Marko Bezeki iz Aprilije, odneo je šokantnu pobedu na haotičnoj Velikoj nagradi Velike Britanije u kraljevskoj klasi.
S druge strane, fabrički vozači Ducatija mučili su se u Silverstoneu. Trka dugačka 20 krugova, započela je pod dramatičnim okolnostima, kada je nakon sudara između Franka Morbidelija i Aleša Espargara kod „Vejla“ prosuto ulje na stazu, što je izazvalo isticanje crvene zastave.
Već u prvoj krivini, Aleks Markes, koji je pobedio u sprintu i bio vodeći, isklizao je sa staze, dok je njegov brat Mark pao u desetoj krivini. Vozač Ducatija bio je vodeći nekoliko sekundi pre nego što je crvena zastava stupila na snagu.
Zaustavljanje je omogućilo braći Markes da ponovo startuju, jer nisu kompletirana tri kruga, što je bio više nego željeni predah za obojicu. Prilikom restarta, nosilac pol pozicije, Fabio Kvartararo, preuzeo je vođstvo na fabričkoj Yamahi, vodivši veći deo trke pre nego što ga je iz stroja izbacio tehnički problem na motociklu (12. krug).
Dok nekom ne smrkne, drugom ne svane, tako da je Marko Bezeki iz Aprilije preuzeo vođstvo, vodivši dalje do samog kraja. Ovo je njegova prva pobeda još od MotoGP-a Indije 2023., i prva koju je ostvario za Apriliju.
Ovaj trijumf dolazi samo dve nedelje nakon što su se pojavili senzacionalni izveštaji, u kojima se tvrdi da aktuelni svetski šampion, Horhe Martin, želi da iskoristi klauzulu o učinku u svom ugovoru, kako bi napustio Apriliju na kraju 2026.
Žoan Zarko iz LCR Honde, pobedi u Le Manu pridodao je „srebrnu medalju“ na MotoGP-u Velike Britanije, dok se Mark Markes odbranio od Morbidelija, kompletiravši podijum.
Aleks Markes je bio peti, dok je Peko Banjaja doživeo pad drugu trku zaredom.
Vodeći u šampionatu, Mark Markes, uživa u prednosti od 24 poena u odnosu na brata, odnosno 72 u odnosu na timskog kolegu, Banjaju.
Na restartu, upravo je Banjaja bio taj koji je nakratko vodio, ušavši prvi u krivinu 1, pre nego što se Kvartararo probio kroz „Farm“.
Tako je započeo period od 11 krugova u okviru kojeg je Francuz bio u vođstvu, stekavši preko četiri sekunde prednosti u odnosu na ostale, pre nego što se problem s njegovim uređajem za podešavanje klirensa zaglavio na zadnjem točku i primorao ga da odsutane. Zaista, bili su to srceparajući trenuci za momka koji gotovo da je imao pobedu u džepu.
U trećem krugu, i Mark Markes i Banjaja prošli su široko kroz „Kops“, što ih je bacilo desetak mesta unazad.
Dva kruga kasnije, Italijan je doživeo pad prolazeći kroz Lafild.
U ovoj fazi trke, Bezeki, koji je bio jedan od retkih vozača, uključujući Zarka i Kvartarara, koji su nade polagali u meki prednji pneumatik, ušao je u borbu za mesta na podijumu.
U šestom krugu je bio drugi i praktično je jedini koliko-toliko imao tempo da prati Kvartara, da bi u 12. krugu došao do vođstva kada je došlo do kvara na Yamahi Francuza. Bezeki je na kraju pobedio s 4,088 sekundi ispred Zarka iz LCR Honde.
Borba za treće mesto besnela je do poslednje krivine, a Mark Markes, koji se probijao kroz poredak do drugog mesta nakon greške u „Kopsu“, imao je žestoku borbu s Morbidelijem. U „Čepelu“ su zamenili mesta, pre nego što su ponovo ušli u „Stou“, a zatim i u „Vejl“, gde je Markes ponovo preuzeo vođstvo u poslednjoj krivini, došavši do trećeg mesta za dužinu točka u odnosu na Morbidelija (0,017 sekundi). Aleks Markes je spasao što se spasti moglo s petim mestom, dok je Pedro Akosta predvodio „KTM-ovce“ na šestoj poziciji, ispred Džeka Milera iz Pramaca, koji je čak u izvesnim trenucima bio drugi u ranoj fazi trke.
