U svetu motocikala, borba za naklonost vozača u segmentu adventure motocikala srednje klase nikada nije bila intenzivnija. Dok su decenijama dominirali provereni modeli, tržište zahteva sve svestranije mašine – motocikle koji podjednako dobro funkcionišu u gradskoj gužvi, na otvorenom putu i na neuređenim stazama. U tom kontekstu, dolazak Suzuki V-Strom 800 nije samo lansiranje novog modela, već jasan i odlučan ulazak Suzukija u segment koji je zahtevan i kompetitivan. Mnogi stručnjaci su V-Strom 800 nazvali „novim pogledom na staru ideju“ , a neki su čak komentarisali da je reč o motociklu koji je „deset godina kasnio“ na scenu.

Ipak, umesto da bude samo još jedan model, V-Strom 800 pozicioniran je kao izuzetno svestrana mašina, koju su mnogi opisali kao „zlatnu sredinu“ klase. Dizajn i inženjerska rešenja reflektuju nameru da se ponudi motocikl koji se ne izdvaja kao najbolji u jednoj disciplini, već pruža izbalansiran i kompetentan paket za sve namene. Umesto da se upušta u direktnu borbu za off-road dominaciju sa konkurentskim modelima ili “drumskim zverima”, Suzuki V-Strom 800 nastoji da bude svestrani „višenamenski alat“ koji odgovara širokom spektru vozača. Cilj je privući kupce koji traže jedan motocikl koji može da izađe u susret svim potrebama – od svakodnevne vožnje do ozbiljnih vikend avantura.
Da biste dobili autentičan vizuelni i zvučni doživljaj ovog motocikla, toplo preporučujemo da pogledate video materijal koji je u prilogu teksta, a koji prikazuje test vožnju sa Milošem Uroševićem. Ovaj izveštaj služi kao detaljna tehnička i iskustvena dopuna videu, pružajući sveobuhvatnu analizu koja produbljuje utiske.
Srce motocikla: Agregat i performanse
U centru pažnje ovog modela je potpuno novi, kompaktni, redni dvocilindrični DOHC agregat od 776 ccm. Ova jedinica predstavlja potpuno novu platformu i nema mehaničkih veza sa starijim V-tvin motorima iz V-Strom serije. Agregat je opremljen jedinstvenim rasporedom paljenja od 270 stepeni, što mu daje izuzetno bogat obrtni moment i karakterističan zvuk koji verodostojno imitira osećaj V-tvin agregata.
Motor razvija impresivnu snagu od 83 KS pri 8.500 obrtaja/min i maksimalni obrtni moment od 78 Nm pri 6.800 o/min. Isporuka snage je linearna i predvidiva, sa obiljem snage već od niskih obrtaja, što ga čini izuzetno lakim za kontrolu na šumskim putevima i stazama, kao i u gradskoj vožnji. Vozači su primetili da je motocikl veoma poslušan i da ga mogu da voze sa lakoćom, čak i oni sa manje iskustva. Osećaj vožnje je dinamičan, a performanse su konkurentne u srednjoj adventure klasi.
Paradoks vibracija: Izazov za vozače
Jedna od najznačajnijih tehničkih inovacija koje Suzuki promoviše kod ovog agregata je patentirani sistem Suzuki Cross Balancer. Prema tvrdnjama proizvođača, ovaj sistem koristi dva balansna vratila postavljena pod uglom od 90 stepeni u odnosu na radilicu, sa ciljem da eliminiše vibracije i obezbedi izuzetno gladak rad. Međutim, iskustva sa terena i dugoročni testovi pričaju drugačiju priču.
Više izvora i vozača koji su proveli značajno vreme na ovom motociklu ukazuju na problem sa značajnim visokofrekventnim vibracijama. Te vibracije su najizraženije na upravljaču, rezervoaru i kormanu pri brzinama između 100 i 120 km/h. Ali, to je jedna od posledica dvocilindričnog motora, čije vibracije nije tako lako “obuzdati”. Naročito u ovoj cenovnoj klasi.
Međutim, I za ovaj problem postoji relativno jeftino rešenje. Poznato je da motociklisti vole da dorađuju svoje “mašine” pa im neće teško pasti da za pristupačnu svotu novca ugrade antivibracione “izolatore” upravljača, kao što su to, na primer, Rox Speed FX.
Jedno od rrešenja, koja motociklisti posebno vole, je ugradnja novih izduvnih sistema, čime se amortizuje “kritičnog raspon” obrtaja – glavni “krivac” za generisanje vibracija. Ali, Suzuki nije kriv za ovakvu situaciju. Kompromisi moraju da se prave, a na svakom vlasniku je da motocikl prilagodi ličnim potrebama.Uostalom, teško je pronaći dva ista vozači – Nekima će ove vibracije da daju poseban “šmek”, karakterističan za dvocilindraše. Ili smo mi previše razmaženi i uljuljkani? Ovo je, ipak, “mašina” sa duboko usađenim korenima klasične ciklistike.
Savremena elektronika: S.I.R.S. paket
Elektronika je ključni faktor otklona Suzuki V-Strom 800 u odnosu na neke od glavnih rivala. Motocikl je opremljen sveobuhvatnim paketom pod nazivom Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). Ovaj sistem pruža vozaču punu kontrolu i sigurnost u različitim uslovima vožnje.
Srž sistema čine:
- Selektor režima vožnje (S-DMS): Vozač može da bira između tri režima – A (Active), B (Basic) i C (Casual). Režim A pruža najagresivniji odziv na gas, B je standardni, dok C nudi najmekšu isporuku snage, idealnu za klizave uslove ili početnike.
- Kontrola proklizavanja (Traction Control): Sistem nudi tri nivoa intervencije, ali i poseban Gravel mod (za šljunak, pesak i rastresite podloge). U poređenju sa starijim Suzuki sistemima koji su agresivno ograničavali proklizavanje točkova, Gravel mod je kalibrisan da dozvoli kontrolisani drift. Ovo predstavlja fundamentalnu promenu u filozofiji, jer sistem aktivno pomaže vozaču na terenu umesto da ga sputava.
Pored toga, dvokanalni ABS nudi dva nivoa “osetljivosti”, a ono što ga izdvaja je mogućnost potpunog isključivanja ABS-a na zadnjem točku, što je ključna funkcija za ozbiljnu off-road vožnju. Standardna oprema uključuje i dvosmerni kvikšifter, koji omogućava brzu promenu stepena prenosa naviše i naniže bez upotrebe spojnice (“kvačila”). Ono što je jako interesantno i za svaku pohvalu jeste činjenica da je taj sistem izuzetno precizan i pouzdan.

