Honda je voljna da nastavi pregovore s Nissanom pod uslovom da njegov generalni direktor istupi s pozicije.
Prošlodišnje „razumevanje“ brzo se pretvorilo u „nerazumevanje“ početkom 2025. Pregovori između dve kompanije završili su se prošle nedelje zbog evidentnog neslaganja. Međutim, možda to nije kraj ove sage.
Po novom izveštaju Financial Timesa, koji citira izvore bliske dešavanjima, Honda je otvorena za nastavak diskusija o spajanju, ali pod uslovom da na čelo Nissana dođe neko drugi umesto Makotoa Učide. Po svemu sudeći, to bi moglo i da se ostvari.
Po dotičnom izveštaju, Učida se suočava s rastućim pritiskom da istupi sa svoje pozicije. Jedan od insajdera rekao je da Nissanov odbor direktora već nezvanično diskutuje o tome. Renault, koji navodno želi da proda značajan deo svog udela u Nissanu, takođe je zabrinut zbog novonastale situacije. Da podsetimo, Francuzi poseduju 36 odsto Nissana.
Honda je za Financial Times saopštila da „ne odbacuje u potpunosti mogućnost nastavka pregovora“, ako se stvore mogućnosti, ali Nissan ima i druge potencijalne udvarače, koji bi to mogli da pokvare. Tajvanski elektronski gigant Foxconn, takođe je zainteresovan za saradnju s Nissanom, s tim što ne zahteva formalnu akviziciju.
Japanska kompanija je navodno konaktirala spoljne investitore kao što su tehnološke i investicione firme, ne bi li dobila finansijsku injekciju. Nissan se, kao što je poznato, suočava s velikim teškoćama, dok njegova globalna prodaja nastavlja da pada, što stavlja pritisak na Učidu i plan preporoda koji je objavio prošlog marta, po kojem je prodaja trebalo da se uveća za milion jedinica.
Budući da Nissan nastupa samostalno, Učida je revidirao ciljeve. Kompanija se priprema za ukidanje 6.500 radnih mesta nakon objave prošlog novembra da će otpustiti 9.000 zaposlenih. Japanski proizvođač je takođe ponovio svoju odluku koja podrazumeva kresanje globalnim proizvodnih kapaciteta za 20 odsto u fiskalnoj 2026. godini.
Pregovori između Nissana i Honde počeli su da „pucaju“ nakon što je Honda promenila kurs, predlažući pripajanje a ne spajanje. Ova japanska kompanija navodno nije bila zadovoljna brzinom promena u Nissanu, koje bi trebalo da reše finansijske nevolje.