Mark Markes je izdominirao na MotoGP-u Aragona na sebi svojstven način.
Osmostruki šampion je bez bilo kakvih problema došao do prve pobede nakon VN Katara, pobedivši i u sprint trci uz osvojenu pol poziciju.
Kao vodeći u svim sesijama do glavne trke, Mark Markes je bio izraženi favorit.
Došavši prvi do krivine 1, Španac do kraja nije ispuštao vođstvo ispred svog brata, Aleksa Markesa. Ovo je njegova četvrta pobeda sezone, koja ga je stavila na 32 poena ispred drugoplasiranog u generalnom plasmanu. Takođe, postao je prvi vozač još od VN Nemačke 2015., koji je bio vodeći u svim sesijama pobedivši na kraju u glavnoj trci. Suvišno je reći da je vozač kojem je to pošlo za rukom pre 10 godina bio on sam.
Aleks Markes je uspeo da odbije nalete Peka Banjaje, dok je na korak od podijuma ostao sjajni Pedro Akosta na KTM-u.
Nije bilo ponavljanja slabog starta iz sprint trke, tako da je stariji Markes poveo trku ispred svog brata Aleksa i timskog kolege Banjaje.
Nakon prva četiri kruga, razlika se održavala na stabilnih 0,5 sekundi, što znači da Markes nije uspeo da napravi značajniju prednost. Ipak, nekoliko krugova kasnije, pojačao je tempo.
Na početku osmog, fabrički vozač Ducatija bio je 0,8 sekundi ispred drugoplasiranog Gresinija, napravivši najbrži krug trke, da bi već u sledećem ta prednost iznosila 1,2 sekunde.
Nastavio je da povećava razliku, probivši po prvi put marginu od dve sekunde na početku 12. kruga.
Kako je trka proticala, niko nije predstavljao pretnju za Markesa. Trideset dvogodišnji Španac je održavao visok tempo, oborivši rekord staze u 21. krugu – 1 minut, 46,705 sekundi. Ovakvo ostvarenje u završnoj fazi trke ukazuje na još jednu stvar, a to je kvalitet Michelinovih pneumatika.
Započevši poslednji krug s preko dve sekunde prednosti, Markes je popustio gas, krstareći stazom do karirane zastavice.
Njegovom bratu, Aleksu većim delom trke je pretio Frančesko Banjaja, ali je vozač Gresinija na kraju bio drugi s 0,9 sekundi ispred trećeplasiranog Italijana.
Banjaja je konačno odvezao jednu solidnu trku, oduprevši se ranim napadima Pedra Akoste iz KTM-a. Mada je dao sve od sebe na kraju, nije mogao da pretekne Aleksa Markesa, te je morao da se zadovolji trećim mestom.
Akosta je bio jedini vozač koji je koristio tvrd prednji pneumatik. Za pobednikom je na kraju zaostao 5,6 sekundi, što je njegov najbolji rezultat na suvoj stazi ove sezone (U Le Manu na kišnoj stazi je bio četvrti).
Franko Morbideli je bio peti za VR46 Ducati, nakon oštre borbe koju je vodio s novajlijom iz Gresinija, Ferminom Aldegerom, s kojim je ostvario nekoliko kontakta. Ipak, sve je proteklo u fer-plej duhu.
Đoan Mir je bio sedmi za Hondu, ispred Marka Bezekija iz Aprilije, koji je s 20. startnog mesta došao do 8. pozicije.
Fabio Di Đanantonio je bio deveti na VR46 Ducatiju, dok je Raul Fernandes kompletirao prvih 10 na Trackhouse Apriliji.
Aleks Rins je bio 11. za Yamahu, dok su Enea Bastijanini (Tech3), Augusto Fernandes (Yamaha), Džek Miler i Migel Oliveira (obojica na Pramac Ducatiju) zaokružili prvih 15.
Fabio Kvartararo je pao u 13. krugu, dok su takođe iz trke ispali Maverik Vinjales (Tech3), Bred Binder (KTM) i Žoan Zarko (LCR).
Pavle Barta
MotoGP Aragona 2025., MotorLand |
||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Vreme |
1 | Marc Marquez | SPA | Ducati Lenovo (GP25) | 41m 11.195s |
2 | Alex Marquez | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24) | +1.107s |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP25) | +2.029s |
4 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull KTM (RC16) | +7.657s |
5 | Franco Morbidelli | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP24) | +10.363s |
6 | Fermin Aldeguer | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24)* | +11.889s |
7 | Joan Mir | SPA | Honda HRC Castrol (RC213V) | +14.938s |
8 | Marco Bezzecchi | ITA | Aprilia Racing (RS-GP25) | +16.022s |
9 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP25) | +18.321s |
10 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | +19.190s |
11 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +19.646s |
12 | Enea Bastianini | ITA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +24.624s |
13 | Augusto Fernandez | SPA | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +25.986s |
14 | Jack Miller | AUS | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +26.761s |
15 | Miguel Oliveira | POR | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +27.122s |
16 | Somkiat Chantra | THA | Idemitsu Honda LCR (RC213V)* | +37.117s |
17 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP25) | +43.588s |
18 | Maverick Viñales | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +86.319s |
Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | DNF | |
Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | DNF | |
Johann Zarco | FRA | Castrol Honda LCR (RC213V) | DNF |
* Novajlija
Generalni poredak u konkurenciji vozača |
||||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Poeni | Razl. | |
1 | = | Marc Marquez | SPA | Ducati Lenovo (GP25) | 233 | |
2 | = | Alex Marquez | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24) | 201 | (-32) |
3 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP25) | 140 | (-93) |
4 | = | Franco Morbidelli | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP24) | 115 | (-118) |
5 | ^1 | Fabio di Giannantonio | ITA | Pertamina VR46 Ducati (GP25) | 99 | (-134) |
6 | ˅1 | Johann Zarco | FRA | Castrol Honda LCR (RC213V) | 97 | (-136) |
7 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Aprilia Racing (RS-GP25) | 79 | (-154) |
8 | ^1 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull KTM (RC16) | 76 | (-157) |
9 | ˅1 | Fermin Aldeguer | SPA | BK8 Gresini Ducati (GP24)* | 73 | (-160) |
10 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 59 | (-174) |
11 | = | Maverick Viñales | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | 48 | (-185) |
12 | = | Ai Ogura | JPN | Trackhouse Aprilia (RS-GP25)* | 43 | (-190) |
13 | = | Luca Marini | ITA | Honda HRC Castrol (RC213V) | 38 | (-195) |
14 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 35 | (-198) |
15 | = | Enea Bastianini | ITA | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | 35 | (-198) |
16 | = | Jack Miller | AUS | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 31 | (-202) |
17 | = | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 31 | (-202) |
18 | ^1 | Joan Mir | SPA | Honda HRC Castrol (RC213V) | 27 | (-206) |
19 | ˅1 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | 25 | (-208) |
20 | = | Takaaki Nakagami | JPN | Honda Test Rider (RC213V) | 10 | (-223) |
21 | = | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP25) | 8 | (-225) |
22 | = | Augusto Fernandez | SPA | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 6 | (-227) |
23 | = | Miguel Oliveira | POR | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 3 | (-230) |