Motori u čijim cilindrima se sagoreva vodonik oslanjaju se na postojeću tehnologiju unutrašnjeg sagorevanja, ali i dalje zahtevaju neka tehnička podešavanja u cilju ostvarivanja maksimalne efikasnosti.
Proizvođač motora Cummins, nedavno je predstavio turbopunjač dizajniran za vodonične jedinice, koje sagorevaju vodonik u gasovitom stanju umesto benzina ili dizela. Nazvan CCS H2 ICE, ovaj turbo pomaže da se nadoknadi manja energetska gustina i veća potreba za vodonikom u protoku vazduha u poređenju s fosilnim gorivima, navodi se u saopštenju za medije.
Vodonik sagoreva čistije od benzina ili dizela, ali i dalje proizvodi neke štetne gasove poput azotnih oksida (NOx), sa čime je Cummins upoznat. Naime, 2024., kompanija je pristala da plati kaznu od skoro 1,7 milijardi dolara kako bi rešila federalni slučaj u kojem je optužena za manipulaciju emisijom u dizel motorima koji se nalaze u Ram kamionetima.
Prema Cumminsu, smanjeno sagorevanje s većim protokom vazduha je ključno za minimizovanje emisije NOx u motorima koji sagorevaju vodonik, kao i smanjenje turbo kašnjenja. Ovo poslednje se dešava kada je turbopunjaču potrebno previše vremena da izgradi pritisak, što za posledicu ima kašnjenje između pritiska na papučicu gasa i isporuke snage.
Preciznija kontrola turbopunjača može pomoći u ispunjavanju ovih zahteva. Postoji nekoliko opcija za ovo, ali za CCS H2 ICE, Cummins je izabrao dizajn promenljive geometrije s podesivim mlaznicama, koje mogu da promene protok vazduha kroz turbo na zahtev.
Cummins je u jednom trenutku dao naznake da ozbiljno ulazi u oblast električnih vozila, ali se povukao iz nečega što je nagoveštavano u tim ranijim konceptima. Umesto toga fokus je stavio na tehnologiju sagorevanja vodonika, predstavljajući prototip motora s unutrašnjim sagorevanjem vodonika u šleperu Peterbilt 2023. godine.
Iako je ovaj novi projekat pozicioniran tako da prvo naglasak stavi na evropske flote, mogao bi se primeniti i na kamione u SAD.
Cummins nije jedina kompanija koja ulaže u ovu tehnologiju. Bosch ju je takođe uključio u svoje investicije u vodonik, pored gorivnih ćelija. Toyota takođe obraća pažnju na obe vodonične tehnologije, sprovodeći demonstracione projekte u sferi sagorevanja vodonika, i nastavljajući u isto vreme da razvija pogonske sklopove s gorivnim ćelijama, kojima podršku pružaju velike baterije za šlepere, a moguće je i za kamionete za teške uslove rada.