Postoji nada da će mali hečbek ući u serijsku proizvodnju do 2027.
Yugo je zvanično najavio povratak u februaru, s planovima vezanim za proizvodnju automobila sličnog onome koji je Zastava proizvodila osamdesetih i devedesetih.
Međutim, jedini pokazatelj povratka jugoslovensko-srpske marke je nejasan tizer koji prikazuje siluetu vozila, uz nekoliko zrnastih rendera. Konačno, dobili smo prvi zvanični uvid u novi Yugo, iako u formi makete.
Na sajmu „Car Design Event 2025“ u Minhenu prošlog meseca, predstavljen je dotični koncept, koji doduše nema naziv, ali izgleda sjajno. Mali hečbek s dvoje vrata sledi neke smernice originalnog modela sa svojim kompaktnim dimenzijama, „kutijastim“ profilom i ravnim, minimalističkim površinama. Naravno, tu su sve moderne karakteristike koje očekujemo od vozila proizvedenog 2025.
Maketa koncepta kreacija je srpskog dizajnera, Darka Marčete, pod pokroviteljstvom novog vlasnika „Yuga“, profesora doktora Aleksandra Bjelića. Za Car Magazine, on je izjavio da koncept „ne služi samo istorijsko podsećanje, već naglašava pristupačnost i sportski karakter novog modela“.
Ako novi Yugo stigne do serijske proizvodnje, što kompanija želi da postigne u naredne dve godine, on bi se takmičio na tržištu hečbeka B segmenta u Evropi, što podrazumeva Citroen C3, Renault Clio, VW Polo, Fiat Grande Pandu itd. Naravno, šanse da se Yugo vrati u Ameriku gotovo da ne postoje.
U novoj kompaniji kažu da će Yugo biti u ponudi s atmosferskim i turbomotorom, uz mogućnost lansiranja električne opcije. Biće dostupan i u automatskoj i u manuelnoj verziji što se menjača tiče, a srpska firma je čak nagovestila moguću visokoperformantnu verziju, o kojoj bismo mogli dobiti više detalja kasnije u toku ove godine.
Međutim, realnost je da smo od funkcionalnog prototipa udaljeni još uvek nekoliko godina. Kompanija kaže da bi prototip trebalo da se pojavi na Expu 2027., dok bi proizvodnja trebalo da započne iste godine.
Izvor: Motor1