Generacija C9: Platforma, dimenzije i tehnološki napredak

Model Audi A6 Avant generacije C9 predstavlja najnoviji nastavak Audijeve loze “executive” vozila, koja seže unazad do modela Audi 100. Ovaj karavan pripada izuzetno zahtevnom E-segmentu (poslovni automobili), a primarna namena je ispunjavanje zahteva poslovne klijentele, flotnih menadžera i imućnih porodica koje zahtevaju najviši nivo luksuza, udobnosti i svakodnevne praktičnosti.
C9 generacija nadograđuje se na nasleđe uspešne C8 serije (2018–2025), donoseći značajna tehnološka poboljšanja I redefinisanje dimenzija. Automobil je sada primetno duži, sa impresivnih 4,99 metara (oko šest centimetara duže od C8), dok je međuosovinsko rastojanje povećano na 2,93 metra. Ovim povećanjem dimenzija Audi direktno unapređuje stabilnost vozila pri visokim brzinama i unutrašnji prostor, cementirajući status C9 generacije kao superiornog dugoprugaša.
Inženjerski temelj vozila čini evoluirana modularna MLB-Evo platforma, koja omogućava bolju integraciju novih MHEV i digitalnih sistema. Jedna od najznačajnijih pasivnih karakteristika modela A6 Avant C9 je izvanredan aerodinamički dizajn, koji rezultuje koeficijentom otpora vazduhu (Cd) od samo 0,25. Postizanje ovako niskog koeficijenta u karavan formi dokaz je inženjerske posvećenosti efikasnosti. Aerodinamička optimizacija direktno doprinosi smanjenju potrošnje goriva i minimiziranju spolajšnjih šumova (opstrujavanja vazduha) pri velikim brzinama, što je ključno za osiguravanje visokog nivoa udobnosti i ispunjavanje zahteva za uštedom goriva flotnih vozila.
Tržišno pozicioniranje: Rivalstvo u E-segmentu
U oštroj konkurenciji sa etabliranim rivalima, A6 Avant C9 se pozicionira kao tehnološki predvodnik. Ključna prednost leži u kombinaciji besprekornog kvaliteta izrade enterijera (koji se često postavlja kao standard u segmentu), napredne digitalne arhitekture i, u testiranoj konfiguraciji, integrisanog i inteligentnog quattro pogona.
Konfiguracija 2.0 TDI Quattro (po Audijevoj nomenklaturi to je 40 TDI) posebno je usmerena na evropsko tržište koje zahteva diskretnu snagu uparenu sa maksimalnom efkonomičnošću. Dok se kod nekih konkurenata pogon na svim točkovima nudi kao skupa opcija, Audijev sistem je neodvojiv deo premijum paketa, i pruža superiornu sigurnost i prijanjanje u svim vremenskim uslovima.
Tehničke karakteristike pogona i MHEV inovacije

Srce automobila: 2.0 TDI MHEV (40 TDI) sa 204 KS
Model A6 Avant 40 TDI koristi Audijev dobro poznati koncept rednog četvorocilindričnog turbo-dizel motor (TDI) zapremine 1.968 cm³. Ova pogonska jedinica optimizovana je za postizanje balansa između snage i ekonomičnosti. Maksimalna snaga je 204 KS (150 kW), a na raspolaganju je između 3.750 i 4.200 obrtaja u minutu. Izuzetno važan parametar je maksimalni obrtni moment od 400 Nm, dostupan već od 1.750 i proteže se sve do 3.500 o/min. Širok opseg obrtnog momenta obezbeđuje izuzetnu elastičnost i minimalizuje potrebu za čestim menjanjem stepena prenosa. Automobil naprosto – “vuče”.
Prenos snage odvija se preko standardnog i veoma hvaljenog 7-stepenog S tronic menjača sa dvostrukom spojnicom, koji garantuje brze i gotovo neprimetne izmene. Motor koristi Common Rail sistem direktnog ubrizgavanja i opremljen je naprednim sistemima za prečišćavanje izduvnih gasova, uključujući DPF filter i SCR katalizator, čime se obezbeđuje usaglašenost sa strogim Euro 6 (uz dodatak određenh komplikovanih oznaka koje prosečnom korisniku ne znače puno) emisionim standardom.
Uloga 48V blagog hibridnog sistema (MHEV)
Integracija 48V Mild Hybrid sistema (MHEV) je ključna komponenta ovog pogonskog sklopa. Sistem koristi litijum-jonsku bateriju kapaciteta 1,7 kWh i služi za poboljšanje efikasnosti i uglađenosti rada.
MHEV omogućava rekuperaciju kinetičke energije kočenja do 25 kW, koja se skladišti i koristi za napajanje sistema i asistenciju motoru. Sistem, takođe, podržava funkciju coasting (jedrenja), gde se motor sa unutrašnjim sagorevanjem potpuno isključuje pri krstarećim brzinama, dodatno štedeći gorivo. Dostupnost trenutnog obrtnog momenta od 400 Nm je neprekidna i glatka, zahvaljujući asistenciji MHEV sistema pri polasku i pri niskim obrtajima.
Ova hibridna asistencija direktno smanjuje buku i vibracije tipične za dizel agregate, što je presudno u premijum segmentu gde se tišina i prefinjenost smatraju nezaobilaznim osobinama vozila.
Tabela osnovnih tehničkih specifikacija

