Na Velikoj nagradi Emilija Romanje, Oskar Pjastri je doživeo nešto što se obično dešava Landu Norisu.
Tako to biva s Maksom, pol pozicija vam ne garantuje ama baš ništa. Da stvar bude gora po Australijanca, završio je trku kao treći, iza svog timskog kolege.
Nije lako živeti s etiketom favorita u Formuli 1. Noris je to otkrio možda i na teži način. Trpeo je pritisak kako na stazi, tako i od strane medija, dok je Pjastri, koji je u trku ušao sa 16 poena prednosti, bio oličenje hladnokrvnosti.
Sada je sve trajalo sekundu ili dve. Njegov start je bio oštar kao britva. Zatim je usledio prvi podsetnik na to šta je Maks Ferstapen. Ulazak u prvu krivinu, gde je Holanđanin zakočio valjda u poslednjem centimetru a da ne napravi grešku, bio je dovoljan da nekoliko trenutaka kasnije u Tamburelu preuzme vodeću poziciju, provukavši se ispred Pjastrija. Australijanac, verovatno ometen Raselovim Mercedesom, koji ga je uporno pratio startovavši direktno iza njega, kočio je neznatno ranije od Ferstapena. Kocka je bila bačena – „sve ili ništa“, promrmljao je šef Red Bulla, Kristijan Horner.
Pjastri je priznao da ga je iznenadio Ferstapenov napad. „Mislio sam da imam prilično sve pod kontrolom, ali bio je to dobar Maksov potez. Ovo je nauk za sledeći put, svakako.“
Ferstapen je stvorio prednost od jedne sekunde ispred Australijanca u ostatku prvog kruga (5,05 kilometara), odnosno 1,4 sekunde u sledećem.
Ferstapen je suvereno održavao tempo na starim gumama u prvom stintu, uspostavljajući dovoljno veliku razliku koja mu je garantovala da će nakon finalnog izlaska iz boksa i dalje biti prvi, i to protiv dominantnog McLarena.
Pjastri je dobro objasnio situaciju u nastojanju da dođe do svoje četvrte pobede u nizu: „U tom trenutku nisam bio preterano zabrinut što nisam u vođstvu. Međutim, naš tempo jednostavno nije bio tako jak kao što sam očekivao.“
Bilo je trenutaka u poslednjih nekoliko sezona kada su Ferstapenove sposobnosti, u kombinaciji s Red Bullom iz snova, jednostavno uništavale bilo kakvu konkurentnost u trkama. To nije bio slučaj prošle godine, kada je Noris eksploatisao svoje superiorne alate, a svakako ne ove sezone, barem do juče.
Ferstapen jednostavno ne želi bilo šta da olakša svojim rivalima. Ono što je bilo manjkavo kod Red Bullovog bolida u odnosu na McLarene, nadoknađivao je svojom vožnjom, koja bi se čak mogla nazvati ratobornom, ali… to je Maks. Njegova brutalnost se očigledno može urezati u psihu onih oko njega. Hamilton to zna, Noris to zna, a sada i Pjastri počinje da saznaje.
Aktuelni šampion se približio na 22 poena Australijancu, odnosno devet Norisu, a do kraja imamo još 17 trka. Pravi F1 maraton je u pitanju, u kojem Ferstapen, sigurno neće posustati i odustati do samog finiša.
„Dolazimo do zamaha u ključnom trenutku“, rekao je Horner na kraju 400. trke svog tima, u kojima je Ferstapen uknjižio čak 65 pobeda. Ovo je njegova četvrta u Imoli, uzastopna naravno, kao što su uzastopne i njegove titule.
Virtuelno vozilo bezbednosti nije bilo od pomoći Ferstapenu, kada je Haas Estebana Okona otkazao. Kasniji izlazak pravog vozila bezbednosti, koji je inicirao Mercedes Kimija Antonelija koji je „ispustio dušu“, bio je još manje povoljan po Holanđanina. To znači da su mu Pjastri i Noris bili „za petama“ kada je trka nastavljena nakon sedam krugova vožnje iza Aston Martina Bernda Majlendera. Za Maksa ni to nije predstavljalo problem.
Po mnogima, McLaren je trebalo da zameni pozicije Norisa i Pjastrija, jer je Britanac bio na svežijim pneumaticima, tako da je potencijalno mogao da izvrši pritisak na Ferstapena, devet krugova pre kraja. Horner je kasnije prokomentarisao da to ne bi napravilo razliku, jer je Red Bull imao brzinu da to pokrije.