Luka Marini je bio osmi, ali se suočio s kaznom zbog neregularnog pritiska u pneumaticima, dok su Fermin Aldeger iz Gresinija i Fabio Di Đanantonio iz VR46 zaokružili prvih 10.
Bred Binder „degradiran“ na 15. poziciju sa 14., zbog prelaska limita staze u poslednjem krugu.
Pavle Barta
Poredak u trci nakon primenjivanja kazni zbog neregularnog pritiska u pneumaticima:
MotoGP Velike Britanije 2025. (Silverstone) |
||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Razl. |
1 | Marco Bezzecchi | ITA | Aprilia Racing (RS-GP25) | 38m 16.037s |
2 | Johann Zarco | FRA | Castrol Honda LCR (RC213V) | +4.088s |
3 | Marc Marquez | SPA | Ducati Lenovo (GP25) | +5.929s |
4 | Franco Morbidelli | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP24) | +5.946s |
5 | Alex Marquez | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24) | +6.024s |
6 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull KTM (RC16) | +7.109s |
7 | Jack Miller | AUS | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +7.398s |
8 | Fermin Aldeguer | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24)* | +8.584s |
9 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP25) | +9.764s |
10 | Joan Mir | SPA | Honda HRC Castrol (RC213V) | +10.320s |
11 | Maverick Viñales | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +11.318s |
12 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | +16.175s |
13 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +16.312s |
14 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +16.262s |
15 | Luca Marini | ITA |
Honda HRC Castrol (RC213V)
|
+23.729s |
16 | Miguel Oliveira | POR | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +31.641s |
17 | Enea Bastianini | ITA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +54.225s |
18 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP25) | +56.488s |
19 | Somkiat Chantra | THA | Idemitsu Honda LCR (RC213V)* | +64.884s |
Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | DNF | |
Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP25) | DNF | |
Aleix Espargaro | SPA | Honda Test Team (RC213V) | DNF |
* Novajlija
Kazne: Luka Marini, Enea Bastijanini, Lorenco Savadori i Somkiat Čantra, dobili su kazne od po dodatnih 16 sekundi. Na taj način, Marini je s 8. pao na 15. mesto, dok su Bastijanini, Savadori i Čanra već bili poslednja trojica.
Generalni poredak u konkurenciji vozača |
||||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Poeni | Razl. | |
1 | = | Marc Marquez | SPA | Ducati Lenovo (GP25) | 196 | |
2 | = | Alex Marquez | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24) | 172 | (-24) |
3 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP25) | 124 | (-72) |
4 | = | Franco Morbidelli | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP24) | 98 | (-98) |
5 | ^1 | Johann Zarco | FRA | Castrol Honda LCR (RC213V) | 97 | (-99) |
6 | ˅1 | Fabio di Giannantonio | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP25) | 88 | (-108) |
7 | ^3 | Marco Bezzecchi | ITA | Aprilia Racing (RS-GP25) | 69 | (-127) |
8 | ˅1 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 59 | (-137) |
9 | = | Pedro Acosta | SPA | Red Bull KTM (RC16) | 58 | (-138) |
10 | ˅2 | Fermin Aldeguer | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24)* | 56 | (-140) |
11 | ^1 | Maverick Viñales | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | 45 | (-151) |
12 | ˅1 | Ai Ogura | JPN | Trackhouse Aprilia (RS-GP25)* | 43 | (-153) |
13 | = | Luca Marini | ITA | Honda HRC Castrol (RC213V) | 38 | (-158) |
14 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 34 | (-162) |
15 | = | Enea Bastianini | ITA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | 31 | (-165) |
16 | ^1 | Jack Miller | AUS | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 29 | (-167) |
17 | ˅1 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 26 | (-170) |
18 | = | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | 19 | (-177) |
19 | = | Joan Mir | SPA | Honda HRC Castrol (RC213V) | 18 | (-178) |
20 | = | Takaaki Nakagami | JPN | Honda Test Rider (RC213V) | 10 | (-186) |
21 | = | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP25) | 8 | (-188) |
22 | = | Augusto Fernandez | SPA | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 3 | (-193) |
23 | = | Miguel Oliveira | POR | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 2 | (-194) |