BMW grupacija će, kao što već pisali, plasirati 40 novih i ažuriranih modela do 2027.
Bavarci definitivno odlučno povlače neophodne poteze. Neue Klasse modeli su na putu, ali oni još uvek čine manji deo u okviru kratkoročnih planova vezanih za revidiranje ponude.
Na godišnjoj konferenciji za medije, šef BMW grupacije, Oliver Cipse, izneo je nove planove.
Sve započinje u septembru s novim iX3. Stojeći pored kamufliranog prototipa, Cipse je potvrdio da će električni SUV biti prvi model Neue Klase u serijskoj proizvodnji.
„Ovo što je ovde sakriveno kamuflažnom folijom, biće predstavljeno na IAA Mobility u Minhenu početkom septembra“, rekao je on. „Reč je o serijskom modelu koji će biti dostupan našim kupcima. Već sada mogu otkriti jedan ključni detalj: ovaj BMW će biti lansiran na tržište kao iX3. Na ovaj način nastavljamo uspešnu priču koju je začeo prvi čisto električni BMW X model, koji je osvojio brojne ljubitelje širom sveta od 2020.“
Važno je istaći da BMW grupacija takođe uključuje Mini i Rolls-Royce, tako da neće svih 40 pomenutih modela imati na sebe „plavo-beli propeler“. Ipak, BMW je marka koja prodaje daleko najviše automobila unutar konglomerata, s učešćem od 2,2 miliona od ukupno 2,4 tokom 2024. Neue Klasse linija, s radikalno drugačijim stajlingom u poređenju s aktuelnim modelima, odigraće glavnu ulogu u budućnosti kompanije.
„Nikada ranije u istoriji BMW-a, nismo do te mere investirali u našu budućnost“, rekao je Valter Mertl, šef finansija koncerna. „Ulaganja su dostigla najviši nivo u 2024., kao što je bilo planirano. Ovo podvlači izdržljivost naše strategije, i na koji način je konzistentno implementiramo.“
BMW-ova inicijativa dolazi u teško vreme za gotovo sve proizvođače automobila van Kine. Nestabilnost u SAD, uz rapidnu ekspanziju kineskih marki, razlog je prilično haotične situacije. Reč je o dva najveća automobilska tržišta na svetu, s tim što domaća kineska industrija zauzima velik deo tržišnog kolača u matičnoj zemlji. U međuvremenu, američki predsednik Tramp uvodi carinske namete „po nahođenju“, što čini nemogućim ostarivanje čvrstog plana.
Zatim, tu je pitanje budućih proizvoda. BMW-ova prodaja električnih automobila je zapravo u porastu. Tokom 2024. bavarska marka prodala je 13,5 odsto više elektromobila na globalnom planu. BMW takođe investira u nove motore s unutrašnjim sagorevanjem, jer kupci nisu spremni da se u potpunosti okrenu baterijski pogonjenim vozilima.
Reći da je dosta toga u igri je potcenjivanje situacije, a s padom profita BMW-a preko 33 odsto prošle godine, ulog je u svakom slučaju visok. Ipak, čini se da Bavarci znaju šta rade.
„Preduzimamo ogroman korak napred s našim novim tehnološkim klasterima, postižući maksimalnu skalabilnost, povećavajući nivo inovacija i poboljšavajući benefite za kupce“, rekao je Cipse. „Ne pravimo razliku između segmenata ili tehnologije pogonskih sklopova, svim kupcima obezbeđujemo najnoviju tehnologiju.“