Nakon četiri kruga iza Pjastrija, Noris ga je pretekao u bliskom duelu, što je verovatno izazvalo hiperventiliranje u taboru McLarena. Bio je to hrabar i precizan potez. Međutim, do tog momenta Ferstapen je već „odmaglio“. Poredak je ostao nepromenjen do kraja trke. Red Bull je trijumfovao šest sekundi ispred McLarena, dok je Pjastri zaostao dodatnih šest sekundi iza svog timskog kolege.
Zaista, treba odati priznanje Red Bullu za aerodinamička poboljšanja koja su doneli u Italiju. Još jedan dokaz da se upornost i neodustajanje isplate.
Na Ferstapenovu izvrsnost ukazuje i to što je poslovično izrazito bolji od svojih timskih kolega. Juki Cunoda, u drugom Red Bullu, završio je na 10. mestu s 24 sekunde zaostatka, a vozio je zaista dobro.
Sedmostruki šampion, Luis Hamilton, koji sada vozi za Ferrari, koliko-toliko je usrećio tifoze s četvrtim mestom.
Pavle Barta
Velika nagrada Emilija Romanje 2025. (Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, Imola)
Poz. |
Br. |
Vozač |
Tim |
Krugova |
Vreme |
Poeni |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
63 |
1:31:33.199 |
25 |
2 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
63 |
+6.109s |
18 |
3 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
63 |
+12.956s |
15 |
4 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
63 |
+14.356s |
12 |
5 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
63 |
+17.945s |
10 |
6 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
63 |
+20.774s |
8 |
7 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
63 |
+22.034s |
6 |
8 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
63 |
+22.898s |
4 |
9 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
63 |
+23.586s |
2 |
10 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
63 |
+26.446s |
1 |
11 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
63 |
+27.250s |
0 |
12 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
63 |
+30.296s |
0 |
13 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
63 |
+31.424s |
0 |
14 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
63 |
+32.511s |
0 |
15 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
63 |
+32.993s |
0 |
16 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine Renault |
63 |
+33.411s |
0 |
17 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
63 |
+33.808s |
0 |
18 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
63 |
+38.572s |
0 |
NC |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
44 |
DNF |
0 |
NC |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
27 |
DNF |
0 |
Generalni poredak u konkurenciji vozača
Poz. |
Vozač |
Nac. |
Tim |
Poeni |
---|---|---|---|---|
1 |
Oscar Piastri |
AUS |
McLaren Mercedes |
146 |
2 |
Lando Norris |
GBR |
McLaren Mercedes |
133 |
3 |
Max Verstappen |
NED |
Red Bull Racing Honda RBPT |
124 |
4 |
George Russell |
GBR |
Mercedes |
99 |
5 |
Charles Leclerc |
MON |
Ferrari |
61 |
6 |
Lewis Hamilton |
GBR |
Ferrari |
53 |
7 |
Kimi Antonelli |
ITA |
Mercedes |
48 |
8 |
Alexander Albon |
THA |
Williams Mercedes |
40 |
9 |
Esteban Ocon |
FRA |
Haas Ferrari |
14 |
10 |
Lance Stroll |
CAN |
Aston Martin Aramco Mercedes |
14 |
11 |
Carlos Sainz |
ESP |
Williams Mercedes |
11 |
12 |
Yuki Tsunoda |
JPN |
Red Bull Racing Honda RBPT |
10 |
13 |
Pierre Gasly |
FRA |
Alpine Renault |
7 |
14 |
Isack Hadjar |
FRA |
Racing Bulls Honda RBPT |
7 |
15 |
Nico Hulkenberg |
GER |
Kick Sauber Ferrari |
6 |
16 |
Oliver Bearman |
GBR |
Haas Ferrari |
6 |
17 |
Fernando Alonso |
ESP |
Aston Martin Aramco Mercedes |
0 |
18 |
Liam Lawson |
NZL |
Racing Bulls Honda RBPT |
0 |
19 |
Jack Doohan |
AUS |
Alpine Renault |
0 |
20 |
Gabriel Bortoleto |
BRA |
Kick Sauber Ferrari |
0 |
21 |
Franco Colapinto |
ARG |
Alpine Renault |
0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
Poz. |
Tim |
Poeni |
---|---|---|
1 |
McLaren Mercedes |
279 |
2 |
Mercedes |
147 |
3 |
Red Bull Racing Honda RBPT |
131 |
4 |
Ferrari |
114 |
5 |
Williams Mercedes |
51 |
6 |
Haas Ferrari |
20 |
7 |
Aston Martin Aramco Mercedes |
14 |
8 |
Racing Bulls Honda RBPT |
10 |
9 |
Alpine Renault |
7 |
10 |
Kick Sauber Ferrari |
6 |