Radi preglednosti, najvažniji podaci o pogonu i dimenzijama C9 modela (sa 40 TDI motorom) sistematizovani su:
Audi A6 Avant 40 TDi Quattro C9
| Karakteristika | Detalji |
| Generacija / Oznaka Motora | C9 (2025+) / 40 TDI |
| Tip Motora | Redni 4-cilindrični turbo dizel, TDI MHEV |
| Zapremina | 1.968 cm³ |
| Najveća snaga | 204 KS (150 kW) @ 3.750–4.200 o/min |
| Maksimalni obrtni moment | 400 Nm @ 1.750–3.500 obr/min |
| Pogon | Quattro Ultra (Inteligentni AWD) |
| Menjač | 7-stepeni S-tronic (DSG) |
| Ubrzanje 0-100 km/h (Fabrički) | ~7,8 sekundi |
| Maksimalna brzina | ~246 km/h |
| Potrošnja (WLTP Kombinovana) | 4,4 – 5,3 l/100 km |
| Dužina (C9) | 4.990 mm |
| Međuosovinsko rastojanje (C9) | 2.930 mm |
| Zapremina prtljažnika | 500 l/1.530 |
Quattro Ultra: predvidljivi pogon na sve točkove
Konfiguracija Quattro Ultra pogona
Za razliku od tradicionalnog Torsen sistema koji se primenjuje na Audijevim snažnijim V6 verzijama, konfiguracija 2,0 TDI koristi Quattro Ultra pogon. Ovaj sistem predstavlja aktivnu tehnologiju pogona na sve točkove, kao je još zovu “na zahtev”.
Ključna funkcionalnost sistema Quattro Ultra leži u sposobnosti da radi u režimu pogona samo na prednje točkove (FWD) u uslovima svakodnevne, uobičajene (da ne kažemo idealno) vožnje, čime se maksimalizuje efikasnost i ušteda goriva. Kada se detektuje ili predvidi gubitak prijanjanja, sistem momentalnp uključuje zadnju osovinu preko elektronski kontrolisanog sistema, pružajući sigurnost pogona na sva četiri točka, ali bez gubitaka efikasnosti stalnog AWD sistema.
Proaktivnost i predvidiva inteligencija
Aktivacija Quattro Ultra sistema sledi trostepenu strategiju: proaktivnu, prediktivnu i reaktivnu. Najprefinjeniji element je prediktivna aktivacija. Pomoću senzora za ugao upravljača, pritiska na papučicu gasa i podatke o putnoj podlozi, sistem procenjuje uslove vožnje i predviđa da li je potrebno aktivirati I zadnje točkove kao pogonske i to do pola sekunde unapred. “Prorok”!
Ovo proaktivno delovanje osigurava da je vozačev osećaj sigurnosti identičan onom kod klasičnog quattro sistema, dok se zadržava visoka efikasnost pogona na prednje točkove. Time se postiže superiorno prijanjanje pri kretanju i u krivinama, čime se prevazilaze dinamička ograničenja pogona na prednje točkove, koja su postojala u prethodnim generacijama modela sa četvorocilindričnim motorima.
Napredna šasija i utisci iz vožnje: Komfor i dinamika

