Žoan Zarko je prvi Francuz koji je osvojio MotoGP Francuske još od 1954.
Vozač LCR Honde bio je najbrži u Le Manu, što je prva pobeda HRC-a u više od dve godine. Na taj način, prekinut je Ducatijev pobednički niz.
Kiša koja je neprekidno padala pre trke u nedelju, navela je vozače da se na kraju kruga za zagrevanje vrate u „pit-lejn“ po motocikle s gumama za mokro, što je odložilo start.
Nakon restarta, asfalt se dovoljno prosušio, što je za posledicu imalo da se veliki broj vozača vratio nazad po „slik“ pneumatike. Žoan Zarko je bio jedan od tek nekolicine koji su ostali na gumama za kišu.
Nakon incidenta u uvodnom krugu u krivini 3, koji je uspeo da „preživi“, izbor Francuza se ispostavio kao sjajan, jer je kiša uskoro ponovo počela da pada, što je izazvalo još jednu „masovnu“ zamenu motocikala.
Zarko je preuzeo vođstvo u osmom krugu, našavši se na čelu nakon pravog haosa koji je vladao na stazi, da bi na kraju trijumfovao s 20 sekundi prednosti ispred Marka Markesa. Ovo je njegova druga MotoGP pobeda u karijeri.
Kao što smo pomenuli, ovo je ujedno bio kraj Ducatijevog pobedničkog niza, koji datira od prošlogodišnje VN Španije. Dvadeset dve trke unazad, takođe je pobedila jedna LCR Honda, odnosno Aleks Rins u Ostinu.
Mark Markes je završio trku na drugom mestu, ali je povećao razliku u generalnom plasmanu na 22 poena, budući da su njegovi najozbiljniji rivali za osvajanje titule, Aleks Markes i Peko Banjaja, ispali iz stroja.
Osvajač pol pozicije, Fabio Kvartararo, suočio se s teškim trenucima kada izleteo sa staze. Njegov pad je definitivno bio prouzrokovan pojačanom kišom, a razočaranje je u isto vreme preplavilo tribine.
Da se vratimo na početak trke. Kada je konačno startovala kako treba, Kvartararo je preuzeo vođstvo od Marka Markesa nakon prvih nekoliko krivina, mada su obojica, kao i Aleks Markes, vozači KTM-a i Fermin Aldeger, morali da odrade dva duga kruga zbog promene motocikala u krugu za zagrevanje.
Banjajin očajan vikend postao je još gori u uvodnom krugu. On je ostao na gumama za mokro, ali je imao peh kada ga je pokupio Tech3 KTM Eneje Bastijaninija u krivini 3, gurnuvši ga direktno u Đoana Mira. Zarko je umalo bio kolateralna šteta upravo u tom incidentu, ali je uspeo da ostane na motociklu i vrati se u grupu na začelju.
Kvartararo je bio prvi koji je odradio duge krugove, već do trećeg kruga, što ga je potencijalno stavljalo u dobru poziciju da je otišao po zamenu motocikla kada je kiša počela intenzivnije da pada. Međutim, on kao i Bred Binder na KTM-u, izleteo je u poslednjoj krivini na kraju četvrtog kruga.
Mark Markes je ostao na stazi, odradio kaznene krugove, da bi u šestom, zajedno s bratom Aleksom otišao u boks po motocikle s pneumaticima za kišu, što je promovisalo Fermina Aldegera na čelo trke, pre nego što je i on uradio isto što i braća Markes.
Sve vreme, Zarko se probijao kroz poredak, završivši s prednošću od gotovo sedam sekundi na početku osmog kruga. On je nastavio da povećava razliku, koja je u poslednjem krugu iznosila preko 20 sekundi. Kariranu zastavicu prošao je s 19,907 sekundi ispred Markesa.
Nastala je prava bujica emocija, kako kod Zarkovih navijača na tribinama, tako i kod njega samog. Ipak, ovo je prva pobeda jednog Francuza na domaćem terenu u kraljevskoj klasi još od 1954.
Nakon faze s promenama motocikala, Mark Markes je bio drugi a Aleks tik iza njega. Vozač Gresinija ipak nije izdržao pritisak, izgubivši kontrolu u 21. krugu u krivini 3. Uspeo je da se vrati na šesto mesto, ali je ponovo pao u 24. krugu.
Banjaja se takođe vratio u trku nakon pada, ali sve što je uspeo je da završi kao 16. To znači da zaostaje za Markom Markesom 51 poen, dok Aleks Markes ima minus od 22 poena iza starijeg brata.
Mladi Aldeger je zaokružio podijum, ispred Pedra Akoste iz KTM-a.
