Kao i većina tradicionalnih proizvođača automobila, i Toyota ima teškoća da održi korak na kineskom tržištu električnih vozila, koje je u poslednje vreme intenzivirano.
Međutim, japanska kompanija ne planira da se povuče poput nekih, ona želi da proizvodi „još bolje automobile“, dok u isto vreme povećava plasman, kako bi održala korak s domaćim liderima kao što je BYD.
Toyota želi da proizvodi čak tri miliona vozila godišnje u Kini do 2030. To je skoro dvostruko više od 1,75 miliona automobila proizvedenih u drugoj najmnogoljudnijoj zemlji sveta prošle godine.
Prema izveštaju Rojtersa, japanski automobilski gigant planira da revidira svoje poslovanje u regionu. Tri izvora bliska dešavanjima, rekla su da Toyota ima za cilj da se više fokusira na prodaju i proizvodnju u Kini, pružajući lokalnom rukovodstvu veću kontrolu.
Ovi planovi se drastično razlikuju od prošlogodišnjih izveštaja, po kojima je Toyotin partner u okviru zajedničkog ulaganja, FAW, smanjivao proizvodnju i redukovao radna mesta u regionu zbog „teškog tržišnog okruženja“.
Bez obzira na to, Toyota želi da obnovi svoje poslovanje u Kini, nakon što je izgubila značajan udeo na tržištu od domaćih lidera kao što je BYD. Ova kineska kompanija izlazi iz svog osmog rekordnog meseca na planu prodaje, nakon što je po prvi put prodala preko 500.000 NEV-a (vozila nove energije, u koja se ubrajaju „plug-in“ hibridi i elektromobili).
Toyota ima teškoća da održi korak na kineskom tržištu električnih vozila
Prema podacima CnEVPosta, BYD je dominirao kineskim NEV tržištem prošlog meseca, s udelom od 36,1 odsto (431.367 prodatih jedinica). Kompanija sada pojačava proizvodnju i pojačava svoju radnu snagu, kako bi zadovoljila potražnju.
U međuvremenu, Toyotina globalna proizvodnja pala je prvi put u četiri godine u prvoj polovini fiskalne 2025. Toyotina domaća proizvodnja pala je za 9,4 odsto, dok je proizvodnja u inostranstvu pala za skoro šest odsto.
Toyota je najveći „minus“ imala u Kini, gde je proizvodnja pala za 17 odsto, jer se bori da održi korak usred „najezde“ jeftinijih ali često tehnološki naprednijih rivala. Primera radi, najjeftiniji BYD-ov elektromobil, Seagull, startuje u Kini s cenom ispod 10.000 dolara (69.800 juana).
U odgovoru Rojtersu, Toyota je saopštila sledeće: „Uz intenzivnu konkurenciju na kineskom tržištu, konstantno razmatramo različite inicijative.“
Japanska kompanija je dodala da ima za cilj da nastavi da proizvodi „još bolje automobile“ u Kini, kako bi obnovila prodaju u ovom regionu.
Jedan od izvora rekao je da Toyota treba više da se osloni na lokalno rukovodstvo, kako bi ubrzala razvoj, „jer u suprotnom može biti prekasno“.
Toyota ima za cilj da iskoristi svoje lokalne partnere kako bi stekla prednost. Ova strategija je u oštroj suprotnosti sa strategijom drugih japanskih proizvođača automobila, uključujući Honu i Nissan, koji se povlače iz Kine sa smanjenjem prodaje i profita.
Toyota definitivno hitno mora da napravi zaokret u Kini. Jedan BYD jeste najpoznatiji po svojim izuzetno pristupačnim elektromobilima kao što su Seagull i Dolphin, ali s druge strane ubrzano širi i luksuznu ponudu. Kina je najveće svetsko automobilsko tržište, ali s obzirom da domaći proizvođači dobijaju uporište van zemlje, tradicionalne kompanije bi mogle da osete još veći pritisak.
Nakon što je nadmašio Hondu i Nissan po pitanju globalne prodaje, BYD se ubrzano približava Fordu. Koliko će vremena proći dok ne sustigne Toyotu i Volkswagen?