Stellantis i EuroNCAP trenutno se ne slažu po pitanju bezbednosti.
Nezavisna organizacija specijalizovana za ispitivanje bezbednosnih atributa automobila, prošle godine je je kritikovala italo-američko-francuski konglomerat, kada je Jeep Avenger osvojio samo tri od maksimalnih (i poželjnih) pet zvezdica.
Generalni sekretar EuroNCAP-a, Mihil van Ratingen, rekao je da rezultati Avengera pokazuju „jasan nedostatak ambicije“ u Stellantisu, kao i da „bezbednost ne bi trebalo da bude mesto gde se štedi“.
To je prilično oštra opaska. Tijeri Koskas, generalni direktor Citroena, sada je odgovorio u istom duhu, rekavši da ne misli da je potrebna neka druga organizacija, osim organa vlasti, koja bi trebalo da proverava bezbednost novih automobila.
„Zahtevi koje su postavile Evropa i brojne vlade, već su dovoljno izazovni i mislimo da je usklađenost s propisima dobar način da se odgovori na zabrinutost stanovništva u vezi s bezbednošću. Ne vidim zašto bi bilo kojoj vladi bilo potrebno dodatno telo da odlučuje i sudi o tome šta je istinska bezbednost.“
Poslednji Citroen koji se suočio s NCAP-om bio je C5 X, još 2022. Novi C3 i C3 Aircross nisu testirani od strane ove organizacije. Koskas je izričito negirao da je bilo kakav propust napravljen kada je bezbednost u pitanju, rekavši da Citroen u potpunosti podržava „sve zahtevnije“ propise.
On je takođe insistirao da relativno jeftina nova Smart Car platforma, koja je osnova C3 i drugih Stellantisovih proizvoda, nije ugrožena po pitanju bezbednosti. „Imamo automobil koji je veoma jednostavan s malo opcija, a to nije nešto što je štetno za kupce. Oni traže jednostavne stvari, ne gomilu opreme i opcija. To je nešto što čini automobil jeftinijim za proizvodnju, imamo manje delova u vozilu.“
To je u skladu s promenom filozofije koju je još 2021. signalizirao koncept Oli – manji broj izbora, manja masa i niži troškovi kako za proizvođača tako i potrošača. Sve to zvučni veoma slično Daciji, ali Koskas odbacuje ideju da je Citroen za Stellantis ono što je Dacia za Renault. Da podsetimo, i Dacija je imala neke sukobe s EuroNCAP-om.
„Mi nismo Dacia jer imamo istoriju dugu više od 100 godina, negujemo veoma jake vrednosti, imamo kultne modele, tako da ne želim da nas porede na taj način.“ Uprkos tome, Koskas je optimističan u pogledu relativnih prednosti koje C3 ima u odnosu na Sandero, kao i C3 Aircross u odnosu na Duster, kada se dalje raspravlja o ovoj temi.
Ono što bi zapravo moglo da predstavlja oštru konkurenciju Citroenu su na prvom mestu kineski brendovi, uključujući Leapmotor, koji je pod Stellantisovim krovom.
Međutim, Koskas nije zabrinut. „Bilo da su tu interno ili eksterno, oni su svakako tu. Ovo je takmičenje koje se ne može negirati i verovatno najveći izazov s kojim se suočavamo. Na kraju krajeva, ima mesta za sve.“