Naslednik Renaulta 4 predstavljen u Parizu – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Bilo je to u januaru 2021. kada je Renault 5 doživeo svoj (neočekivan) povratak kao električni koncept koji je prethodnio budućem serijskom modelu.

Ukoliko premotamo stvari do dana danaÅ”njeg, uvidećemo da je francuska marka pripremila povratak joÅ” jedne ikone. S početkom prodaje zakazanim za 2025., Renault 4 je konačno izložen na Salonu automobila u Parizu, i to u formi električnog krosovera.

Oficijelno predstavljen kao Renault 4ever Trophy, novi elektromobil iz B segmenta je svoje ime dobio po 4L Trophy humanitarnom reliju koji se vozi kroz marokansku pustinju. Ovaj godiÅ”nji događaj, koji je rezervisan isključivo za Renault 4, 2023. slavi svoju 25. godiÅ”njicu postojanja, Å”to je kompaniju s ā€ždijamantskimā€œ logoom motivisalo da proslavi ovaj jubilej izložbenim primerkom obojenim u Gun Metal srebrnu nijansu s naplacima od 19 cola, ā€žobuvenimā€œ u naplatke dimenzija 255/55 R19.

U srcu ovog konceptnog automobila se nalazi elektromotor sa 140 ks, u karoseriji mnogo većoj nego Å”to je to bio slučaj s prethodnikom. Ona se pruža 4.160 milimetara u dužinu i 1.950 milimetra u Å”irinu, tako da francuski proizvođač istiće da će ovo vozilo biti tržiÅ”no pozicionirano kao Captur krosover B segmenta. Å to se Renaulta 5 tiče, kažu u kompaniji, on će poslužiti kao električni ekvivalent Clija.

S visinom od čak 1,9 metara, Renault 4ever Trophy poseduje izdaÅ”an klirens i kutijaste lukove točkova. Fotografije enterijera tek treba da budu dostupne, ali mnogo duža karoserija u odnosu na klasični model će shodno tome doneti mnogo viÅ”e prostora za putnike unutar kabine. KoriŔćenje namenske električne platforme (CMF-BEV) znači da međuosovinsko rastojanje može biti maksimizovano nakon ā€žkresanjaā€œ prednjih i zadnjih prepusta. Prvobitni R4 je imao kratka zadnja vrata, dok su kod njegovog modernog ekvivalenta ona daleko upotrebljivija.

Å to se paketa baterija tiče, on je kapaciteta 42 kWh, pozicioniran između osovina, i pruža oko 402 kilometra dometa. Elektromotor pozicioniran napred, obezbeđuje ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za manje od 9 sekundi. Svakako ne treba očekivati da će se neki interesantni detalji s koncepta preneti na serijski model, poput kompresora vazduha u točkovima, krovnog nosača od ugljeničnih vlakana, ojačanog podvozja i ā€žfensiā€œ obloga karoserije u off-road stilu.

Auto Moto Show

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi