Nova verzija bi trebalo da ponese osnovna dizajnerska obeležja originala, tako da očekujemo nešto poput onoga što je Renault uradio s novom „peticom“.
Čini se da je globalni trend da ljudi mahom žele da kupuju jeftinije automobile, bez obzira što im proizvođači „pod nos turaju“ one druge.
Zbog toga ne treba da čudi ekspanzija kineskih modela na evropskom tržištu, kao i odgovor etabliranih proizvođača, koji u pripremi imaju brojne jeftinije modele. Jedan od njih je Citroen, koji bi mogao da nam podari novu verziju čuvenog „Spačeka“ (2CV).
Britanski Autocar izveštava da je francuska marka započela rad na novom 2CV, koji bi trebalo da evocira na original. Da podsetimo, „Spaček“ je bio jeftino vozilo koje je Citroen počeo da proizvodi neposredno nakon Drugog svetskog rata, nastavivši proizvodnju do devedesetih. 2CV je bio veoma značajan za oživljavanje ekonomije nakon rata, posebno u ruralnim područjima.
Prvobitni model je posedovao mnoge interesantne karakteristike, poput samonivelišućeg ogibljenja s dugim hodovima, unutrašnje kočnice (disk na šasiji, ne na glavčini točka) i platneni krov. Debitovao je na Salonu automobila u Parizu 1948., da bi ubrzo ostvario veliku popularnost, upravo zbog jednostavnog inženjeringa i dizajna.
O novajliji se ne zna mnogo. Ako projekat zaživi, pred Citroenom verovatno stoje mnoge važne odluke, koje bi mogle da budu donesene u periodu od tri-četiri godine. Po britanskoj publikaciji, novi model će počivati na Stellantisovoj Smart Car platformi u cilju snižavanja troškova.
Za pretpostaviti je da će se pozicionirati između Amija i C3 u Citroenovoj gami, s fokusom na efikasnosti. Mada Smart Car arhitektura može da ugosti nekoliko različitih tipova pogonskih sklopova, novi „Spaček“ će gotovo sigurno pristići kao retro inspirisano, čisto električno vozilo.