Maverik Vinjales je bio peti za Tech3 KTM, dok je Takaki Nakagami, „wild card“ vozač Honde, bio šesti.
Raul Fernandes je završio kao sedmi za Trackhouse Apriliju, dok je Fabio Di Đanantonio bio osmi (VR46). Prvih deset su zaokružili Lorenco Savadori (Aprilia) i Ai Ogura (Trackhouse).
Preostali poeni otišili su u ruke Luke Marinija (Honda), Aleksa Rinsa (Yamaha), Eneje Bastijaninija (Tech3) koji je odslužio četiri duga kruga zbog izazivanja sudara s Banjajom i prevelike brzine u „pit lejnu“, Marka Bezekija (Aprilia) i Franka Morbidelija (VR46).
Banjaja je bio poslednji vozač koji je završio trku.
Migel Oliveira iz Pramac Yamahe je imao dobru vožnju nakon oporavka od povrede, ali je izleteo sa staze dok je bio u prvih osam. Njegov timski kolega, Džek Miler pao je u ranoj fazi trke, i to dok je bio vodeći na gumama za kišu. Australijanac, poznat po sjajnoj vožnji u ovakvim uslovima, definitivno je propustio dobru šansu, a čini se da je i on toga bio svestan.
Pavle Barta
MotoGP Francuske 2025. (Le Man) |
||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Vreme |
1 | Johann Zarco | FRA | Castrol Honda LCR (RC213V) | 45m 47.541s |
2 | Marc Marquez | SPA | Ducati Lenovo (GP25) | +19.907s |
3 | Fermin Aldeguer | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24)* | +26.532s |
4 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull KTM (RC16) | +29.631s |
5 | Maverick Viñales | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +38.136s |
6 | Takaaki Nakagami | JPN | Honda Test Rider (RC213V) | +59.527s |
7 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | +70.302s |
8 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP25) | +70.363s |
9 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP25) | +25.793s |
10 | Ai Ogura | JPN | Trackhouse Aprilia (RS-GP25)* | +26.529s |
11 | Luca Marini | ITA | Honda HRC Castrol (RC213V) | +32.535s |
12 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +35.357s |
13 | Enea Bastianini | ITA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +1 krug |
14 | Marco Bezzecchi | ITA | Aprilia Racing (RS-GP25) | +1 krug |
15 | Franco Morbidelli | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP24) | +1 krug |
16 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP25) | +1 krug |
Alex Marquez | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24) | DNF | |
Miguel Oliveira | POR | Pramac Yamaha (YZR-M1) | DNF | |
Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | DNF | |
Jack Miller | AUS | Pramac Yamaha (YZR-M1) | DNF | |
Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | DNF | |
Joan Mir | SPA | Honda HRC Castrol (RC213V) | DNF |
Generalni poredak u konkurenciji vozača |
||||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Poeni | Razl. | |
1 | = | Marc Marquez | SPA | Ducati Lenovo (GP25) | 171 | |
2 | = | Alex Marquez | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24) | 149 | (-22) |
3 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP25) | 120 | (-51) |
4 | = | Franco Morbidelli | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP24) | 85 | (-86) |
5 | = | Fabio di Giannantonio | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP25) | 74 | (-97) |
6 | ^1 | Johann Zarco | FRA | Castrol Honda LCR (RC213V) | 72 | (-99) |
7 | ˅1 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 56 | (-115) |
8 | ^3 | Fermin Aldeguer | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24)* | 48 | (-123) |
9 | ^1 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull KTM (RC16) | 46 | (-125) |
10 | ˅2 | Ai Ogura | JPN | Trackhouse Aprilia (RS-GP25)* | 43 | (-128) |
11 | ^3 | Maverick Viñales | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | 40 | (-131) |
12 | ˅3 | Marco Bezzecchi | ITA | Aprilia Racing (RS-GP25) | 38 | (-133) |
13 | = | Luca Marini | ITA | Honda HRC Castrol (RC213V) | 37 | (-134) |
14 | ˅2 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 32 | (-139) |
15 | = | Enea Bastianini | ITA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | 31 | (-140) |
16 | ^1 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 23 | (-148) |
17 | ˅1 | Jack Miller | AUS | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 19 | (-152) |
18 | ^1 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | 15 | (-156) |
19 | ˅1 | Joan Mir | SPA | Honda HRC Castrol (RC213V) | 12 | (-159) |
20 | NA | Takaaki Nakagami | JPN | Honda Test Rider (RC213V) | 10 | (-161) |
21 | ^1 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP25) | 8 | (-163) |
22 | ˅2 | Augusto Fernandez | SPA | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 3 | (-168) |
23 | ˅2 | Miguel Oliveira | POR | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 2 | (-169) |