Akustična perfekcija i udobnost
Poboljšanje udobnosti i smanjenje buke je bio primarni cilj u razvoju generacije C9. Audi tvrdi da je izolacija buke poboljšana za približno 30% u odnosu na prethodnika. To je postignuto korišćenjem novih materijala za izolaciju i, opciono, specijalnom penom ugrađenom unutar pneumatika koja efikasno apsorbuje frekvencije buke kotrljanja točkova. Rezultat je izuzetna akustična izolacija koja je ključna u premijum klasi, pružajući osećaj vožnje bliskim onome u A8.
Dizajn sistema oslanjanja zasnovan je na prefinjenoj multi-link konstrukciji sa pet ramena i napred i pozadi, čime se postiže precizna kontrola točkova i minimalizuje neželjeno naginjanje karoserije.
Fleksibilnost oslanjanja
Fleksibilnost oslanjanja omogućava vozaču da bira između različitih konfiguracija:
- Standardno oslanjanje, fokusirano na komfor.
- Sportsko oslanjanje, snižava vozilo za 20 mm.
- Adaptivno vazdušno oslanjanje (Adaptive air suspension). Ovo oslanjanje nudi najviši nivo prilagođavanja, automatski prilagođavajući visinu i tvrdoću amortizera u realnom vremenu. U zavisnosti od režima vožnje, klirens može da varira u opsegu od čak 60 milimetara. Adaptivno vazdušno oslanjanje je neophodno za klijente koji zahtevaju maksimalnu udobnost, posebno na putevima lošijeg kvaliteta.
Progresivno upravljanje i opciono upravljanje zadnjim točkovima
C9 generacija standardno dolazi sa progresivnim upravljanjem. Ovaj sistem koristi promenljivi prenosni odnos, čineći upravljanje direktnijim i oštrijim u gradu, dok istovremeno obezbeđuje mirnoću i stabilnost pri visokim brzinama.
Za krajnji stepen agilnosti, Audi nudi opciono upravljanje zadnjim točkovima, sistem koji se obično nalazi u sportskim ili luksuznim limuzinama. S obzirom nato da dužina vozila dostiže gotovo pet metara, ovaj sistem je od vitalnog značaja:
- Male brzine (do 60 km/h): Zadnji točkovi zakreću se suprotno od prednjih (do 5°), što virtuelno skraćuje međuosovinsko rastojanje i drastično smanjuje krug okretanja za čitav metar. Time se postiže izuzetna agilnost pri parkiranju i manevrisanju u uskim gradskim uslovima.
- Visoke Brzine: Točkovi se zakreću u istom smeru, što povećava stabilnost i sigurnost pri brzim manevrima na autoputu.
Kombinacija izuzetno čvrste šasije, inteligentnog Quattro Ultra pogona, efektivnog adaptivnog oslanjanja i upravljanja zadnjom osovinom omogućava vozilu da se transformiše iz udobne limuzine za krstarenje u iznenađujuće agilan automobil, pružajući izuzetnu dinamičku konkurentnost.
Enterijer i digitalna revolucija: MMI Touch Response

Digitalni kokpit i koncept dvostrukog ekrana
Unutrašnjost A6 C9 nastavlja Audijevu paradigmu “digitalizacije i minimalizma”, baziranu na konceptu dvostrukog ekrana. Kabina je opremljena najsavremenijim digitalnim interfejsom:
- Digitalna instrument tabla (Virtual Cockpit): Ekran od 12 inča, koji pruža kristalno jasan prikaz svih relevantnih informacija i konfiguracija.
- Gornji MMI Infotejnment ekran: Dijagonala je povećana na 14,5 inča, I ovaj ekran služi kao glavni centar za kontrolu navigacija i medije.
- Donji ekran: Ekran dijagonale 8,6 inča, zadužen za kontrolu klimatizacije i udobnosti. Ergonomski je postavljen tako da vozač može prirodno da osloni zglob ruke na centralni tunel, omogućavajući precizniji unos podataka tokom vožnje.
- Ekran za suvozača: Kao opcija, C9 donosi i 11-inčni ekran za suvozača, dodatno poboljšavajući digitalno iskustvo.
MMI Touch Response: Taktilne i zvučne povratne informacije
Osnovna interakcija sa MMI sistemom odvija se preko taktilne i vučne povratne informacije. Kada korisnik pritisne virtuelni taster na ekranu, oseti se i čuje “klik”, koji imitira osećaj pritiska mehaničkog prekidača. Ovo značajno povećava intuitivnost, preciznost i sigurnost korišćenja, jer vozač ne mora da gleda u ekran I bude siguran da je “potrefio” parvo mesto za aktivaciju određenih komandi.
Softverski interfejs omogućava visoku fleksibilnost, uključujući mogućnost premeštanja rasporeda funkcija na ekranu (drag-and-drop metode), nalik organizaciji aplikacija na pametnom telefonu.
Personalizacija i povezivost

