Chery Arrizo 8 PHEV dolazi kao rezultat ozbiljnog truda kineskog proizvođača da kupcima ponudi prostranu, tehnološki opremljenu i ekonomičnu plug‑in hibridnu limuzinu. U vožnja, Arizzo pokazuje balans između udobnosti i efikasnosti, dok tehničke specifikacije obećavaju impresivan električni domet za klasu i konkurentnu ukupnu potrošnju goriva u kombinovanom ciklusu.

Dizajn i unutrašnjost
Arrizo 8 PHEV zadržava elegantnu, premijum liniju karoserije koja je vizuelno usklađena sa savremenim trendovima kategorije. Istina, navala SUV i Cross-Over modela, stavila je limuzine u drugi plan, ali i dalje postoje ljubitelje klasične, troprostorne kabine sa starim dobrim prtljažnikom.

Unutrašnjost je fokusirana na udobnost i tehnologiju: prostrana kabina, kvalitetni materijali i centralni infotejnment sistem sa velikim ekranom preko koga se upravlja multimedijom i pomoćnim sistemima. Pozicija z asedenje i podešavanje sedišta doprinose ergonomiji, što dugo putovanje čini značajno prijatnijim.
Pogonski sklop i performanse
Chery je u hibridnu verziju ugradio novu generaciju C‑DM hibridne tehnologije zasnovane na 1,5-litarskom turbo benzincu u kombinaciji sa elektromotorom i specijalnim menjačem (1DHT ili 1DHT130 u određenim varijantama).

Kombinovani sistem može da proizvede značajnu snagu i obrtni moment, uz deklarisanu čistо električnu autonomiju koja prema CLTC standardu prvazilazi magičnu granicu od 100 km i WLTC prosečnu potrošnju približno 4 l/100 km u optimalnim uslovima, što Arrizo 8 PHEV čini izuzetno ekonomičnim za duga putovanja ali i gradsku vožnju.
Vozačko iskustvo i upravljivost
U praksi, Arrizo 8 PHEV pokazuje u kojoj meri je podvozje usklađeno i izbalansirano: oslanjanje naginje ka udobnosti bez uočljivog gubitka stabilnosti u krivinama. Kada ubrzava samo na električnu energiju, Arizzo 8 PHEV pokazuje agilnost. Naročito iz stanja mirovanja, kada trenutni obrtni moment dolazi do punog izražaja.

Benzinski agregat pristiže u pomoć kada je potreban dodatni „vetar u leđa“ pri većim brzinama ili pri zahtevnoj vožnji. Menjač je gladak, sa brzim i predvidivim preraspodelama snage tokom prelaza između čisto električnog i hibridnog režima.
Sigurnost i pomoć vozaču
Arrizo 8 već u seriji dolazi opremljen paketom aktivnih i pasivnih sistema bezbednosti: višestruki vazdušni jastuci, elektronska kontrola stabilnost, sistemi pomoći pri kočenju i napredni “asistenti” za vožnju u bogatijim paketima. Elektronika vožnju čini sigurnijom u svakodnevnim situacijama, dok su parking senzori i kamera standard koji olakšava manevrisanje u urbanim sredinama.

Tehničke karakteristike
Tip vozila | Napomena | |
Pogonski sklop | Plug-in hibrid (PHEV) | C-DM sistem: benzinski + EV |
Benzinski motor | 1,5 l, turbo | Razvijen za hibride |
Električni motor | Integrisan u C-DM sistem | Zavisi od verzije |
Ukupna snaga sistema | Do 154 kW (~210 KS) | Kombinovana snaga |
Obrtni moment | Do 220 Nm | Varira po verziji i režimu rada |
Menjač | 7-stepeni DCT | Specijalni hibridni prenos |
Baterija | ~18.7 kWh Li-ion (LFP) | Visok kapacitet za PHEV |
Električni domet (CLTC) | Veći od 100 km | U optimalnim uslovima |
Potrošnja (WLTC) | ~4.0 L/100 km | Kombinovani ciklus |
Maksimalna brzina | ~185 km/h | Zavisi od konfiguracije |
Ubrzanje 0–100 km/h | ~7,5 sekundi | |
Masa vozila | ~1.428 kg (benzinska) | PHEV verzija je nešto teža |
Dimenzije (D׊×V) | 4.780 × 1.843 × 1.469 mm | Prostrana kabina |
Međuosovinsko rastojanje | 2.790 mm | Udobnosti i stabilnosti |
Zapremina prtljažnika | ~500 L | Za porodičnu upotrebu |
Tip baterije | LFP (litijum-gvožđe-fosfat) | Veća termalna stabilnost |
Punjenje | AC punjač (do 6,6 kW) | DC opcija zavisi od tržišta |
Prednosti i mane
- Prednosti: nadprosečna autonomija u EV režimu; niska potrošnja; prostrana i tehnološki opremljena kabina; konkurentna ukupna autonomija za duža putovanja.
- Mane: realni domet na električnu energiju varira u zavisnosti od stila vožnje i klimatskih uslova (kao I kod svih ostalih “električara”); benzinskim motor bi mogao da bude nešto jači kako bi lakše “disao” u zahtevnim situacijama.
Konačni utisci

Chery Arrizo 8 PHEV je ozbiljan igrač u segmentu plug‑in limuzina: kombinuje veliku autonomiju na elektro pogon, nisku potrošnju i dobar odnos uloženo/dobijeno. Za kupce koji traže ekonomičnost bez kompromisa po pitanju komfora i tehnologije, Arrizo 8 PHEV je vredan pažnje, posebno na tržištima gde je postoji podrška za hibridne sisteme – beneficije pri kupovini. Ako uzmemo u obzir činjenicu da su hibridi neminovna budućnost, da će najverovatnije da predstavljaju okosnicu prodaja većine proizvođača, tehničke specifikacije i deklarisani domet stavljaju ovaj Chery među najprivlačnije u klasi. Svakako, vredi ga uzeti u razmatranje i – probati. Čak iako niste pristalica elektrifikovanih automobila, možda Vam baš ovaj Chery promeni mišljenje. Naročito ako imate na umu da sve ovo dobijate po ceni koja startuje od 22.990 evra, sa uračunatim aktuelnim popustom od čak 3.000 evropskih novčanih jedinica.

Kako je naša TV ekipa doživela ovaj Chery, pogledajte u videu koji sledi:
AutoMotoShow Team