nemački gigant prolazi kroz krizu, koja će možda zahtevati zatvaranje nekih fabrika u Nemačkoj, što podrazumeva otpuštanje hiljada zaposlenih. VW, kao i mnogi drugi evropski proizvođači, suočava se s pojačanom konkurencijom u vidu jeftinih električnih automobila iz Kine, a tu su i interni problemi vezani za razvoj softvera, za šta je zadužen ogranak CARIAD, što je primoralo Audi i Porsche da odlože uvođenje novih električnih modela za čak dve godine, navodi nemački Handelsblatt.