Agencija za bezbednost saobraćaja nastavlja aktivnosti – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Prošle nedelje u Novom sadu održani su regionalni sajam i konferencija posvećeni elektromobilnosti, a jedna od važnih tema bila je i uloga novih tehnologija u službi bezbednosti saobraćaja.

Oprema vozila i svi uređaji koji asistiraju vozaču doprinose tome da vožnja bude bezbednija. Da li su to uređaji koji prepoznaju ograničenja brzine, da li prepoznaju pešake ili sami automatski koče, to je samo deo opreme koja se ugrađuje u nove automobile.

Branko Stamatović, načelnik ABS

Na ovakvom događaju imamo priliku da čujemo i da vidimo šta je to što se razvija i što će uskoro doći u naše automobile, a nama iz našeg ugla to je jako bitno, kako bi smo smanjili stradanje na putevima i pomogli vozačima, jer upravo vozači prave najveće greške i kada analiziramo saobraćaje nezgode, više od 93% nezgoda koje završie sa smrtnm ishodom, uzrok je vozač. Da li nije dobro procenio ili nešto drugo, tako da svi uređaji koji pomažu vozaču imaju veliki doprinos na unapređenje bezbednosti saobraćaja.

Elektrifikacija vozila unapređuje bezbednost

Ovo je odlićan primer gde možemo razmeniti iskustva, gde možemo videti šta se dešava u svetu, koji su trendovi, ali i ono što radimo u Srbiji, gde smo da uporedimo, a i svakako da razgovaramo šta i na koji način treba da unapredimo i šta treba da bude negde u zakonskim okvirima i normama u Republici Srbiji.

Pratimo tehnologije, pratimo razvoj automobilske industrije i to sve primenjujemo ovde kako bi smo imali adekvato okruženje, sa jedne strane da podstaknemo mikromobilnost, ali i životnu sredinu i sve savremene tehnologije koje su primenjuje na našim ulicama. Svoju viziju i ideje o novim tehnologijama predstavili su i članovi Akademske zajednice.

Hyundai EV

Posebno je bio zanimljiv stav o automobilima kojima ne upravlja čovek, već računar. Ja ću biti slobodan da kažem da mašina, naravno kada kažem mašina mislim na računar, softverom i svim pripadajućim elementima, je savršenija u upravljanju vozilom nego što je to čovek, nego što je to ljudsko biće. Zašto? Zato što ljudsko biće i njegovi refleksi i taj trenutak kada donese odluku, dok izvrši odluku, taj vremenski period je često mnogo duži od onoga što može da uradi jedna mašina i jedan računar.

U tom smislu, vozila koja su opremljena senzorima i na kojima je primenjena autonomna vožnja, po mom mišljenju, su bezbednija vozila za učešće u saobraću. Elektrovozila i autonomna vožnja su nešto što nas čekao uskoro, dok to ne postane masovno pojava, ali i dalje je čovek ključni faktor u saobraćaju. U to su se mogli uveriti i posetioci karavana bezbednosti koji je održan u Loznici.

Pored predstavnika Ministarstva unutrašnih poslova, tu su bili i Agencija za bezbednost saobraćaja, Auto moto savez Srbije i Crveni krst. Cjilj je, kako kažu organizatori, bio da se građani još jednom podsete da svaki pojedinac mora da preuzme deo odgovornosti, pre svega tako što će poštovati propise i ponašati se onako kako bi voleo da se i drugi odnose prema njemu u saobraćaju.

A briga o bezbednosti dece i dalje je na vrhu prioriteta policije, potvrđeno je na predstavljanju publikacije “Zajedno i bezbedno kroz detinstvo” na Kriminalističko policijskom univerzitetu.

Reč je o projektu koji ima za cilj smanjenje stradanja najmlađih u saobraćaju, ali i veću bezbednost dece u školama.

AutoMotoShow Team, u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije i MUP Republike Srbije

Tags: , , , , , , , ,

Povezani tekstovi

0 Komentari

Ostavi komentar