Dugo očekivana CS verzija najmanjeg BMW-ovog M modela je konačno pristigla, zajedno s veličanstvenim spojlerom u vidu „pačjeg repa“.
Nakon što je prošle nedelje predstavio M2 CS za 2026., doduše bez obelodanjivanja specifikacija, BMW je konačno objavio sve zanimljive detalje o svom najpopularnijem M automobilu do sada.
Imamo posla s više snage, manjom masom, zadnjim pogonom i višom cenom.
Tipična formula za CS automobile uključuje pojačanje turbo „vatrene moći“, smanjenje mase i ukrućivanje karoserije. Kada je o M2 CS reč, BMW je povećao snagu trolitarskog rednog „šestaka“ s dva turbopunjača na 530 konja i 640 Nm maksimalnog obrtnog momenta. To je 50 ks više u odnosu na standardni M2 s automatskim menjačem, uz 54 dodatna Nm.
Kao i kod ostalih CS modela, BMW-ov osmostepeni automatski menjač je standardan. Nažalost, nema manuelne opcije. Međutim, za razliku od modela M3, M4 i M5 CS, ovde je u igri isključivo pogon na zadnje točkove.
U BMW-u tvrde da ušteda na težini iznosi oko 40 kilograma. To može uglavnom da se zahvali karoserijskim panelima od ugljeničnih vlakana, uključujući i poklopac prtljažnika, standardnim felnama od kovanog aluminijuma i standardnim sedištima s naslonom takođe od ugljeničnih vlakana.
M2 CS ima masu od 1.690 kilograma, što ga čini lakšim i od „običnog“ M2 s manuelnom transmisijom (1696 kilograma). Nije baš lagan, ali BMW M divizija je sjajna u tome da učini da automobili deluju lakše nego što to zapravo jesu. I pored toga, masa se dodatno može smanjiti opcionim ugljnično-keramičkim kočnicama za koje se mora dodatno doplatiti.
Da bi M2 CS prilagodio većoj snazi i manjoj težini, BMW M je povećao krutost opruga i rekalibrisao adaptivne amortizere, električni diferencijal s blokadom, ABS i sisteme za kontrolu proklizavanja /stabilnosti, što sve deluje kao dobra stvar, budući da sva snaga i obrtni moment idu samo na zadnje točkove.
BMW kaže da M2 CS ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,7 sekundi i može da pojuri do 299 km/h. Ozbiljne brojke, bez dileme.
Proizvodnja bi trebalo da započne u BMW-ovoj fabrici u San Luis Potosiju u Meksiku ovog avgusta, s tim što će isporuke uslediti ubrzo nakon toga.