Šef francuske kompanije kaže da je smisleno da perjanica Rafale dobije „plug-in“ hibridni pogon, s tim što će manji modeli biti ili hibridni ili čisto električni.
Renault u velikoj meri polaže ulog na potpuno hibridne pogonske sklopove, kao glavno sredstvo za prelazak kupaca na čisto električne automobile, tako da ne planira PHEV modele, sem u slučaju Rafalea.
Generalni direktor, Fabris Kamboliv, izjavio je da je odluka da se fokusira na klasične hibride potez koji je u oštroj suprotnosti s trendom kompanija poput BMW-a, Audija, Toyote, Volkswagena, Volvoa i Stellantisa, koji ulažu značajna sredstva u „plug-in“ hibride.
„Pre tri ili četiri godine nije bilo očigledno kojim putem krenuti, da li su to blagi hibridi, potpuni ili „plug-in“ hibridi, ili čisto električni automobili. Bilo je mnogo načina da se upravlja ponudom na planu motorizacije“, rekao je on. „Ono što smo odlučili je da se kladimo na potpune hibride, jer je to za mene najlakši način da imamo automobile s malom potrošnjom i da pripremimo naše kupce da pređu na električne modele“, dodao je Kamboliv, ističući „električni“ osećaj koji pružaju pri malim brzinama, bez potrebe angažovanja motora SUS.
Renaultov jedini „plug-in“ hibrid, koji će verovatno biti i i poslednji, je Rafale E-Tech 4×4, koji raspolaže neuobičajenom kombinacijom 1,2-litarskog trocilindarskog benzinca i tri elektromotora, gde se po jedan nalazi na svakoj osovini, dok je treći, koji igra ulogu starter-generatora, u kućištu menjača. Baterija od 22 kWh obezbeđuje dovoljno električne energije za čisto električnu vožnju dugačku do 106 kilometara (po WLTP-u).
Budući da je Rafaleov PHEV pogon zasnovan na standardnom hibridnom sistemu manje snage, on radi uz električnu asistenciju čak i kada je pogonska baterija prazna, što ga čini, kako Kamboliv kaže, „plug-in hibridnim hibridom“.
On je pohvalio funkcionisanje u gradskim uslovima kao primarnu vrednost ove postavke, kao i maksimalni domet od gotovo 1000 kilometara kada su rezervoar za gorivo i baterija u potpunosti napunjeni, istakavši i dodatni benefit u vidu mnogo višeg obrtnog momenta i boljeg ubrzanja.
Ipak, on nema nameru da prilagođava ovaj koncept kako bi odgovarao drugim modelima u Renaultovoj liniji, ostavljajući Rafale kao jedinog korisnika ovog složenog novog pogonskog sistema.
Neubičajeno je u današnje vreme da neki od velikih proizvođača ulaže u pogonski sklop skrojen za samo jedan model, posebno tako složen kao što je Rafale PHEV, ali Kamboliv kaže da je činjenica da je ovaj SUV već u ponudi kao potpuni hibrid, što je njegov razvoj učinilo isplativijim.
„To je samo dodavanje ’plug-in’ hibridne tehnologije koju smo imali ranije hibridnoj, koju imamo i kod drugih modela. Radi se o inteligentnom načinu za povezivanje dve tehnologije koje su već bile dostupne“, rekao je on.
Renault je do 2021. nudio „plug-in“ hibridne verzije Meganea i Captura, ali je Kamboliv rekao da više nema smisla nuditi PHEV u manjim modelima.
„Pogledajte Scenic, raspolaže autonomijom od preko 600 kilometara“, naveo je kao primer. „Zašto bismo predložili automobil ove veličine s ’plug-in’ hibridnim rešenjem, koje možda u smislu paketa ne bi bilo interesantno ili jedinstveno kao što je to slučaj s Rafaleom u njegovom segmentu?
Kada odemo u niže kategorije automobila, ako želite da uštedite na gorivu, imate potpuno hibridno rešenje, koje može da prevali dovoljan broj kilometara. U suprotnom prelazite na EV. „Plug-in“ hibrid je jagoda na torti, ali s prednostima koje su povezane s veličinom automobila.
Možete instalirati veliki rezervoar, možete montirati četiri motora, ali vam je potreban prostor za to u automobilu, tako da je pitanje da li ima smisla takvo rešenje primenjivati u automobilima do 4,4 metra dužine.“
Na pitanje da li Renaultovo nastojanje da formira čisto hibridnu ponudu znači da je lansirao svoj poslednji automobil s motorom SUS, Kamboliv je odgovorio da to zavisi od tržišta.
„I dalje imamo motore SUS u mnogim zemljama, naravno i u Evropi. Mislim da ćemo u kratkom roku biti u potpunosti fokusirani na hibridne i čisto električne automobile“, dodao je on.
To dovodi u sumnju sledeću generaciju Clija, koji će nastaviti da se nudi s čisto benzinskim sklopom kada bude lansirana 2026.
Kamboliv je rekao da hibridizacija automobila B segmenta „postaje sve zanimljivija“ kako cene baterija padaju a porez na vozila s motorima SUS raste.
S obzirom da je novi Clio kreiran tako da bude u velikoj meri restilizovana verzija današnjeg automobila, tehnički je moguće da može da nastavi priču s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, mada se Renault i dalje ne izjašnjava o detaljima.