Uprkos padu od 11 odsto u odnosu na 2023., italijanska marka je i dalje vodeća pod Stellantisovim krovom.
Italo-američko-francuski konglomerat uključuje čak 14 marki. Prošle godine, četvrtu godinu zaredom, Fiat je najbolji po pitanju prodaje.
Nekome će možda ovaj podatak biti čudan, budući da je po podacima ACEA-e, Fiat doživeo pad u EU, zemljama EFTA-e i Velikoj Britaniji, s obzirom na to da je broj isporuka pao na 304.066 jedinica, što je 20,4 odsto manje u odnosu na prethodnu godinu. U ACEA-ine brojke je uključen i Abarth.
Međutim, prošlogodišnji uspeh Fiat pre svega može da zahvali brazilskom tržištu. S više od 521.000 prodatih automobila, na ovu južnoameričku zemlju se odnosilo čak 43,42 odsto ukupnih globalnih isporuka italijanske marke. Fiat je neprikosnoveni lider u brazilskom automobilskom sektoru, držeći tržišni udeo od čak 20,9 odsto. Mali kamionet, Strada, najzaslužniji je za ovako dobre rezultate, budući da je prodat u 144.000 primeraka (27,64 odsto ukupne Fiatove prodaje u Brazilu).
Fiat je takođe vodeći na domaćem, italijanskom tržištu, na šta smo u suštini navikli. Na Apeninskom poluostrvu prodao je preko 190.000 automobila, ostvarivši tržišni udeo od 10,8 odsto. Mada je aktuelna generacija Pande prisutna već 14 godina, veoma je popularna u Italiji, gde je preko 102.000 primeraka pronašlo vlasnike u 2024.
U Turskoj, Fiat je takođe završio na prvom mestu, s tržišnim učešćem od 11,2 odsto, što je u velikoj meri potpomognuto modelima Egea/Tipo (+84.000 jedinica) i Fiorino van (+25.000 jedinica). Još 64.000 vozila je prodato u Alžiru, uključujući 27.000 Fiata Doblo, što je kompaniji osiguralo tržišni udeo od neverovatnih 62 odsto u ovoj severnoafričkoj zemlji.
Bez dileme, Fiat ima prostora za rast u bliskoj budućnosti. Nova Grande Panda će pristići na evropsko tržište ove godine, a pratiće je novi hibridni 500 u 2026., s misijom da ispravi slabu prodaju čisto električnog 500e. „Giga Panda“ sa sedam sedišta i dugačkim međuosovinskim rastojanjem u „fastbek“ stilu, takođe je planirana za drugu polovinu dekade.