Hyundai Motor Company je predstavio IONIQ 9, potpuno električni SUV sa tri reda sedišta i sa izuzetnim unutrašnjim prostorom koji spaja vrhunski dizajn i inovativnu tehnologiju električnih vozila (EV).
IONIQ 9 je predstavljen u kultnom Goldstein Houseu u Los Anđelesu, proslavljenom po svojoj modernoj arhitekturi sredinom veka. Ovo jedinstveno mesto odražava viziju kompanije Hyundai Motor da pozicionira svoju IONIQ liniju kao simbol inovacije i progresa na tržištu električnih vozila, kao i da naglasi svoje liderstvo u elektrifikaciji. Cilj kompanije je da ponudi punu liniju od 23 EV modela do 2030. godine. Prateći modele IONIQ 5 i IONIQ 6, a oba modela su trostruki pobednici World Car of the Year Awards u 2022. i 2023, IONIQ 9 će se nadovezati na ovo nasleđe izvrsnosti elektrifikacije.
Svetska premijera je otvorena uvodnim govorom Hozea Munjoza, predsednika i globalnog generalnog operativnog direktora Hyundai Motor Company. Nakon predstavljanja modela IONIQ 9, na premijeri je na terasi organizovana sesija o istraživanju Hyundai brenda i o dizajnu i prostoru ovog modela, dok je u izložbenoj zoni prikazan njegov razvojni put.
IONIQ 9 je privlačan novi izbor za kupce koji traže EV sa tri reda sedišta koji može da smesti do sedam putnika. Pruža impresivan prostor i karakteristike koje zadovoljavaju individualne potrebe, dok istovremeno nudi osećaj zajedništva. On je zaista “Proizveden da pripada”. IONIQ 9 je dizajniran da ispuni potrebe svojih kupaca koji su hiperpovezani, a takođe cene prostor, privatnost i opuštanje.
“IONIQ 9 je oličenje nepokolebljive posvećenosti i poverenja kompanije Hyundai Motor u elektrifikaciju,” rekao je Jaehoon Chang, predsednik i CEO Hyundai Motor Company.
“Zasnivajući se na prihvaćenoj Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundai Motor Grupe, IONIQ 9 nudi izvanredan unutrašnji prostor, pružajući kupcima jedinstvenu vrednost, dok mi učvršćujemo naše liderstvo na globalnom tržištu električnih vozila.”
Mirna, prostrana unutrašnjost pruža neuporedivo EV iskustvo
IONIQ 9 nudi izvanredan prostor sa dovoljno mesta u drugom i trećem redu sedišta što stvara utisak salonske atmosfere. Unutrašnjost ima umirujuće tonove, eliptične elemente i prirodno svetlo sa panoramskog krova. Ravan pod može da smesti šest ili sedam putnika sa relaksacionim sedištima u prvom i drugom redu koja se mogu potpuno oboriti i koja imaju naslone za noge. Vozilo pruža 1.899 mm prostora za glavu i 2.050 mm prostora za noge u kombinovanom drugom i trećem redu.
Relaksaciona sedišta takođe uključuju Hyundaijev Dynamic Body Care sistem koji nudi funkciju Dynamic Touch Massage za poboljšanje udobnosti tokom dugih vožnji. Sedišta koja se okreću u drugom redu omogućavaju putnicima da se okrenu jedni prema drugima, čime se poboljšava interakcija dok vozilo miruje.
Konzola Universal Island 2.0 nudi impresivno skladište i ima klizni dizajn što omogućava lak pristup i putnicima u drugom redu. Ima 5,6 litara skladišne zapremine u gornjoj pregradi i 12,6 litara u donjoj. Prtljažnik nudi do 1.323 litara prostora sa preklopljenim sedištima u trećem redu i 620 litara sa uspravljenim svim sedištima. Prednji prtljažnik pruža 88 litara prtljažnog prostora za RWD modele i 52 litre za AWD modele.
Održivost je naglašena materijalima poput ekološki procesuirane kože, reciklirane PET tkanine, vunene tkanine i bio boja napravljenih od recikliranih otpadnih guma. Futuristički enterijer je upotpunjen panoramskim zakrivljenim displejom, plutajućom kontrolnom pločom i ambijentalnim osvetljenjem.
“Aerostetičan” dizajn stvara elegantnu i sofisticiranu sliku
“Aerostetičan” dizajn eksterijera modela IONIQ 9 spaja aerodinamične inovacije sa futurističkim stilom. Njegov prednji deo ima parametarske piksele integrisane u LED svetlosne jedinice što stvara sofisticirani izgled. Elegantna, zakrivljena linija krova i nizak koeficijent otpora od 0.259 Cd (sa digitalnim bočnim retrovizorima) doprinose njegovoj aerodinamičnoj efikasnosti.
Energetska efikasnost vozila je poboljšana optimizovanim protokom vazduha ispod karoserije, smanjenim otporom točkova i guma, kao i uvođenjem sistema aktivnih vazdušnih klapni sa dvostrukim kretanjem (AAF). Dodatne aerodinamične karakteristike uključuju 3D oblikovan poklopac podvozja, aerodinamične točkove i skrivene antene.
