Bivši šef Jeepa preuzima kormilo italo-američko-francuskog konglomerata.
Potraga za novim generalnim direktorom Stellantisa konačno je okončana. Nakon višemesečnog procenjivanja, kako na unutrašnjem tako i spoljašnjem planu, imenovan je naslednik Karlosa Tavaresa.
Kao što je poznato, Portugalac je dao ostavku decembra 2024., uprkos tome što mu je petogodišnji ugovor isticao početkom 2026. Antonio Filoza je jednoglasno izglasan od strane odbora za novog šefa konglomerata.
Kao Italijan rođen u Napulju, Filoza je započeo profesionalnu karijeru u Fiat grupaciji 1999. Tokom godina, igrao je nekoliko ključnih uloga, uključujući poziciju šefa fabrike Betim u Brazilu. Između 2016. i 2018., vodio je poslovanje FCA u Argentini, pre nego što je postao glavni operativac kompanije u regionu Latinske Amerike 2018.
Nakon spajanja PSA grupacije i Fiat Chryslera 2021., kada je formiran Stellantis, Filoza je imenovan za glavnog operativnog direktora Južne Amerike. Odigrao je ključnu ulogu u uspostavljanju Brazila kao najvećeg tržišta Jeepa van Sjedinjenih Američkih Država. Globalni generalni direktor Jeepa je postao 2023., a imenovan je i za glavnog operativca za obe Amerike godinu dana kasnije, ubedivši Tima Kuniskisa da se vrati i vodi Ram.
Ranije ove godine, istupio je s mesta generalnog direktora Jeepa, ustupivši poziciju Bobu Broderdorfu. U februaru, Filoza je preuzeo ulogu glavnog menadžera za kvalitet. Džon Elkan će zadržati svoju poziciju izvršnog predsednika u Stellantisu, kao i u Ferrariju. Pedeset jednogodišnji Filoza, preuzeće novo radno mesto 23. juna, kada će predstaviti novi rukovodeći tim. U međuvremenu, miting akcionara održaće se tokom narednih dana, kada će Filoza zvanično biti postavljen na mesto generalnog direktora.
Novi CEO se složio da se prihvati izuzetno teškog posla. Profit Stellantisa nije bio nimalo zavidan prošle godine, a unutar portfolija previše je marki koje imaju velike teškoće. Poslovanje na američkom tržištu je palo za gotovo dva poena u 2024., dok je Chrysler samo senka nekadašnje marke. „Hendlovanje“ 14 brendova neće biti lako, posebno što znaci u vezi s ponovnim rođenjem Lancije nisu ohrabrujući.
DS Automobiles, Citroenova luksuzna podružnica, doživela je pad prodaje od 26,4 odsto u Evropi u prvom kvartalu ove godine, sudeći po brojkama koje je objavila ACEA. Pad prodaje Opel/Vauxhalla, Fiata i Citroena, takođe se očitava u dvostrukim „ciframa“ na Starom kontinentu. Ukupan pad prodaje Stellantisa zaključno s aprilom iznosio je 9,6 odsto.