Predsednik CATL-a ne veruje u Maskovu avanturu s cilindričnim ćelijama.
Robin Zeng, osnivač najvećeg svetskog proizvođača automobilskih baterija, kaže da će opklada koju je šef Tesle, Ilon Mask, stavio na tehnologiju 4680 cilindričnih ćelija, propasti, jer ta tehnologija po njemu nikada neće uspeti.
Zeng, predsednik kineske kompanije Contemporary Amperex Technology (CATL), izjavio je za Rojters da je s Maskom imao veliku debatu kada je ovaj posetio Kinu u aprilu. „Pokazao sam mu kako stvari stoje. Ostao je nem. On ne zna kako se prave baterije.“
Tesline 4680 ćelije, koje se koriste u nekim od automobila američkog proizvođača, uključujući Cybertruck, trebalo bi da imaju „pet puta“ veći energetski kapacitet, s tim što je kompanija u septembru objavila da ih je proizvela 100 miliona. Po nedavnom izveštaju publikacije The Information, Mask je timu koji radi na baterijama dao rok do kraja godine, da se izbori s troškovima i problemima.
U međuvremenu, CATL-ove baterije nalaze se u svemu, od Teslinih vozila u Kini do Fordovih elektromobila u Severnoj Americi, kao što su Mustang Mach-E i F-150 Lightning. Kompanija je specijalizovana za litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) baterije, koje generalno ne pružaju domet poput različitih cilindričnih ćelija koje koriste Teslina vozila.
Mada Zeng nije bio impresioniran Maskovim znanjem o baterijama, smatra da je šef Tesle dobar poznavalac čipova, softvera, hardvera i „mehaničkih stvari“.
Zeng je takođe prokomentarisao da Mask ima problem sa suviše optimističnim obećanjima po pitanju vremenskih rokova, što često radi, posebno kada je u pitanju FSD tehnologija autonomne vožnje. „Možda je za nešto potrebno pet godina, ali on kaže da su dovoljne dve. Pitao sam ga zašto to radi, on mi je rekao da želi da forsira ljude.“