Sa međuosovinskim rastojanjem od 3.130 mm, najdužim od svih Hyundaijevih modela, IONIQ 9 nudi prostranu kabinu i velike proporcije. Njegova karoserija i blatobrani ostavljaju odvažan utisak, dok detaljni akcenti stvaraju utisak dubine. Dizajn zadnjeg dela, koji podseća na rep čamca se neprimetno integriše i podržava aerodinamične performanse.
IONIQ 9 je prvi Hyundai koji je eliminisao krovnu antenu distribucijom njene funkcije preko vetrobranskog stakla, instrument table i zadnjeg stakla, što doprinosi njegovom minimalističkom dizajnu. Spoljašnje osvetljenje ima svetla sa parametarskim pikselima, mala kockasta projekciona prednja svetla i pametan sistem prednjeg osvetljenja (IFS) za poboljšanu bezbednost.
Dostupan je u 16 boja eksterijera, uključujući nove nijanse poput Celadon Gray Matte i Cosmic Blue Pearl. IONIQ 9 nudi niz opcija felni od 19 do 21 inča i sa vrhunskim kaligrafskim dizajnom felni od 21 inča. Izbor boja enterijera nudi izbor ukrasa u boji Obsidian Black i u šest dvobojnih opcija.
Poboljšana snaga elektronike omogućava napredne EV mogućnosti
IONIQ 9 je izgrađen na inovativnoj E-GMP arhitekturi kompanije Hyundai Motor, koja sadrži poboljšani PE sistem sa optimizovanim odnosom prenosa za kretanje uzbrdo i dvostepeni inverter za poboljšanu efikasnost. Potpuno inkapsulirani PE sistem smanjuje buku motora, dok akustično laminirano staklo, trostruko zaptivanje i ojačana ploča A stuba minimizaraju buku od puta, vetra, vibracije i grubosti (NVH) unutar kabine.
Platforma uključuje visokonaponsku bateriju velikog kapaciteta za prošireni električni domet i ravan pod, poboljšavajući udobnost putnika i prtljažni prostor. Takođe ima robusnu strukturu karoserije za bolju distribuciju energije prilikom sudara, povećavajući bezbednost i izdržljivost pri sudaru.
IONIQ 9 je prvi Hyundai koji ima aluminijumske blatobrane i četvrtine panela, što doprinosi laganoj karoseriji koja povećava efikasnost. Novi sistem aktivnih vazdušnih klapni sa dvostrukim kretanjem (AAF) poboljšava zaptivanje vazduha i spoljašnju estetiku sa ravnim panelima karoserije. Uz to, šarka vrata za podizanje kliznog tipa i električni zasun poklopca motora poboljšavaju dizajn i kvalitet vozila.
Ogroman kapacitet baterije pruža impresivan domet vožnje i performanse
IONIQ 9 je opremljen visokonaponskom NCM litijum-jonskom baterijom montiranom u podu od 110,3 kWh koja nudi potpuno električni domet po WLTP-u od 620 km i ciljanu potrošnju energije po WLTP-u od 194 Wh/km za RWD model dugog dometa sa točkovima od 19 inča. Ova efikasnost je omogućena niskim koeficijentom otpora, naprednom platformom i tehnologijom baterije.
IONIQ 9 se puni od 10 do 80 procenata za 24 minuta pomoću punjača od 350 kW. Njegova funkcija vozilo za punjenje (V2L) i mogućnost višestrukog punjenja od 400V/800V poboljšavaju udobnost i podržavaju lakše EV usvajanje.
RWD model dugog dometa pokreće zadnji motor od 160 kW, dok AWD varijanta dugog dometa se dopunjuje sa 70 kW od prednjeg motora. AWD model Performance ima elektromotore od 160 kW i napred i nazad. Performance model ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde, dok AWD dugog dometa ubrzava za 6,7 sekundi, a RWD verziji treba 9,4 sekundi. Za ubrzanje u srednjem opsegu, model Performance ubrzava od 80 do 120 km/h za 3,4 sekunde, AWD varijanta za 4,8 sekundi i RWD model za 6,8 sekundi.
Praktične tehnologije orijentisane ka budućnosti pružaju inovativna iskustva
Hyundai je uveo nekoliko inovacija u IONIQ 9 kako bi se pozabavio uobičajnim problemima kupaca električnih vozila, uključujući ažurirani EV Planer Rute, poboljšanu konzistentnost baterije, novi ekran za kontrolu obrtnog momenta i funkciju izveštaja o energiji. Vozilo prikazuje status svoje napunjenosti preko zelenih tačaka na volanu, što omogućava vozačima lak pristup informacijama o energiji.
