Globalna prodaja čisto električnih i „plug-in“ hibridnih vozila skočila je za 35 odsto u oktobru, u odnosu na isti mesec prošle godine.
Kolo vodi Kina s porastom prodaje od 54 odsto, kažu podaci istraživačke firme Rho Motion.
Prodaja EV i PHEV u Evropi, s druge strane, porasla je za samo 0,8 odsto, ali je ipak u porastu drugi mesec zaredom. Rho Motion očekuje dobar kraj godine u ovom regionu, rekao je za Rojters menadžer sektora za podatke, Čarls Lester.
Zašto je to važno?
Evropski automobilski sektor suočava se s izazovima, uključujući visoke troškove proizvodnje, upravljanje tranzicijom i prilivom jeftinih vozila iz Kine.
Najveći evropski proizvođač automobila, Volkswagen, u oktobru je najavio radikalan potez koji uključuje zatvaranje tri fabrike u Nemačkoj.
Brojke
Prodaja elektromobila, bilo da je reč o baterijskim ili „plug-in“ hibridnim modelima, dostigla je 1,72 miliona jedinica širom sveta u oktobru, pokazuju podaci Rho Motiona.
Prodaja u Kini je dostigla rekordan nivo s 1,2 plasiranih primeraka.
U SAD i Kanadi, prodaja elektromobila je porasla za 11,4 odsto, na 0,16 miliona, dok je u Evropi dostignuto 0,26 miliona, što je neznatan napredak u odnosu na prošlu godinu, ali i 14 odsto manje nego u septembru.
U ostatku sveta, prodaja EV i PHEV je skočila za 10,9 odsto.
„Kinesko tržište električnih automobila ne pokazuje znake usporavanja dok ulazi u finalna dva jaka prodajna meseca“, kaže Rho Motion.
Lester je izjavio da su novembar i decembar tradicionalni jaki meseci po pitanju prodaje.
Ciljevi vezani za redukciju emisije ugljenika u EU za sledeću godinu, mogli bi da dovedu do smanjenja cena, budući da proizvođači nameravaju da pojačaju prodaju baterijski pogonjenih vozila, da bi se uskladili s ciljevima i izbegli penale, dodao je on.
Inače, u Kini je prodaja putničkih vozila u oktobru skočila za 11,2 odsto, gde kolo vodi domaći EV šampion, BYD.
Izvor: Rojters