Audi Q5 treće generacije je srednje veliki premijum SUV koji nije zahtevao radikalnu promenu, da ne kažemo da ga je trebalo ponovo “izmisliti”, ali donosi jasne evoluivne promene u dizajnu, tehnologiji i opcijama pogonskig sklopova. Druga generacija (2016–2024) bila je među najprodavanijima, a novi Q5 zadržava formulu koja kupcima odgovara savremenim crtama, boljom aerodinamikom i bogatijom opremom.
Spoljašnjost i opcije boja

Audi je oblikovao Q5 tako da sada ima višu i širu jednodelnu masku, funkcionalne zavesasteotvore za vazduh i nova LED svetla sa “trakom” na petim vratima. Kažu, vidljivost se tako značajno poboljšava, pa vozači iza vide da ste “nagazili” kočnicu znatno reanije nego što je to bio slučaj ranije.
Opcione OLED “lampice” omogućavaju da prilagodite “potpis” svog automobila. Mlade generacije će to, svakako, jako voleti.
Točkovi su u rasponu od 19 do 21 inča, a paleta boja uključuje i atraktivne nijanse kao što su Grenadine Red, Navarra Blue, Ultra Blue, District Green i Sakhir Gold. Naš je, ovoga puta bio u kombinaciji “blackon-black” ili crna karoserija sa crnim enterijerom. Da li nekome nedostaju i crni naplaci? I to se lako rešava, pa onda dobijate “triple-black”. Neki to vole “vruće”, a I ide uz ovaj automobil.
Motori i pogon

Na startu prodaje dostupna su dva 2.0-litarska turbo agregata sa 204 KS, oba sa 48V MHEV sistemom i sedmostepenim DSG menjačem. Razlika je samo u gorivu: jedan je benzinskim (TFSI), drugi dizel (TDI). Oba modela imaju Quattro pogon kao standard. Za one koji traže više snage, ti je SQ5 sa trolitarskim V6 hibridnim paketom.
Ipak, ovo podneblje je pravi raj za TGI agregate, tako da je više nego verovatno da će kod nas upravo legendarni TDI da bude najtraženiji.
Šta nudi 2.0 TDI verzija
- Snaga i obrtni moment: veći obrtni moment u odnosu na benzinsku verziju, prijatan za duge relacije, luksuzno tih ali jasno stavlja do znanja šta je ispod haube.
- Hibridna asistencija: MHEV Plus omogućava potpuno gašenje motora pri malim brzinama (do 20 km/h) i dodatni električni “boost” do oko 25 KS.
- Potrošnja: na dužim relacijama, TDI je svakako bolji izbor od benzinca, jer troši manje goriva; primer proseka na autoputu u testu bio je tek nešto onoga što tvrdi fabrika. Koliko? Pogledajte u videu koji je za vas pripremila naša TV ekipa.
- Karakter: dublji zvuk i izraženije „brundanje“ pri niskim obrtajima; 0–100 oko 7,4 s dok je benzinac neznatno agilniji – za 0,2 sekunde. Aki, da li ćete to da primetite u svakodnevnoj vožnji?
Unutrašnjost i tehnologija

Q5 sada ima Digital Stage: 11,9-inčni Audi Virtual Cockpit, 14,5-inčni centralni ekran i opciono 10,9-inčni ekran za suvozača (što je prilično popularno kod savremenih kupaca). Standard su bežična konekcija i AI glasovni asistent. U kabini su dodati haptic tasteri, ambijentalno osvetljenje i kvalitetne obloge, ali su zabeleženi i jeftiniji plastični umetci na nekim mestima. Uglavnom tamo gde to i nije od presudnog značaja za komfor i osećaj luksuza. A ovo jeste prestižni SUV, što napominje i početna cena od oko 60.000 EUR za benzinsku, odnosno nešto manje od 63.000 evra za TDI. Ako želite nešto sa liste opcionala, moraćete da izdvojite dodatnu svotu novca. Ali, to je sasvim individualno – od kupci do kupci.
Vožnja i udobnost
Uz opciono vazdušno oslanjanje, vožnja može biti nešto tvrđa nego što očekujete, naročito u kombinaciji sa najvećim točkovima. Fizika, je, ipak, neumoljiva. Q5 pruža odličnu kontrolu u krivinama (imajući u vidu klasu kojoj pripada) zahvaljujući progresivnom upravljanju i čvrstoj konstrukciji, ali buka sa puta može da bude izraženija, posebno na 20–21 inčnim točkovima. Da li ovaj podatak dovoljno govori u prilog koliko u svi drugi zvuci dobro izolovani I koliko je Q5 u suštini tih automobil? Naravno! Kao i svaki (blagi)hybrid, osećaj na pedali kočnice je nešto drugačiji nego kod klasičnih motora bez elektro asistencije. Ovde imamo regenerativno kočenje (dopuna baterije pri usporavanju), zbog koga je “filing” na kočnici nšto drugačiji, ali i to je stvar navike. Par dana i “svoj na svome”.
Praktičnost i prostor

SUV varijanta (postoji i Sportback) je izdašnija po zapremini prtljažnog prostora. Znatno više od 500 l osnove (tačnije 520 l), plus “dodatak” u viduklizne zadnje klupe (sa podešavanjem ugla nagiba naslona) omogućavaju “gimnastiku” između tovarnog prostora i komfora za putnike pozadi. Prostor pozadi prihvatljiv je i za osobe visine oko 180 cm, naročito ako doplatite za panoramski krov koji u kabinu dovodi više svetlosti.
Da li je baš za vas?
Novi Audi Q5 ostaje premijum izbor u srednjoj klasi SUV modela, kombinujući poznatu praktičnost i poziciju na tržištu sa savremenim dizajnom i najnovijom multimedijom. Verzija 2,0 TDI je dobar kompromis za sve one koji prelaze velike distance i traže veći obrtni moment uz povoljniju potrošnju goriva, ali računajte na na drugačiji karakter u odnosu na benzinsku verziju. To se, nekako, podrazumeva pa je svaki kupac dizelaša toga svestan. Svakako, dobro je da u ponudi i dalje postoje dobri i moćni dizelaši. Još ima onih koji shvataju prednosti tog tipa motora, znajući da uživaju u svim blagodetima koje on donosi. I ne brinite – ovo je ekološki osvešćen agregat koji neće da utiče loše na okolinu.
Da li je ovo automobil baš za vas? Pišite nam u komentarima.
A kako je Miloš iz naše TV ekipe doživeo novi Q5 40 TDI (Audijeva oznaka za motore po opsegu snage), pogledajte u videu koji sledi.
AutoMotoShow Team