Italijanski dileri se pripremaju za kraj benzinskih varijanti.
Alfa Romeo je zvanično najavila stopiranje proizvodnje benzinski pogonjenih Giulije i Stelvija, sudeći po dopisu poslatom italijanskoj mreži dilera.
S proizvodnjom koja će biti uskoro ugašena, italijanski proizvođač se priprema za tranziciju ka novoj generaciji Giulije i Stelvija.
Visokoperformantna Giulia Quadrifoglio, prva je u redu za „eutanaziju“, zakazanu za 31. mart 2025., nakon čega sledi odlazak Stelvija Quadrifoglio u „večna lovišta“ 30. aprila 2025. Benzinski pogonjene Sprint, Veloce i Intensa verzije, prestaće da se proizvode 31. maja 2025. Nakon ovog datuma, samo dizel verzije Giulije i Stelvija će ostati u ponudi, mada će i njihova budućnost biti ograničena.
Quadrifoglio modeli su već ukinuti u Severnoj Americi, nakon 2024. modelne godine, što njihovu dostupnost u Evropi čini poslednjim poglavljem.
Dizel modeli koji se prodaju u Evropi, pogonjeni su 2,2-litarskim JTDm Multijet rednim četvorocilindrašima, isporučujući 160 ks i 450 Nm na italijanskom tržištu. Na nekim drugim raspolaže s 210 ks i 470 Nm. Obe varijante su opremljene osmostepenim ZF 8HP50 automatskim menjačem.
Giulia Quadrifoglio s pogonom na zadnje točkove dugo je bila rival modelima kao što su BMW M3 i Mercedes-AMG C63. U međuvremenu, Stelvio Quadrifoglio s pogonom na sve točkove, koristi razvodni reduktor Magne, šaljući do 60 odsto obrtnog momenta na prednje točkove u situacijama smanjenog prianjanja.
Budući da se Alfa Romeo priprema za budućnost, nova generacija Stelvija, koji će ležati na STLA platformi, debitovaće 24. juna 2025., na 115. godišnjicu kompanije. Po šefu italijanske marke, nova generacija tandema Stelvio-Giulia, biće u ponudi s čisto električnim, hibridnim i benzinskim opcijama, što je filozofija koju manje-više primenjuju svi etablirani proizvođači automobila u današnje vreme.
Ono što je takođe interesantno je da je Santo Fićili, šef Alfe Romeo i Maseratija, nedavno obelodanio da nova Giulia neće biti konvencionalna limuzina. Umesto toga, novajlija će usvojiti „nov dizajn i nov tip karoserije“, aludirajući na nešto što će biti više „krosoversko“, tako da je sasvim moguće da se radi o „liftbacku“ u stilu Citroena C5 X.
Pre oko godinu dana, bivši šef Alfe, Imparato, dizao je pompu oko stajlinga novajlije: „Ono što smo kreirali je bomba; nismo mogli finalizovati stil automobila a da nismo zaljubljeni u njega. Sada jesmo!“