Sve neophodne informacije prikazane su na preglednom, 5-inčnom TFT displeju u boji. Panel prikazuje sve ključne podatke: brzinu, broj obrtaja, nivo goriva, odabrani režim vožnje, temperaturu rashladne tečnost i pređenu kilometražu.

Šasija, ergonomija i praksa
Oslanjanje i klirens
V-Strom 800 je dizajniran oko robustnog, čeličnog cevastog rama, koji nudi odličnu stabilnost na pravcu i agilno upravljanje van puta. Oslanjanje je u potpunosti podesivo: napred je obrnuta Showa viljuška od 43 mm, a pozadi je Showa mono-amortizer. Hod amortizera je 220 mm , što doprinosi impresivnom odstojanju od tla od 220 mm, najvišem u čitavoj V-Strom liniji. Iako je oslanjanje izuzetno sposobno i pruža dosta „opraštanja“ u krivinama, primetno je poniranje pri agresivnom kočenju. Logično, jer bi u suprotnom prednje oslanjanje bilo pretvrfo a vožnja van asfalta neudobna I kompleksna.

Ergonomija
Položaj vožnje je klasično uspravan, što doprinosi izuzetnoj udobnosti na dugim putovanjima. Sedište, iako jednodelno, je udobno i široko, pa pruža dovoljno prostora i za vozača i za suvozača. Visina sedišta od tla je 855 mm, što je standardno za ovu klasu motocikala i omogućava većini vozača da čvrsto dotaknu podlogu.
Izazovi sa opremom i aftermarket rešenja
Iako je motocikl dobro osmišljen, na dugim stazama mogu da se uoče poneki nedostataci. Fabrički ugrađen plastični skid plate pruža minimalnu zaštitu i nije pogodan za ozbiljnije off-road terene sa kamenjem. Takođe, pokazivači pravca sa nefleksibilnim nosačima i ogledala nisu otporni na padove i lako se oštećuju. Rešenja za ove probleme dostupna su na tržištu, sa robusnijim štitnicima motora i „crash barovima“ kao popularnim nadogradnjama.
Pozicioniranje u klasi

Suzuki V-Strom 800 se u poređenju sa direktnim konkurentima pokazao kao primetno bolji za drumske vožnje, putovanja i svakodnevnu upotrebu. V-Strom, takođe, ima snažniji motor i daleko napredniji paket elektronike, uključujući takozvani “kvikšifter”, što drugima nedostaje. Dakle, stepene prenosa moguće je menjati bez aktivacije spojnice.
V-Strom 800 nudi superiornije oslanjanje, koje se pokazalo kao mnogo sposobnije na terenu, kao i udobnije sedište. Oprema, poput “kvikšiftera”, kod V-Strom-a je standardna, dok se kod nekih konkurenata doplaćuje, jer je na listi opcija.
Dugoročni utisci
Posle iscrpne analize može da se iznese konačna ocena o Suzuki V-Strom 800. Iako ima sitnih mana, to je izuzetno sposoban motocikl koji nadmašuje očekivanja u mnogim aspektima. Ključni aduti leže u jedinstvenoj kombinaciji karakteristika.
V-Strom je dokazano pouzdan, udoban za duga putovanja i ima iznenađujuće dobru potrošnju goriva, sa prosekom od oko četiri do pet litara na 100 km – na dugim relacijama. Ovi faktori, zajedno sa robustnom izradom i kvalitetom završne obrade, čine ga idealnim saputnikom za avanture širom sveta. Iako nije savršen, njegovi nedostaci (vibracije, plastični “skid-plate”) nisu presudni i lako se rešavaju dostupnim rešenjima nezavisnih proizvođača.
U suštini, V-Strom 800 nije motocikl za profesionalna off-road takmičenja niti najbrži na stazi. Umesto toga, on predstavlja izuzetan „univerzalni alat“, motocikl sposoban da se suoči sa bilo kojim zadatkom. On nudi retku mešavinu performansi, udobnosti i praktičnosti, čineći ga istinski svestranim motociklom.
Zaključak je jasan: Suzuki V-Strom 800 zaista jeste „zlatna sredina“ u svetu adventure motocikala. Nije savršen, ali pruža izuzetnu vrednost za novac, naročito kada se u obzir uzme da standardno nudi opremu koju rivali naplaćuju kao dodatnu. Za vozača koji traži jedan motocikl za sve prilike, od svakodnevne vožnje do ozbiljnih avantura, i koji je spreman da uloži u minimalna poboljšanja, V-Strom 800 predstavlja idealan izbor.
A kako je Miloš video ovaj Suzuki iz svog ugla, pogledajte u videu koji sledi.
AutoMoto Show Team