Namenske gume za električne automobile pomažu ublažavanju ograničenog dometa, jer su dizajnirane tako da doprinesu tome da se izvuče što veća kilometraža iz baterija.
Velika većina vozača ne poznaje finese vezane za pneumatike. Ono što uglavnom svi poznaju su osnovne razlike između zimskih, letnjih, performantnih i pneumatika za sve vremenske uslove.
Verovatno se najmanje zna o gumama specifično kreiranim za potrebe električnih automobila, koje sada nude prednosti koje praktično predstavljaju uslov za njihove vlasnike. Iako ne deluju mnogo drugačije tokom rutinske vožnje, elektromobili su drugačije „zverke“ u poređenju s benzinskim pandanima po mnogim pitanjima, uključujući masu, isporuku snage, nivo zvuka i vibracija i performanse.
Namenski EV pneumatici takođe se odlikuju smanjenim trenjem tokom kotrljanja, što je još jedna stavka koja produžava autonomiju.
Nizak stepen otpora pri kotrljanju
Pneumatici su kreirani tako prianjaju na na voznu podlogu pružajući udobnu vožnju. Međutim, ta dva prioriteta dolaze s kompromisom za većinu modela. Trenje koje stvara guma prilikom kontakta s putnom površinom stvara otpor koji može uticati na domet samog vozila. Pneumatici s malim otporom pri kotrljanju pomažu u smanjenju trenja i smanjenju količine energije potrebne za okretanje točkova. Proizvođači guma zadate ciljeve ostvaruju kreiranjem jedinstvenih smeša i šara gazećeg sloja, koje maksimizuju prianjanje bez preteranog trenja. Tvrđi bočni zidovi i druge karakteristike takođe pomažu u tom naporu.
Tehnologija
Većina ljudi zna da se pneumatici prave od gume, ali malo njih zna do koje mere mogu biti napredne smeše u tehnološkom smislu, kao i kakav je nivo razvoja i istraživanja neophodan da bi se napravio jedan moderan proizvod. Zahtevi vozača su visoki po tom pitanju, jer žele uživaju u dobrim performansama, dugom životnom veku i udobnosti koje pružaju pneumatici. U tečnoj fazi se materijali mešaju ujednačeno i u potpunosti, što omogućava konzistentniju mešavinu, bez obzira o kakvom tipu gume se radi.
Pored toga, sofisticirani sistemi proizvodnje i tehnologija materijala doprinose dužem dometu, odličnim pogonskim karakteristikama i što je veoma važno, dobrim performansama na mokrom asfaltu.
Smanjenje buke
Čak i najtiša, najprefinjenija vozila pogonjena benzinskim motorima emituju štetne gasove i proizvode mehaničku buku. Iako to možda nećete primetiti, ovi zvuci pomažu u ublažavanju drugih zvukova koje vaš automobil stvara dok se kreće kroz vazduh, uključujući šumove koji se proizvode strujanjem, kao i buku koju stvaraju pneumatici.
Mnogi elektromobili raspolažu robusnim karakteristikama za prigušivanje neželjenih zvukova i izolaciju koja pomaže njihovom suzbijanju, s tim što garnitura kvalitetnih pneumatika može napraviti ogromnu razliku kada je reč o nivou buke koja prodire u kabinski prostor vozila. Tu važnu ulogu igra sam dizajn gazećeg sloja.
Performanse elektromobila su značajne
Mada vlada opšte mišljenje da su električna vozila pre svega orijentisana na efikasnost, performanse čine jednu od najznačajnijih prodajnih tačaka za mnoge kupce. Za razliku od benzinskih motora, koji moraju da se „zavrte“ da bi generisali maksimalan obrtni moment, elektromotori ga imaju pri „nultom“ broju obrtaja u minuti, što doprinosi tome da pružaju osećaj veće „vatrene moći“. Ta snažna ubrzanja mogu biti uzbudljiva, što neke vlasnike elektromobila nagoni da dodatno pritisnu papučicu gasa. Naravno, na ta taj način se neminovno više troše pneumatici, zbog čega je od suštinskog značaja za proizvođače da u ponudu stave smešu koja može da izdrži sile koje vrše elektromotori velike snage. Ono što je takođe bitno je isporučivanje visokih performansi kako se gazeći sloj vremenom troši. Pored toga, ne sme biti kompromisa po pitanju karakteristika na vlažnom i morkom asfaltu, posebno kada je reč o bezbednosti i udobnosti.
Velika masa traži specijalizovane gume
Zahvaljujući teškim baterijama, čak i najmanji električni modeli značajno nadmašuju svoje SUS pandane po pitanju mase. Ta dodatna težina može staviti pneumatike pod veće opterećenje, što tokom vremena može rezultirati bržim habanjem guma, lošijom upravljivosti i slabijim performansama itd. Gume za električna vozila fokusirane su na specifičan indeks opterećenja i brzinsko rangiranje, tako da se primenjuju smeše koje pomažu pneumaticima da održe svoju formu i zadrže prvobitne performanse. Takođe dopriose kraćem zaustavnom putu i udobnijoj vožnji.