Šef Stellantisa za Evropu potvrdio je dolazak modela 500 Ibrida u novembru ove godine, što je ranije nego što je prethodno najavljeno.
Fiat planira da lansira novi 500 2029. i novu Pandu 2030., što je deo plana koji podrazumeva proizvodnju gradskih automobila u Italiji u doglednoj budućnosti.
„Plan za Fiat je veoma jasan“, rekao je Žan-Filip Imparato, COO koncerna za Evropu, na Salonu automobila u Briselu. „500 će biti kompletiran uvođenjem hibridne verzije u novembru 2025. Pored toga, nova generacija 500 će pristići 2029. u fabriku Mirafjori u Torinu.
Pandina će se proizvoditi u pogonu Pomiljano u Napulju do 2030., a zatim ćemo imati novu Pandinu 2030. Tu je i Grande Panda koja dolazi u martu 2025., kako u električnoj, tako i hibridnoj verziji. Dakle, imaćemo novi 500, novu Pandinu i Grande Pandu u ponudi u A i B segmentu.“
To znači da će Fiat nastaviti da sklapa automobile koji su definisali ovaj brend još od prvobitnog „Topolina“ 500 iz 1936., odolevajući iskušenju da napusti klasu gradskih automobila u korist profitabilnijih krosovera i SUV modela, čemu su podlegli mnogi rivali Fiata 500 i Pande poslednjih godina.
Citroen i Peugeot ukinuli su C1 i 108 2022. i 2021.; Volkswagen, Seat i Škoda su postepeno eutanazirali Up!, Mii i Citigo između 2020. i 2023.; Ford je Ka+ povukao iz prodaje 2019.
Međutim, tu su novi, sveži konkurenti iz Kije, Hyundaija i Toyote, gde svi zadržavaju benzinski pogon (Picanto, i10 i Aygo X), dok će Renault lansirati novi (električni) Twingo sledeće godine. Očekuje se takođe da će BYD lansirati Seagull EV na evropsko tržište.
500 i Panda činili su okosnicu za Fiat tokom protekle dekade. Panda ostaje jedan od najprodavanijih automobila u Italiji, uprkos tome što lansirana pre 14 godina.
S druge strane, 500 je u poslednje vreme manje uspešan. Benzinski pogonjeni 500, lansiran 2007., koji je uživao u sjajnoj prodaji, ukinut je prošle godine zbog uvođenja strože EU regulative vezane za sajber-sigurnost, dok 500e tek treba da uhvati zamajac.
Prodaja električnog 500e i njegovog Abarth 500e „brata“, pauzirana je prošlog septembra a nastaviće se kasnije u toku ovog meseca. To je iniciralo razvoj modela 500 Ibrida, za koji je Imparato potvrdio da pristiže u novembru. Praktično se radi o električnom 500e koji je modifikovan u svrhu instalacije hibridnog pogona, što bi trebalo da oživi prodaju i osigura život fabrici Mirafjori. I sam 500e će biti unapređen tokom godine.