Audi A6 Avani nudi neverovatne mogućnosti personalizacije. Sistem omogućava da do sedam različitih korisnika sačuva lične profile, koji obuhvataju do 400 individualnih parametara. Ovo uključuje sve, od postavki sedišta i ogledala, do omiljenih prečica na ekranima, te konfiguracije režima vožnje i klimatizacije. Ovakav nivo prilagođavanja je ključan za premijum korisnike koji žele da se vozilo automatski prilagodi njihovim potrebama pri ulasku u kabinu.
Napredna glasovna kontrola sistema koristi kombinaciju lokalno sačuvanih podataka i ažuriranih podataka iz cloud sistema, pretvarajući vozilo u inteligentnog i povezanog saputnika.
Prostor i praktičnost Audi A6 Avant verzije

Prtljažnik pod lupom
Kao što I priliči karavanima, A6 Avant se ističe funkcionalnošću. Osnovni kapacitet prtljažnika u C9 generaciji je 500 litara. Sa oborenim naslonima zadnjih sedišta (deljivih u odnosu 40:20:40), maksimalna zapremina raste za više od kubnog metra, na izuzetnih 1.530 litara.
Iako je primetno neznatno smanjenje osnovnog kapaciteta (prethodni C8 je nudio 538 l), što verovatno proizlazi iz naglaska na stil tečnog dizajna karoserije, 500 litara i dalje predstavlja veoma funkcionalan prostor za većinu poslovnih i porodičnih potreba. Praktičnost je poboljšana i pratećom opremom, kao što su to šine za fiksiranje prtljaga i električno otvaranje vrata prtljažnika.
Udobnost kabine i premijum materijali
Povećanje međuosovinskog rastojanja u C9 generaciji direktno doprinosi putnicima, nudeći više prostora u kabini. Audi nudi širok izbor opcija sedišta, uključujući standardna, sportska sedišta i vrhunska sportska “plus” sedišta. Materijali su pažljivo birani i uključuju tkaninu, mikro-fibr, ili kombinacije kože i Alkantare, sa opcionalnom Valcona i funkcijom masaže.
Komfor na dugim putovanjima osiguran je opcijama kao što su četvorozonska automatska kontrola klime, kao i grejanje i ventilacija sedišta (uključujući i zadnja), što u kombinaciji sa izvanrednom zvučnom izolacijom čini putovanje u A6 Avant C9 prvoklasnim iskustvom.
Zaključak i preporuka

Audi A6 Avant 2.0 TDI Quattro C9 predstavlja analitički i tehnološki precizno usavršen automobil, osmišljen da bude referentna tačka u segmentu premijum karavana. Ova konfiguracija – 40 TDI MHEV sa Quattro Ultra pogonom – uspešno balansira ekonomske zahteve savremenog tržišta sa premijum ambicijama.
Motor od 204 KS nudi optimalnu snagu za krstarenje, dok MHEV i Quattro Ultra sistemi obezbeđuju izuzetnu efikasnost i nisku potrošnju. Međutim, ključna prednost C9 generacije u vožnji leži u integraciji tehnologija šasije. Kombinovanjem značajno unapređene zvučne izolacije (30%), čvrste MLB-Evo šasije i opcionog upravljanja zadnjim točkovima, Audi je prevazišao prethodne kritike o dinamičnoj inertnosti. A6 Avant C9 se vozi sa agilnošću koja opovrgava njegovu dužinu, dok istovremeno pruža udobnost i sigurnost u svim uslovima.
Ovaj automobil je idealan za sve one koji traže neupadljiv, ali tehnološki napredan luksuzni karavan, sa najsavremenijim digitalnim interfejsom i besprekornim manirima na putu. Cena? Pogledajte OVDE.
A kako je naša TV ekipa sa Milošem u “glavnoj ulozi” doživela Audi A6 Avant 40 TDI Quattro, pogledajte u videu koji sledi.
AutoMotoShow Team