IONIQ 9 takođe ima Hyundai AI Assistant, sistem AI prepoznavanja glasa, koji radi kao kućni virtuelni asistent. Funkcije su označene tačkastim markerima za što jednostavniju upotrebu. Usluga Funkcije na zahtev (FoD) vozila omogućava korisnicima da personalizuju svoj automobil digitalnim nadogradnjama, kao što su dinamički obrasci osvetljenja, osvetljenje pri izlasku iz vozila i opcije za strimovanje sadržaja kao što su Amazon Music i Soundcloud. Funkcija Teme displeja omogućava korisnicima da prilagode izgled ekrana.
Bluelink® Connected Car Services pružaju besprekornu povezanost, uključujući procenu površine puta i vožnje u realnom vremenu, kao i Indeks bezbednosti vozača (Driver Safety Index) zasnovan na obrascima vožnje. Vozilo takođe podržava bežična (OTA) ažuriranja softvera i ima digitalan ključ, bežični punjač i 100W USB-C portove za sve redove, koji se napajaju direktno iz visokonaponske baterije za neprekidnu upotrebu.
Sistem vozilo za punjenje (V2L) modela IONIQ 9 omogućava korisnicima da napajaju uređaje preko EV baterije, dok njegov sistem za klimatizaciju sadrži funkciju nezavisne funkcije pozadi za optimizovanu udobnost tokom aktivnosti poput kampovanja automobilom. UV-C sterilizator je takođe dostupan za dezinfekciju malih predmeta, poput telefona i maski, čime se rešavaju sve brige kupaca u vezi sa zdravljem i higijenom.
Infotejnment sistem modela IONIQ 9 ima instrument tablu od 12 inča i integrisani monitor od 12 inča, koji su svi deo panoramskog zakrivljenog ekrana. Standardni audio sistem ima osam zvučnika, sa opcionim premijum sistemom BOSE sa 14 stereo zvučnika koji nudi 5.1-channel surround zvuk, bežična ažuriranja i napredne funkcije. Sistem takođe sadrži e-Active Sound Design (e-ASD), koji generiše virtuelne zvukove vožnje kroz audio sistem vozila, što poboljšava EV iskustvo.
Standardne napredne bezbednosne funkcije vam pružaju bezbrižnost
Ojačana struktura karoserije modela IONIQ 9 osigurava maksimalnu sigurnost baterije tako što distribuira energiju sudara i održava strukturni integritet u teškim nezgodama. Predzatezači sigurnosnih pojaseva u trećem redu i limiteri opterećenja poboljšavaju zaštitu putnika, sprečavaju udarce glave i smanjuju povrede vrata. Vozilo je opremljeno sa 10 vazdušnih jastuka za dodatnu bezbednost.
IONIQ 9 takođe sadrži Hyundaijeve najnovije napredne sisteme pomoći vozaču (ADAS), koji uključuju Pomoć u izbegavanju frontalnog sudara 2, Pomoć za ostanak u traci, Pomoć u izbegavanju sudara u mrtvom uglu, Upozorenje na putnike na zadnjem sedištu, Pomoć u pametnom ograničenju brzine, Upozorenje na pažnju vozača, Monitor mrtvog ugla, Pomoć u obaranju dugih svetala i još mnoge druge.
Tehnologije usmerene na vozača poboljšavaju performanse i efikasnost
Sistem menjača sa električnom vezom na stubu volana modela IONIQ 9 je integrisan sa dugmetom za paljenje za intuitivan rad. Kočioni sistem je poboljšan za bolju snagu zaustavljanja i efikasnost. Kontrolna jedinica Chassis Domain poboljšava performanse dinamičnim vektorisanjem obrtnog momenta, bočnom kontrolom stabilnosti pri udarima vetra i automatskim režimom terena koji se prilagođava površini puta.
Sistem ogibljenja uključuje MacPherson pružne noge napred i multilink sistem pozadi sa samonivelišućim amortizerima i hidro-čaurom za smanjenje vibracija.
IONIQ 9 takođe nudi konkurentne mogućnosti vuče sa modelima za tržište Evrope koji mogu da vuku do 2.500 kg i modelima za tržište Severne Amerike koji podržavaju vuču do 5.000 lbs. Režim prikolice prilagođava domet na osnovu težine prikolice.
Na odabranim tržištima Digitalni bočni terovizori zamenjuju tradicionalne retrovizore, pružajući širokougaoni pogled unazad i poboljšavajući aerodinamiku.
IONIQ 9 je projektovan da smanji buku na putu preko guma koje apsorbuju zvuk i sistema Aktivne kontrole buke na putu.
IONIQ 9 je spreman za globalnu prodaju u 2025.
IONIQ 9 će se naći u prodaji u Koreji i Sjedinjenim Američkim Državama u prvoj polovini 2025. godine, a naknadno će biti planirano plasiranje na evropsko i druga tržišta. Uz sveobuhvatan paket standardne opreme i najsavremenijih tehnologija, IONIQ 9 će takođe ponuditi poboljšanu udobnost i karakteristike dizajna kao opcione nadogradnje. Detaljne specifikacije će biti objavljene kad se približi lansiranje na konkretna tržišta.