Električni Golf s naslovne fotografije je morao da ode u „večna lovišta“ da bi napravio mesta za ID.3. Međutim, Volkswagen ponovo priprema rokadu.
Nemačka marka namerava da ukine motore s unutrašnjim sagorevanjem kada je Golf u pitanju. Kada se to bude dogodilo, vrlo je verovatno da će biti „eutanaziran“ i ID.3, jer je Kaj Grinic, šef tehničkog razvoja, to i sugerisao početkom ove godine.
Šef nemačkog proizvođača automobila, Tomas Šefer, sada je obelodanio ko će takođe učestvovati u razvoju novog električnog Golfa.
Rivian će pomoći Volkswagenu u kreiranju devete generacije kultnog modela. Novi kompaktni hečbek će posedovati isključivo čisto električni pogon i počivaće na novoj SSP (Scalable Systems Platform) arhitekturi. Pre par nedelja, VW i Rivian lansirali su prvi zajednički poduhvat vredan 5,8 milijardi dolara, u svrhu kontruisanja električne arhitekture i softvera za narednu generaciju automobila. Golf Mk9 će biti među prvim koji će ih usvojiti.
U intervjuu datom za Automotive News, Šefer je potvrdio da je VW-u potrebna Rivianova asistencija na reinterpretaciji legendarnog automobila: „Odlučili smo kako da radimo na softverski definisanim vozilima. To će se desiti s Rivianom, s kojim ćemo kroz zajednički poduhvat sastaviti novu električnu arhitekturu i elektroniku. Međutim, takođe smo odlučili da ovo putovanje započnemo s nekim kultnim proizvodom, tako da ćemo startovati s Golfom.“
Spoj Riviana i Volkswagena nije nešto što se moglo tek tako pretpostaviti, ali ovaj potez ukazuje na to do koje mere se automobilska industrija menja, u smislu da je etabliranim proizvođačima neophodna pomoć tehnološki edukovanih novajlija. Ipak, električni Mk9 neće pristići tako brzo. Šefer kaže da ćemo morati na njega da čekamo do 2029.
Budući da neće biti lansiran u naredne četiri godine, Volkswagen ima više nego dovoljno vremena da poboljša ID.3 koji smo spomenuli. Redizajnirana verzija s boljim hardverom i enterijerom poboljšanog kvaliteta (s više fizičkih komandi), pristiže 2026. Logika nam govori da će postojati preklapanje između ID.3 i električnog Golfa, s obzirom na to da Volkswagen verovatno nije spreman da se odrekne prvonavedenog modela posle samo tri godine.
Kada električni Golf pristigne 2029., neće ujedno označiti kraj za konvencionalno pogonjen model. Mk8 lansiran krajem 2019. s benzinskim, dizel i „plug-in“ hibridnim pogonskim sklopovima, mogao bi s nama da bude do 2035., jer te godine na snagu stupa odluka EU o zabrani prodaje novih automobila pogonjenih motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
Doduše, e-Golf neće biti prvi korporativni proizvod koji će profitirati na Rivianovoj ekspertizi. Šefer kaže da će Audi i Porsche voditi kolo, s automobilima koji pristižu 2027. Kada je zajednički poduhvat lansiran ranije ovog meseca, dve kompanije su saopštile da će njihova nova električna arhitektura i softverska tehnologija biti kompatibilna sa „svim relevantim segmentima“, što uključuje i male gradske automobile.